Skocz do zawartości

318i M43/TU E46 Dziwny dźwięk w silniku po dodaniu gazu


p.mysior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Mój problem polega na tym, że przy dodaniu gazu zarówno na biegu neutralnym jak i podczas jazdy słychać dziwne dźwięki. Odgłos pojawia się zawsze. Delikatniej przy około 2200 obr/min oraz najwyraźniej przy 3000-4000 obr/min. Silnik ma 220tys przebiegu. Jest to dźwięk dokładnie jak na poniższym filmiku:

wiecie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek1982Sce, dzięki za info.

Nasłuchałem się też sporo opinii, że mogą być to panewki korbowodowe, tylko w tamtym przypadku hałas powinien być chyba cały czas lub bardziej po odjęciu gazu?

Mam rację?

Ktoś rzucił mi tez info że może to być wina szklanek popychaczy. Co Wy o tym sądzicie koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli masz trochę czasu, miejsca i chęci to możesz wyciągnąć dise i sprawdzić jej stan.

Na forum jest opisane:

-jak zdiagnozować czy disa jest padnięta (przez pękniętą membranę)

-jak zrobić dise "na krótko"

 

O ile dobrze pamietam, przy robieniu na krótko, nie trzeba jej nawet wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tylko tym nie jeździj czasami szybko na warsztat zdejmuj miskę, zdejmuj panewki korbowodowe i sprawdzaj czy wał nieporysowany jak będziesz miał szczęście tak jak ja to same panewki nominalne +- 100zł kosztują zalożysz i będziesz śmigać dalej inaczej wał do szlifu ;) Disa to rzęzi a nie stuka :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miełem to samo. Jestem pewny że to panewki. Podobno przy tym silniku, czy stuka czy nie stuka przy 250 tysiącach trzeba wymienić panewki. Ja wymieniałem przy 270.

Zapłaciłem 700. (200 za części)

A to twoja teoria czy poczty pantoflowej te panewki i 250k ? Postaraj się trochę nie rozsiewać bajek i popeliny :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No właśnie wróżenie z fusów. Ja miałem też identyczne objawy i problemem okazała się DISA.

 

Najlepiej, w przypadku, kiedy objawy są dwuznaczne, jest rozpocząć diagnozę od najtańszych opcji. Diagnoza DISy jest najtańsza bo:

 

1. robisz to sam

2. płacisz tylko za robociznę (1h pracy mechanika)

 

Diagnoza panewek IMO będzie dużo droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! mam taki problem a mianowicie w mojej bmw e 46 2.0 d 150 km słychac dziwne cykanie tylko wtedy gdy dodaje gazu. Na jałowym biegu gdy dodam gazu nic nie slychac, dodam ze miesiac temu regenerowałem wszystkie wtryski, czy mogla sie jakas wsówka odpiac czy cos takiego? a moze to byc wiekszy problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik? M43?

 

Jeżeli tak to w tym silniku jest ładny dostęp do przepustnicy wiec odpal samochód, pójdź pod maskę, dodaj gazu ręka o posłuchaj skąd cykanie. Jeżeli po prawej stronie gdzieś pod kolektorem dolotowym to disa prawdopodobnie do wymiany.

 

Może i się zafiksowałem na tę dise ale to jest akurat stosunkowo łatwa diagnoza.

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.