Skocz do zawartości

BMW X5 E53 4.4 286KM 2001r - zwarcie instalacja elektrycznej


RadnyE534.4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich proszę w miarę możliwości o waszą pomoc. Problem mam naprawdę duży a dokładnie to tak. Wczoraj rano (ok 6.00) odpaliłem auto i pojechałem do pracy - było wszystko OK o godz 16 wyszedłem z pracy wsiadłem do auta chciałem je odpalić i zdziwiło mnie, że jakoś ciężko zapaliło tak jakby akumulator sie rozładował, no ale nic przyjechałem do domu, zgasiłem auto i zapaliłem ponownie 3 razy no i było ok. Dziś rano podchodzę do samochodu aby jechać do pracy, próbuję otworzyć go z pilota a tu nic, więc otworzyłem kluczykiem, włożyłem kluczyk do stacyjki i patrze a ledwo zaświeciła się kontrolka o oleju więc odpowiedź była jedna - akumulator padł. Dziś wróciłem do domu i chciałem podłączyć pod prostownik ale co się okazało po podłączeniu prostownika światełka w środku się zapaliły i zaczeły migać (tak pulsacyjnie) pomyślałem,że pewnie prze to, że akumulator całkiem jest padnięty , ale po chwili zgasły całkiem O_o patrze na prostownik a on niby chodzi ale nie ładuje - pomyślałem, że może był za słaby więc wziełem 2 prostownik dużo większy podłączyłem i było ok przez jakieś 20 minut tylko i stało sie dokładnie tak jak z pierwszym,że przestał ładować :( odłączyłem go i włożyłem kluczyk do stacyjki i patrze ,że nawet trochę nie podładował akumulatora. :( Podejrzewam ,że jest jakieś DUŻE ZWARCIE ale nie wiem gdzie i od czego zacząć szukać :( Dodam jeszcze, że Od jakiegoś czasu radio (mam dużą navi ) raz grało raz nie więc od razu diagnoza, że to tuner radia więc wyciągnełem go całkowicie. Bardzo proszę o odpowiedzi i jakąś radę bo auto jest mi niezmiernie potrzebne a tu takie coś :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro jak wrócę z pracy to go wyjmę i podłączę inny. Mam nadzieję, że to będzie to. A jeżeli akumulator będzie OK i Pobór prądu będzie wysoki to w jaki sposób sprawdzić co pobiera prąd ? nie jestem elektrykiem tylko bardziej mechanikiem więc sorki jak zadaje głupie pytania ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tej zimy dwa takie dziwne przypadki samoczynnego rozladowania akumulatora: raz u siebie, raz w Alfie zony. Z dnia na dzien, z niewiadomych przyczyn, przy dodatniej temperaturze. W obu przypadkach odpalilem auto z kabli i przegonilem po miescie, zeby podladowac (nie mam prostownika ani nawet za bardzo mozliwosci podlaczenia). Obydwa auta od tej pory (kilka tygodni) odpalaja bez problemu w kazdych warunkach i przy kazdej temperaturze. Cuda panie, cuda :shock: Sprobuj ewentualnie moja metoda, jak ci padnie akumulator ponownie, to wtedy zaczniesz sie martwic :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam problem chyba rozwiązany zdemontowałem akumulator i podłączyłem pod prostownik i co się okazało po 5 minutach wyłączył się a akumulator nawet troszkę się nie naładował. Więc podłączyłem inny aby zobaczyć czy z prostownikiem wszystko ok i normalnie go ląduje już od godz i prostownik się nie wyłącza. Więc musi być coś z akumulatorem nie tak. Jutro odwiozę go do sklepu gdzie kupiłem i zobaczę co powiedzą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , niestety ale zła diagnoza :( akumulator dobry :/ ale nadal jest coś nie tak gdyż wyjąłem akumulator całkiem, i przez kable chciałem odpalić samochód poprzez podłączenie do innego odpalonego auta i co się okazało, że samochód nie chce w ogóle zakręcić :( więc pomyślałem, że jeżeli nie chce kręcić a odpalam go od innych samochodu to musi być coś nie tak z rozrusznikiem, więc też go zdemontowałem ale podłączyłem na krótko i normalnie kręci więc to nie rozrusznik :/ normalnie już mi ręce opadają :( Co to może być innygo jak ne rozrusznik i nie akumulator ? a auto nadal nie chce odpalić tylko jest takie stuknięcie przy próbie odpalenia? ( podobnie jakby bendiks był zepsuty).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją x5 3.0d jak mi aku ze starości odmówił posłuszeństwa odpaliłem od POLO 1.4 bez żadnego problemu, ale miałem aku w bagażniku i podpinałem się z przodu.

Może to jakaś awaria mechaniczna, skoro rozrusznik kręci a jak go włożysz nie ma siły ruszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś o tym że słyszysz cykanie jakby bendiks (objaw taki daje rozładowanego aku). Może prąd rozruchowy jest po prostu za mały?

Czy ten drugi aku masz taki sam? Rozrusznik bez oporu kręci ale z oporem nie ma siły ruszyć. Jeśli mechanicznie jest ok obstawiałbym jednak akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisz w google bmw x5 android :) ja w przyszłym miesiącu sprezentuję sobię coś do 400 E z niemieckiego ebay. Masz androida w aucie masz wszystko :]
Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Teraz moje pytanie czy da się oryginalny tuner zastąpić jakimś innym ? bo te są drogie i często się psują ... Z góry dzięki za odp

 

... napisz dokladnie jaki masz tuner , podaj dokladne oznaczenia - zrob zjecia i wstaw.....

 

tunery psuja sie czesto ..... ale naprawa jest mozliwa i nie kosztuje majatek .

 

np. tak jak tutaj : BM54 Becker radio repair with repair KIT - BMW E38 E39 X5 E46 Rover

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.