Skocz do zawartości

[e39] 530dA Dławienie przy przyspieszaniu


bartei

Rekomendowane odpowiedzi

siema ! Mój problem polega na tym, że czasem gdy chce przyspieszyć samochód ma dziwny opór tak jak by chciał jechać ale coś go dławiło i w pewnym momencie mu oddaje i przyspiesza normalnie. Czyściłem wcześniej elektrozawór ale sam filterek, czytałem po internecie żeby go rozebrać dalej i wyczyścić membrane. Podłączałem inpe i nie było żadnych błędów. Egr i zawór od egr też czyszczony, egr sprawny, pracuje tak jak trzeba.

P.S turbo czasem zaświszczy przy przyspieszaniu i jest takie jak.by cykanie ale.to nie z turbo które w pewnym.momencie ustępuje

 

Dorzucam zrzuty z inpy

 

http://images75.fotosik.pl/314/b49fa59febe8e4edmed.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/314/3d22eda62894e4cfmed.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/314/4c64468497f94b9fmed.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/314/c9d4a073d4fe3681med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/314/7862e293ecb72469med.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/314/cf4638b09f2a0eacmed.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/314/3a4c45cc4f0de26amed.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/314/11e6d7bf5d214bd9med.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/314/b0b5dcc10e5e56d0med.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/314/030b5ce71519b493med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle razy było pisane, że aby poznać prawdziwe parametry pracy silnika należy pomiary robić pod obciążeniem - w trakcie jazdy. Robiąc pomiary na postoju to można sobie najwyżej sprawdzić korekty wtrysków i wstępnie ocenić kondycję pompki progowej. Cała reszta jest dalej niewiadomą.

Z tych obrazków w poście to jedynie widać, że progówka nie jest już pierwszej świeżości - powinna mieć ciśnienie w pobliżu 4,00 (u mnie po "regeneracji" zaworka wrotnego za filtrem paliwa ma 4,20) a ma 3,80. I tu kłania się brak pomiaru w trakcie obciążenia bo wartość progówki na postoju to jedno, a to jak spada ciśnienie na niej podczas obciążenia to zupełnie inna para kaloszy.

Podobnie ma się sprawa do narastania pod obciążeniem ciśnienia doładowania, maksymalnej ilości mierzonego przez przepływomierz powietrza itp, itd.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo wrzucę fotki pod obciążeniem. Co do pompy progowej to schodziła wartość do ok 3,5. Wiem że to mało ale podpiąłem się dzisiaj do 525d na CR, te 2,5 ogólnie śmiga naprawdę ładnie i nie ma żadnych problemów z mocą, uważam, że lepiej niż moje 3.0 . Dobijając do brzegu u kolegi pompa ma ciśnienie 3,5-6 na postoju a pod obciążeniem jeszcze niższe a jest lepiej niż u mnie ...

 

Wrzucam fotki z jazdy pod obciążeniem oraz filmik, szkoda, że nie nagrałem jak sie zachowuje progowa.

 

http://images78.fotosik.pl/316/d964e300ca02aa17med.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/316/27dc1ef2809eec2fmed.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/317/13469b9f107a0978med.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/316/1e2879373066d061med.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/317/b1bcaa71bd4c2f64med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/316/6fa110eaec4e639amed.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/316/b1cc4f6670d7bbd7med.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/316/70ec05340018a11emed.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/316/740b2a1cfde47dd9med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/316/49683bd9a67f5960med.jpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=sB5fx5qPKD0&feature=youtu.be

Edytowane przez bartei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie progowa spada do około 3,80 pod obciążeniem.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównym problemem wygląda doładowanie... a właściwie jego brak... na filmiku widać jak się rozjeżdża wartość zakładanego doładowania od aktualnego.

wężyki do sterowania turbiną są ok? tak samo zbiornik podciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 jednostek (z hakiem) na przepływomierzu przy 3100 obrotów to trochę mało. Przy takich pomiarach w ruchu musisz zaobserwować ile maksymalnie pokaże Ci parametr IST AIR MASS - sprawny przepływomierz powinien chwilowo dobić do 1200 jednostek (1100 to jest właściwie standard). Jeśli u Ciebie nie przekracza to 700 jednostek to z przepływką też coś jest nie tak.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 jednostek (z hakiem) na przepływomierzu przy 3100 obrotów to trochę mało. Przy takich pomiarach w ruchu musisz zaobserwować ile maksymalnie pokaże Ci parametr IST AIR MASS - sprawny przepływomierz powinien chwilowo dobić do 1200 jednostek (1100 to jest właściwie standard). Jeśli u Ciebie nie przekracza to 700 jednostek to z przepływką też coś jest nie tak.

Inna sprawa, że doładowanie - jak już pisano wcześniej - też Ci trochę kuleje (za małą wartość zmierzona [poniżej 1000 jednostek] do oczekiwanej [1100 jednostek]). Sęk w tym, ze może to być ze sobą powiązane - źle mierzący przepływomierz może wpływać na złe parametry doładowania lub odwrotnie - kiepsko działające doładowanie może mieszać w odczytach przepływki.

U mnie poprzednia przepływka - która wydawała mi się jeszcze ok - mierzyła mi maksymalnie 970-980 jednostek co wydawało mi się dobrym rezultatem. Jak wymieniłem wsad przepływki na nowy (Pierburga) to się okazało, że auto odżyło a pomiar w maxie to własnie 1200 jednostek.

 

Generalnie zacząłbym od najprostszych i stosunkowo najtańszych spraw:

1) sprawdzić czy sztanga od gruszki w turbo chodzi w miarę lekko - czy przy wyłączonym silniku da się ją ruszyć palcami

2) odepnij wężyk, który idzie od gruszki turbo, podłącz pod niego większą strzykawkę, zassaj i tak trzymaj obserwując czy sztanga nie opada/nie wraca w swoje poprzednie położenie (jeśli tak jest to możesz mieć już samą gruszkę nieszczelną - sparciała część gumowa gruchy, przez którą ucieka ciśnienie)

3) przeczyść elektrozaworki sterujące - jeden niedaleko turbiny (łatwiejszy dostęp), drugi pod kolektorem ssącym, sterujący EGRem i ciśnieniem w poduszkach silnika (trudny dostęp)

4) wymień wszystkie wężyki podciśnieniowe na nowe - jak obecne są gdziekolwiek sparciałe to też siada podciśnienie w całym układzie i wpływa to na przyspieszenia auta

5) obejrzyj intercooler czy może nie jest gdzieś rozszczelniony

6) posprawdzaj wszelkie węże gumowe między turbo - intercoolerem - kolektorem ssącym - jak są gdzieś dziurawe to też będzie to mieszało parametrami silnika

7) posprawdzaj także wszystkie opaski na wężach gumowych - czy są dobrze osadzone, podokręcane itp.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód dostał "nowy" pochodzący z angola elektrozawór przy turbinie. Zmiana na duży plus ale przy większych prędkościach jak by jeszcze czegoś brakowało. Zamierzam zdjąć kolektor i ten od egr też wymienić. Jutro pewnie zrobie nowe zrzuty z inpy i zobaczymy co teraz pokazuje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich, chciałbym trochę odgrzać temat ponieważ szukałem dużo tego tematu ale nie znalazłem odpowiedzi :( Mianowicie, moje e39 525d 163 ps, pompa progowa zaczela glosno chodzic, po czym auto stanelo i nie moglo odpalic. Wymienilem pompe progowa, filtr paliwowy i pompke elektryczna w baku i nowa pompka progowa tez glosno chodzi. Po właczeniu zaplonu pracuje caly czas jak i rowniez podczas jazdy. Przy obciazeniu cisnienie 3.8 po zgaszeniu auta trzyma 1 bar. Co moze byc przyczyna jej nieustannej pracy? Co jeden mechanik u ktorych byłem proponuje mi wymiane czesci po kolei i moze sie uda ale to chyba nie o to chodzi. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.