Skocz do zawartości

regeneracja lub usunięcie DPFa - gdzie to zrobić?


Szuli

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni zapala mi się kontrolka z filtrem DPF + napis, że "są problemy, można jechać ale sprawdź w serwisie". Mam na budziku 150kkm (przebieg oryginalny) ale sporo jeżdżę po mieście więc raczej filtrowi to nie służy. Poczytałem trochę wątków na tym forum i zdecydowałem, że nie będę się sam bawił w diagnostykę i dumanie co dalej - chciałbym oddać auto w ręce jakiegoś Fachowca, byle nie "fachowca". Możecie polecić jakiś serwis w okolicach Centralnej Polski? Łódź, Warszawa, ew. Poznań...

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heya :mrgreen:

 

wycinać nie polecam ponieważ moje E91 ma wycięty dpf i od czasu do czasu w kabinie (szczególnie na światłach) pojawia się zapach delikatnego odoru, samochód jest zrobiony na tip top i nie ma mowy o wyciekach. Jeśli chodzi o warsztat w którym mógłbyś wyczyścić dpf-a znajduje się na ul. Rzemieślników 11 w Warszawie, jest to zakład o specjalizacji BMW i naprawdę mają sporą wiedze o samochodach BMW :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim na początku porządna diagnostyka, a później decyzja co dalej. 150 tyś km to nie dużo dla filtra dpf w Bmw. Sprawdź temperaturę silnika, czy są błędy: czujników przy filtrze, przepustnicy/klapy gaszącej.

Miałem kiedyś u siebie filtr po czyszczeniu chemicznym i nie wytrzymałem (gryzący smród) i kupiłem prawie nowy (od 4 lat bezproblemowo).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu minął już czas bądź została przejechana odpowiednia ilość km i Ci wyskakuje komunikat o inspekcji? Spróbuj zresetować limit kilometrow w kompie pokladowym przy filtrze dpf

 

Ten komunikat wyskakuje po 200 tys km przebiegu i nie jest zależny od stylu jazdy, tylko od rzeczywistych kilometrów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek podepnij kompa i sprawdz jakie sa usterki. W wiekszosci przypadkow wina nie lezy po stronie DPF. Auto nie spelnia wymagan i nie moze wypalic.

Jesli juz za pozno to albo wymienic na ORIGINAL albo wyciac i bedzie ok. Niektorzy probuja plukac, ale ja nie polecam.

Londyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat właśnie zalał chemią (koncentrat 1:1, 5 litrów 160zł) dpf w 525d 2006r 177KM, ale wcześniej właściciel auta zawiózł filtr i umyli go karcherem z chemią na myjni. Auto było świeżo kupione i ma mizerną moc, komp nie wywalał błędów dpf, ale termostaty nie trzymały temp i brakowało rolety przed chłodnicą :duh: . Zobaczymy czy coś to pomoże (chemia i mycie), bo dpf był na wejściu zawalony a na wyjściu czyściutki. W tym aucie jeszcze skrzynia automatyczna może być do naprawy, więc moc nie jest odpowiednio przekazywana.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.