Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pewien problem mianowicie co jakiś czas restartuje mi się w idrive data i czas dokładnie tak jak po rozlaczeniu aku. Ale w moim przypadku występuje to co któreś odpalenie. Auto odpala normalnie nie jęczy i nic z tych rzeczy. Trochę mnie to irytuje, że co drugi dzień musze ustawiać czas. Ktoś wie jaka to może być przyczyna ? Pozdrawiam
Opublikowano
Na 99% akumulator ,mam to samo jak temp. spada poniżej -5 to się zaczyna resetować godzina . Jedynie podładowywanie prostownikiem pomaga .Teraz jak temperatury są powyżej 0 to jest dobrze ale codziennie zegarek jest o minute do ryłu .
Opublikowano
W sumie też tak podejrzewałem tylko dziwi mnie ze przy od palaniu nie miałczy :) załóżmy że jest do wymiany to jeżeli wymienię go na inny o tych samych parametrach to nie ma potrzeby kodowania ?
Opublikowano
Juz ogarnełem temat. Ogolnie pod sprzętem wykazało ladowanie 14.70 i jakies za wysokie napiecia przy rozruchu. Wymieniłem akumulator o tych samych parametrach , zrobiłem kodowanie i w miedzy czasie jeszcze byla inforamcja, ze to pierwsze kodowanie aku :o . I na nowym ladowanie wrocilo do 14.30 , auto szybciej zapala no i mysle, ze bedzie po problemie. Dodatkowo data produkcji na aku byla 2006 czyli tak jak produkcja mojego auta. Zamykamy temat. Pozdrawiam
Opublikowano
Juz ogarnełem temat. Ogolnie pod sprzętem wykazało ladowanie 14.70 i jakies za wysokie napiecia przy rozruchu. Wymieniłem akumulator o tych samych parametrach , zrobiłem kodowanie i w miedzy czasie jeszcze byla inforamcja, ze to pierwsze kodowanie aku :o . I na nowym ladowanie wrocilo do 14.30 , auto szybciej zapala no i mysle, ze bedzie po problemie. Dodatkowo data produkcji na aku byla 2006 czyli tak jak produkcja mojego auta. Zamykamy temat. Pozdrawiam

 

Ta zmiana ladowania przed resetem i po resecie to chyba normalna sprawa, mialem dokladnie tak samo. Natomiast nie badalem napiecia rozuchowego, nie wiedzialem ze moze byc wyzsze, raczej spada gdzies do max 10V. Obserwowalem ladowanie akumulatora w ostatnim miesiacu i widze ze ogromny wplyw na napiecie ladowania ma temperatura otoczenia. Przy -10st wartosc jest zazwyczaj w okolicach 14.7-14.8 a przy obecnych +5st nie przekracza 14.4 nawet w trakcie jazdy oczywiscie po rozgrzaniu silnika. Nie wiem co, ale cos oprocz regulatora musi jeszcze sterowac napieciem ladowania.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oporność przewodów, które w BMW są bardzo długie na drodze alternator - akumulator.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Chciałem wymienić na Boscha ale w ostatnim okresie mam większe przekonanie do Exide na podstawie sprzedaży w mojej pracy nie ma w ogole reklamacji w przeciwieństwie do Boscha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.