Skocz do zawartości

E90 - Wymiana termostatu (-ów)


mrozilla

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ale w takim wypadku skąd błąd P14a7??

 

Jak mogę sprawdzić czy ten filtr jest?

Facet mówił, ze filtr był wypalamy, ale większość inspekcji jest zresetowania do 60tys, wiec troche biorę to na wyrost z tym czyszczeniem.

 

Czyli rozumiem, że gdyby taki filtr był u mnie, a nie mam jeszcze objawu kontrolki na wyswietlaczu to nie jest tak złe?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć Panowie,

szybkie pytanie, około 15 tyś km temu wymieniałam termostat bo stary nie trzymał temperatury. Dzisiaj po przejechaniu 20 km pomyślałem, a sprawdzę temperaturę bo szkoda DPF'a :D Trochę się zdziwiłem kiedy miałem na zegarze wartość 66 stopni :shock: Gdy stałem na parkingu to temperatura wzrosła do tych 74 stopni jednak to chyba stanowczo za mało. Wstawiłem termostat chyba firmy EPS (taki mi dali w sklepie) . Czy ta firma to taki słabiak, czy też normalna rzecz z tymi termostatami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłanczając się pod temat opisze moje spostrzeżenia a mianowicie;

Uruchomiłem funkcję temp.z ukrytego menu, przejechałem dzis po mieście około 12-13km tempratura na zewnątrz ok.+10 stopni, temperatura zadana w climatronicu 21 stopnie.Nie stałem w korkach, jazda spokojna, silnik szybko osiągnął 60-65 stopni później juz wolniej i na końcu po 12-13km doszło do 88 stopni.

Nie wiem jak by było gdybym jechał dalej ale myślę że doszło by do 90 a nawet przekroczyło.

Po otwarciu pokrywy silnika górne węże z płynem chłodniczym gorące natomiast dolny ten za termostatem zimny, wniosek że termostat nie otworzył albo otworzył na tyle mało że nie da się tego wyczuć.

 

Czy według Was to normalne, chodzi mi o odcinek przebyty temp. na zawnątrz i uzyskaną temperaturę ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zrobiles 12 km po miescie i mial dopiero ok 65 c i potem dopiero po kolejnych 12km nagrzal sie do 88 c to troche dlugo.

 

Jednak jesli termostaty byly by calkiem niesprawne to jadac w trasie nieutrzymal bys nigdy 88C -temp spadla by momentalnie jadac predkoscia ok 80-90km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić termostat EGR Behr do M47 bez DPF. Wg. realoem mam nr części 11717787870, jak patrze po allegro to mają temperaturę otwarcia 70* i 90*. Który wybrać ?

Jest możliwość, że u mnie może być poprawna temp silnika 70* jeśli są dostępne takie termostaty (moja BMka prawie tyle osiąga :duh: ), ew. taka temp. ma jakiś negatywny wpływ jeśli w samochodzie nie ma DPFu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam.

Jaką macie temperaturę na postoju przy temp. zewnetrznej około +1 ?

Podczas jazdy temp. mam te 87 stopni a gdy sie zatrzymam i chwile postoje temp spada do 71-72 czy to jest normalne? Czy juz termostaty to wymiany?

 

BMW E91 320D M47N2 163KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura na zewnatrz nie ma wplywu na rozgrzany twoj silnik no chyba ze bedzie z minus 20 to moze spasc o kilka stopni ale mysle max 85-86. Ja mam u siebie teraz 88-90, wczesniej przed wymiana termostatow z predkoscia autostradowa mialem 81-82 stopnie, po wymianie wrocila temp do normalnej, nie kupuj behra termo sa nic nie warte mi wytrzymal 10 miesiecy glowny, tylko oem cena jest porownywalna.

 

Ps: w korkach temp spadala mi do 78-79.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z warunkow do wypalania DPFu w trakcie jazdy jest temperatura co najmniej 75 stopni.

Jesli w trakcie jazdy auto takiej temperatury nie osiaga, to wypalanie DPFu nigdy nie nastapi.

Co moze w najgorszym przypadku, po jakims czasie doprowadzic do zapchania sie DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW wypalanie DPF odbywa się TYLKO i WYŁĄCZNIE w sposób dynamiczny - oznacza to ni mniej, ni więcej że auto musi znajdowac się w ruchu i musza być spełnione konkretne warunki :

 

Ilośc paliwa w baku powyżej 20litrów, temperatura silnika minimum 78stopni, temperatura katalizatora minimum 240stopni, prędkośc powyżej 60kmh

 

I to są wartości z życia wzięte, komputer diagnostyczny podaje bardzo zbliżone do tego co podałem warunki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś zrobiłem trasę 30km Auto na ukrytym Menu pokazuje 57stopni przy -11na zewnątrz mam tez problem z szarpaniem silnika podczas jazdy i chyba spadek mocy ciężko mi to wyczuć czy ktoś może mi pomóc .Erg jest wyczyszczone świece z modułem wymienione .

 

57 stopni w trakcie jazdy, to zdecydowanie za malo,

zapchany DPF, moze dawac objawy typu 'zamulony' silnik, spadek mocy, ale nie mowie ze to jest u Ciebie przyczyna.

Orientujesz sie czy kiedykolwiek byl wymieniany u Ciebie termostat ?

zapalala Ci sie kiedykolwiek kontrolka zapchanego DPFa ?

http://i59.tinypic.com/jkjfad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto podczas jazdy delikatnie szarpie nie cały czas ale od czasu do czasu, Przy dodaniu gazu tak samo szarpnięcie i ciągnienie nie zawsze czy to może byc przyczyna nie dogrzanego motoru przez te termostaty czy coś z wtryskami ?

ogladales moze gumowa rure intercoolera, czy nie ma na niej zadnych pekniec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.