Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd dotyczy wydechowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Silnik M54B30, zapalił się check przy jeździe na LPG i poszły błędy od lambd - 202 i 227. Podczas jazdy sterownik odłączył LPG i przełączył się na benzynę, po czym po kolejnym odpaleniu wyskoczył check. Czy to lambda pada (wcześniej wymieniłem przed katem bank drugi, bo się kończyła) czy problem z lpg? Generalnie do tej pory instalacja nie sprawiala żadnych problemów, jest podpięta po obd, a auto miało moc w (po wyskoczeniu checka) w pełnym zakresie obrotów.

Napiszę co było, bo moze ktoś będzie miał podobny problem - winny był reduktor - magic 3 big, nie trzymał ciśnienia, gaziarz podbił ciśnienia, ale spadki przy obciążeniu są spore. Kompletnie się na tym nie znam, ale ufam gaziarzowi, po podniesieniu cisnienia jest OK, choc w gre wchodzi wymiana reduktora na gwarancji, gaziarz twierdził, że to pierwszy razy kiedy widzi magica z takimi spadkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z silnikiem m54b30 Bardzo często wyskakuje mi błąd 211 llfs error at the mechanical (zacinanie się, silniczka krokowego) co powoduje utratę mocy i przygasanie silnika. Po zgaszeniu auta i po ponownym odpaleniu przez chwile jest lepiej, ale nie tak jak po całkowitym skasowaniu błędów. Wymieniłem już 4 silniczki krokowe i nic, cały czas to samo. Ktoś miał może podobny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

e-46 silnik M43

Objawy :

Nie odpala silnik jak świeci kontrolka ASC , odpali za 4 razem ledwo . Jak już odpali będzie odpalał do puki znowu się nie zapali kontrolka ASC. Za zwyczaj zapala się jak podłączę kompa INPA.

Błąd 148 prędkość obrotowa silnika RPM.

Gaśnie podczas jazdy nie zawsze sporadycznie .

Błędy z silnika :

136. Czujnik położenia wału korbowego

135 .Czujnik wałka rozrządu - pojawił się po 30 km zanim wyświetliło czujnik położenia wału.


Podmieniałem czujnik wału na używany ori i dalej występuje błąd.

Kasując pod ASC błąd 148 od razu wywala ten błąd i błąd czujnika położenia wału bez odpalania .

Myślę że największym problemem stanowi błąd 148 , ponieważ kasując położenie wału nie wyskakuje od razu tylko po jakimś czasie jak kontrolka zapali się ponownie od ASC. Zapala się sporadycznie najczęściej po podpięciu auta pod kompa. Wtedy jest problem z uruchomieniem silnika. Ale jak już odpali kontrolka się nie zapala . Zauważyłem też obrotomierz skacze po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki gasną oprócz ASC i dziwne pykanie stycznika pod schowkiem. linki do filmu na YouTube odczyt z kompa i jak zachowuje się obrotomierz. Czy może mieć związek z napięciem na błędach w voltach ?

https://www.youtube.com/watch?v=eCAOxeNTsCw

https://www.youtube.com/watch?v=TMqMLwKI6Gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy błąd nie wiem co oznacza ale dwa kolejne to błąd czujnika wału i wałka rozrządu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli masz pewność co do poprawności działania czujnika położenia wału, który założyłeś to szukaj problemu we wtyczce/wiązce, choć ja obstawiam sam czujnik. Czujnik położenia wałka rozrządu to osobna kwestia zapewne, z tym błędem auto gorzej odpala po rozgrzaniu, ale oczywiście odpala. Błąd w asc to skutek problemów z prędkością obrotową silnika (czujnik położenia wału).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz pewność co do poprawności działania czujnika położenia wału, który założyłeś to szukaj problemu we wtyczce/wiązce, choć ja obstawiam sam czujnik. Czujnik położenia wałka rozrządu to osobna kwestia zapewne, z tym błędem auto gorzej odpala po rozgrzaniu, ale oczywiście odpala. Błąd w asc to skutek problemów z prędkością obrotową silnika (czujnik położenia wału).

 

Witam co do używanej części nie mam pewności ponieważ stara część bardziej dokuczała praktycznie na zimnym silniku nie można było odpalić auta , natomiast teraz jest to sporadycznie. Jak połączę się z INPA od razu zapala się kontrolka ASC i jest problem z uruchomieniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz pewność co do poprawności działania czujnika położenia wału, który założyłeś to szukaj problemu we wtyczce/wiązce, choć ja obstawiam sam czujnik. Czujnik położenia wałka rozrządu to osobna kwestia zapewne, z tym błędem auto gorzej odpala po rozgrzaniu, ale oczywiście odpala. Błąd w asc to skutek problemów z prędkością obrotową silnika (czujnik położenia wału).

 

Witam co do używanej części nie mam pewności ponieważ stara część bardziej dokuczała praktycznie na zimnym silniku nie można było odpalić auta , natomiast teraz jest to sporadycznie. Jak połączę się z INPA od razu zapala się kontrolka ASC i jest problem z uruchomieniem silnika.

 

Witam dziś instaluje nowy czujnik położenia wału VDO Simens dam znać czy pomogło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To musi być problem w elektryce, nie ma cudów. Rozumiem, że błąd niezmiennie wraca?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Pacjent BMW e 46 2.0 +LPG (143 KM). Tworzę nowy post gdyż nie znalazłem odpowiedzi w innym wątku. Sprawa wygląda następująco. Od jakichś 30 tys km pali mi się check engine i mam zamiar w końcu coś z tym zrobić. Kontrolka zapaliła się jakieś 30 tys km temu gdy padała mi jedna z cewek zapłonowych. Cewka została wymieniona autko działa bez zarzutów chceck dalej się pali. Kilku mechaników próbowało go zgasić. Kontrolka gaśnie ale tylko do następnego uruchomienia. Byłem u kilku mechaników i u każdego pojawiają się dwa zawsze te same błędy :

-2776- multifunkcja

-27EC - Problem z EGS.

Z dodatkowych informacji auto nie posiada kierownicy z multifunkcją, skrzynia manualna. W celu sprawdzenia tych podzespołów byłem w salonie BMW i tam dostałem info że samochód wyszedł z salonu bez multifunkcji i w manualnej skrzyni. Co możne być przyczyną Check engine i jak zgasić te błędy które nie dają się usunąć.

Z góry dzięki za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podepnij komputer z inpa i wklej te błędy. Może ktoś robił aktualizację sterownika i mu nie pykło coś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema, potrzebowałbym pomocy przy analizowaniu logów z inpy. auto to e46 320i m52b20 1999r czysta benzyna. problem polega na szarpaniu przy dodawaniu i puszczaniu gazu (bez dotykania sprzęgła) w okolicach 2-3 tys obrotów i na 1,2,3 biegu (na 4 i 5 chyba też jest ale praktycznie nie odczuwalne). podpiąłem auto pod inpe (testy robiłem na biegu jałowym), podczas testów wyskoczył mi jedynie błąd sondy lambda (screen). nagrałem też filmik ze wszystkich analgów, byłbym wdzięczny za pomoc w analizie tego. w zakładce rough (co to dokladnie jest?) jeden cylinder cały czas wyróżnia się na tle innych - moze mieć to związek z sondą lambdą?


MY7XDWo.png


Tutaj link do filmu z inpy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To korekcje na cylindrach, przy nagrywaniu silnik ma być rozgrzany (97 stopni) i pokaż dłużej sondy, chociaż 20 sekund, dodaj gazu i znowu odczekaj 20 sekund.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na początku pierwszego filmu rozumiem, że był całkiem zimny? Sondy bardzo ospale reagowały, po rozgrzaniu już ok, ciekawy ten błąd sondy za katem, dziwna wartość, ale na nagraniach po rozgrzaniu jest ok. To szarpnięcie to na pewno od silnika? Może od przeniesienia napędu a jak nie to zajrzyj do przepustnicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, był całkiem zimny, pojechałem go rozgrzać. czytałem już w sprawie mojego problemu różne tematy, niektórzy mówili o poduszkach silnika, niektórzy wlasnie o przeniesieniu napędu. niedługo palnuję wymienić całe sprzęgło, wraz z dwumasą, łącznik elastyczny wału i kilka innych elementów, może to coś da (sprzęgło i łącznik prawdopodobnie i tak się kwalifikują do wymiany). a silnik podejrzewam z tego względu, że nawet przy delikatnym muśnięciu gazu ten problem występuje. no ale skoro z inpy nic nie wynika, to może faktycznie zużycie układu przeniesienia napędu robi swoje, jeśli tak, to masz pomysł co by to mogło być konkretnie? tak jak pisałem, chcę wymienić sprzęgło, więc za jednym razem wymieniłbym wszystko co w okolicy. dzięki za pomoc.


a jeszcze co do przepustnicy - ostatnio ją czyscilem ale bez wyjmowania, zauważyłem że jak jest w spoczynku, to ta klapka która się rusza ma delikatny luz jeszcze przed naciągnięciem linki - tak ma byc? służy to czemuś? czy moze moja przepustnica jest po prostu wyrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak ma być lekki luz, tu masz pokazany, powinien być trochę mniejszy nawet, w komentarzach jest jeszcze jeden film, na którym to dobrze widać:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może, niech przejedzie się ktoś kto ma pojęcie o tych autach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z silnikiem m54b30 Bardzo często wyskakuje mi błąd 211 llfs error at the mechanical (zacinanie się, silniczka krokowego) co powoduje utratę mocy i przygasanie silnika. Po zgaszeniu auta i po ponownym odpaleniu przez chwile jest lepiej. Wymieniłem już 4 silniczki krokowe i nic, cały czas to samo. Ktoś miał może podobny problem? Jest może na forum jakiś spec z Wrocławia lub okolic, który by mógł się podłączyć kompem i sprawdzić wszystkie parametry w aucie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napięcie na wtyczce sprawdzałeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!


Po dłuższej przerwie znów rewelacje ze strony N46B20A, licząc do tej pory wszystkie operacje i pieniądz wrzucony w to auto, to miałbym już całkiem świeże BMW, ale ja nie o tym... :roll:

Auto utraciło jakieś 50% mocy. Od 1000 RPM do około 4000 RPM sprawia wrażenie jakby było ciągnięte przez jednego konia na sztywnym dyszlu, a nie te 140 KM, które ponoć tam są. Silnik wydaje dźwięk podobny do buczenia w tym zakresie obrotów. Co zrobiłem? Rozebrałem cały dolot, sprawdziłem szczelność, wyczyściłem, przepustnica otwiera się całkowicie przy mocnym dodaniu gazu, przepływomierz podmieniałem na inny - bez zmian, po odpięciu przepływomierza silnik wchodzi w tryb awaryjny, pojawia się błąd automatycznej skrzyni biegów, skrzynia zmienia biegi szarpiąc niemiłosiernie - mniemam, że jej działanie jest w jakiś sposób sprzężone z odczytem przepływomierza. Po podłączeniu przepływki jest jak było, skrzynia chodzi dobrze, ale auto dalej bardzo słabo przyspiesza.


Odpaliłem INPĘ, żadnych błędów na silniku oraz skrzyni poza tym, który spowodowany był przepływomierzem. Po skasowaniu błąd nie wrócił. Za to mam następujące parametry, gdy auto stoi i pracuje na wolnych obrotach:


be30324ee7bd9.jpg

1438482cfacfd.jpg

bb387337d6f3e.jpg

a9c7c915a81d5.jpg

d8c321238a880.jpg

427ef2ab9d40b.jpg

d8d1670c364ca.jpg


Najbardziej mnie zastanawia parametr "Nockenwellen Adaption", który jest wyraźnie poza zakresami normy. Czym jest ten parametr i o czym świadczy taki wynik??


Zamieniłem również elektrozawory miejscami, co skutkowało stukiem, nierównomierną pracą, gaśnięciem silnika, DIESEL przy tym to aniołek. Elektrozawory poszły z powrotem tak, jak były wcześniej - wróciło do normy, auto jedzie nadal zamulone, ale pojawił się nowy błąd:


4308db40f475e.jpg


Ponadto, samochód, gdy jest nie rozgrzany, to sprawia wrażenie żwawszego, zmiany biegów i redukcje są w czas, jeździ się przyjemnie. Gdy tylko silnik złapie swoją temperaturę zaczyna się zamulanie, buczenie i brak mocy.

Panowie! Co robić?

Edytowane przez K_AMI7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.