Skocz do zawartości

530 xi N52B30 - mały problem z akumulatorem.


maciejnowak22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pacjent E60, 530xi, N52B30, 09/2005 rok prod. Manual.

 

 

Sprowadziłem autko z Niemiec, przez tydzień było wszystko ok, auto stało bo czekało na rejestracje, ale podczas przepalania wszystko było ok. Problem zaczął się od wymiany spalonego bezpiecznika webasta, po włożeniu nowego bezpiecznika webasto dalej nie działało, więc już tak zostawiłem z dobrym bezpiecznikiem. Po kilku dniach chciałem przepalić auto, ale niestety komunikat, że bateria słaba no i nie odpalił.. Więc wyjąłem akumulator (Niemiec mówił, że kupił nowy i na taki wygląda 90 ah AGM), ale wyjęcie aku z auta okazało się błędem, po dwukrotnym kilkugodzinnym ładowaniu zainstalowałem aku i odpalił bez problemów. Oczywiście masa błędów wyskoczyła na desce, ale wszystkie zapamiętane tylko więc skasowałem TEXĄ i jest dobrze auto odpala, ale raz na jakiś czas wyskakuje komunikat, że bateria słaba, ale odpala bez problemu tylko oczywiście wszystko się resetuje:/ i to jest właśnie ten mały problem. ( bezpiecznik od webasta jest teraz wyjęty całkowicie).

 

A i w sterowniku był zapisany aku 110 ah, teraz zmieniłem na 90 ah AGM taki jaki jest w wozie.

 

Autem jeżdze codziennie po około 20-30 km, ładowanie pokazuje 14,3 - 14,8 volta.

 

Od kilku dni zauważyłem, że nie zawsze zapalają mi się światła cofania a co za tym idzie nie włączają się PDC. Podłączyłem kompa, i jest aktywny błąd włącznika świateł cofania, czyżby to on ma jakieś zwarcie i pobiera prąd?

 

Za każdą radę bardzo dziękuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz pobór prądu na uśpionym aucie? Zaczął bym od tego. Może nie usypia w ogóle? U mnie w e91 rozładowywanie aku powodowała uszkodzona wkładka zamka w drzwiach kierowcy. Samochód mi nie usypiał i miał duży pobór prądu. Tak było u mnie...

 

Albo twój akumulator jest wykończony przeładowywaniem (zapisany miałeś 110Ah). Na następny raz ładuj aku zaciskami pod maską, nie wyciągając go z auta. Ładowałeś go ładowarką dla AGM-ów czy zwykłym prostownikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak to sprawdzić czy przechodzi w stan uśpienia. Przepraszam za moją niewiedzę, ale dopiero zgłębiam tajniki E60.

 

Akumulator niestety ładowałem zwykłym najprostszym prostownikiem.

 

Te wszystkie procesy które zaszły czyli: był zakodowany zwykły aku 110ah, ładowanie akumulatora poza samochodem + ładownie baterii AGM zwykłym prostownikiem działały na niekorzyść i bateria zapewne straciła część swojej żywotności i może być już w złej kondycji. Na forum znajdziesz jak sprawdzić pobór prądu po uśpieniu tylko musisz poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić czy przechodzi w stan uśpienia. Przepraszam za moją niewiedzę, ale dopiero zgłębiam tajniki E60.

 

Akumulator niestety ładowałem zwykłym najprostszym prostownikiem.

 

Tak właśnie podejrzewałem... Kolega ostatnio też spieprzył sobie AGM. Zamiast pożyczyć ode mnie ładowarkę, naładował zwykłym prostownikiem. Efekt taki że aku praktycznie w ogóle mu nie trzymał i delikatnie się wybrzuszył...

Podjedź do jakiegoś elektryka niech sprawdzi stan akumulatora, ewentualnie do sklepu sprzedającego akumulatory. Mają testery i przynajmniej jedną niewiadomą wyjaśnisz. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ojca w e61 był podobny problem po dłuższym postoju zerowala się data i godzina + komunikat o wysokim poziomie rozładowania akumulatora ale auto odpalalo normalnie. Winny okazał się uszkodzony przycisk otwierania szyby bagażnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości kupiłem ładowarke do aku AGM, ładowałem akumulator cały cykl no i pierwsze odpalenie wszystko super, odjechałem autem na bok, i drugie odpalenie za 2h już z informacją, że aku słaby :( jeszcze dziś podjade na test, ale kupno nowego akumulatora będzie chyba konieczne :/

 

Trudno ten oddam do innego auta, które nie jest takie czułe na stan aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem nowy akumulator VARTA 90AH zwykły, zaprogramowałem w sterowniku, przez pierwsze kilka dni wszystko ok żadnych komunikatów o słabym akumulatorze. Sprawdziłem pobór prądu, po zamknięciu auta i odczekaniu kilku minut jest 0,2 A - 0,3 A, na otwartym aucie w okolicach 10A wynosi pobór.

 

Wychodzi na to ze pobór przy zamkniętym uśpionym aucie jest prawidłowy..

 

Dziś rano znów komunikat "Słaba bateria" ręce mi opadły, ale auto odpaliło, ujechałem 5 km musiałem zgasić, poszedłem na chwile do urzędu, odpalam i znów komunikat...

 

PS. Zauważyłem również, że jak postawie auto na zapalonych dziennych światłach przy ścianie to widać jak żarówki mrugają (raz mocniej świecą, raz słabiej tak jakby były skoki napięcia). W ukrytym menu napięcie ładowania waha się od 13,8V - 15V czasem nawet 15,2V to nie za dużo?

 

Czyżby regulator napięcia pada?

 

Za każdą pomoc serdecznie dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pobór prądu sprawdza się po uśpieniu wszystkich modułów czyli po ok. 30 minutach. 0,2 - 0,3 to bardzo duży pobór, powinno być 0,03. Ładowanie na poziomie 13,8 jest za małe tak że regulator do sprawdzenia.

 

EDIT: Tu masz opisane jak uśpić samochód przy otwartej klapie bagażnika: viewtopic.php?f=73&t=267202&p=2001646&hilit=pob%C3%B3r+pr%C4%85du#p2001646

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobór tak sprawdzałem, że auto zamykałem a zamek w tylnej klapie śrubokrętem zatrzaskiwałem, ale nie odczekiwałem 30 min :/. Zakres na mierniku miałem ustawiony 10A.

 

Zaraz sprawdzę to jeszcze raz dokładnie.

 

EDIT:

 

Po ponownym sprawdzeniu poboru prądu. Po 5 minutach od zamknięcia auta pobór wynosił ok. 7A, poźniej po około 12 minutach pobór spadł do około 5A, potem poczekałem i po 35 minutach pobór wynosił już około 2A, po chwili jednak spadł do około 1A, i już niżej nie spadł, wyciągałem bezpieczniki każdy po kolei w bagażniku, ale nic to nie dało :/

 

Również zauważyłem, że przez cały ten czas podświetlony był przycisk "START STOP ENGINE" czy to może być ten cały pobór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.