Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
poradzcie czy mozna jakos sprawdzic termostat( wiem ze najlepiej przejechac sie gdzies dalej ) ale ja autkiem robie bardzo krótkie trasy po 5 czy 10 km i wydaje mi sie ze po 10km juz powinien silnik miec 90st a ma zawsze ok 60stostatnio jechałem do Poznania to z kolei pokazywało mi cały czas 50-70st ale wtedy sie okazało ze jest za mało wody w zbiorniczku i teraz niewiem czy poprostu diesel tak długo sie grzeje czy jest ten termostat uszkodzony?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dużo zależy od tego czy masz sprawne webasto, jeśli działa, to silnik grzeje się bardzo szybko, jeśli nie (a przeczuwam że nie działa) to możesz mieć tak jak piszesz, 10km to mało aby złapać te 90st.

Zagrzej silnik do 90st. (nie pion, tylko te 90 odczytane z testu zegarów, zakładając że to wykonalne) i sprawdzaj czy puszcza na chłodnicę, jeśli puści zanim osiągnie 90, to masz uwalony termostat.

Opublikowano
wstatwiam jutro auto do mechanika bo ja to sie nieznam a te webasto w e39 to wogóle zagadka? niby jest ale zeby uruchomic grzanie wnętrza to trzeba po fachowcach jezdzic i cos przeprogramowywac itd( tak na forum czytałem) ale jak gasze silnik to cos tam przez jakis czas dmucha w silniku wiec to chyba te webasto tam buczy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Webasto w tym silniku standardowo służy tylko do dogrzewania silnika, co by właśnie w zimie nie grzał się przez 10km, tylko odpowiednio szybciej.

Za dopłatą można było mieć to rozbudowane (czyli tak jak po owym kodowaniu) do ogrzewania postojowego, ustawianego z MID lub nawigacji na określoną godzinę.

W najwyższej konfiguracji był jeszcze do tego pilot, tzw. telestart, co już jest naprawdę rarytasem w e39.

 

Jeśli chcesz zrobić ogrzewanie wnętrza ustawiane z zegara, to musisz mieć minimum radio z MID z funkcją obsługi BC, i webasto musi mieć pompkę obiegową.

Opublikowano

W najwyższej konfiguracji był jeszcze do tego pilot, tzw. telestart, co już jest naprawdę rarytasem w e39.

 

Naprawdę? Dostałem pilota przy kupnie i wrzuciłem do szuflady, leży do dziś. Myślałem, że to standard jak jest webasto ;)

Opublikowano
Webasto ma pompkę obiegową, powinien mieć elektrozawory z dodatkową pompką i ową pompkę wpiętą w układ, chyba klimatronika.

 

ja mam webasto sterowane z komputera (godz. załączenia i wyłączenia), czyli może też służyć jako ogrzewanie postojowe i w układzie wodnym występuje tylko jedna pompka obiegowa, właśnie tylko ta przy piecu, przy elektrozaworach nie ma żadnej dodatkowej pompki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Benzyny maja pompki na zaworach, są po to aby działała funkcja REST, jak diesel, to pompka jest na piecu, i tej pod zaworami nie będzie.
Opublikowano

Mam diesla

Mam REST

W monitorze mam przewietrzanie i dogrzewanie (nie wiem czy dokodowane i co dokodowane)

Nie mam pompki pod elektrozaworami

 

Ale za to mam stały bład właśnie tej pompki której nie mam auxiliary water pump

 

Weź mi to wytłumacz bo nie kapuje.

 

 

Inny gośc ma diesla v8 ma już funkcje max i ma pompkę pod elektrozaworami no i przy webasto też.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz piec z pompką, to na co druga pompka pod zaworami?

Ja też mam tylko tą na piecu, a REST działa, nie mam błędu dodatkowej pompki.

Inny gośc ma diesla v8 ma już funkcje max i ma pompkę pod elektrozaworami no i przy webasto też.

Diesel V8 to już e38, a tam mogło być to inaczej zrobione.

 

Coś mi się wydaje że skończy się tak jak z kolektorami z klapkami - nie będzie żadnej zależności kiedy dana część występuje, a kiedy nie.

 

Ogólnie, to działa ci rest i webasto jako ogrzewanie postojowe?

Opublikowano

No ja też mam e38, mam sprawne webasto, sprawną pompkę od webasto i przycisk REST. Wszystko działa tylko błąd wyskakuje tej pompki której nie mam.

Wciskając przycisk REST uruchamia mi się webasto i zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

I teraz wszyscy piszą że rest wykorzystuje ciepło płynu chłodniczego, ale nikt nie napisał, że webasto się odpala i ten płyn podgrzewa.

 

Sądzę, że ten błąd jest wyniekiem zakodowania czasowego dogrzewania i przewietrzania (ustawianego z monitora navi) .

Opublikowano

Wciskając przycisk REST uruchamia mi się webasto i zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

I teraz wszyscy piszą że rest wykorzystuje ciepło płynu chłodniczego, ale nikt nie napisał, że webasto się odpala i ten płyn podgrzewa.

 

Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Według mojej wiedzy, rest wykorzystuje nagromadzone podczas pracy silnika ciepło i jest niezależne od webasto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I teraz wszyscy piszą że rest wykorzystuje ciepło płynu chłodniczego, ale nikt nie napisał, że webasto się odpala i ten płyn podgrzewa.

 

No bo tak jest.

Miałem przez chwilę e39 M62B44, i nie miała webasta, miała za to dodatkową pompkę pod elektrozaworami, i to ona mieszała płynem, żeby rest mógł działać.

Dodatkowo w mojej e39 3.0d rest działał bez grzania pieca, tylko pompa ganiała płyn.

Ciekawe rzeczy widzę że wychodzą, wypadało by sprawdzić jeszcze w innych modelach jak to wygląda. :roll:

Opublikowano

A może ja coś pomieszałem? :roll:

 

Chyba macie racje, w REST działa tylko dmuchawa.

 

Ja głupi testowałem dogrzewanie wnętrza i ono odpala webasto.

 

 

 

W e38 ja się nie ma pompki pod EZ to dostępna w menu nawigacji jest tylko opcja przewietrzania, a jak ktoś zakoduje również dogrzewanie to wtedy wywala błąd pompki pod EZ.

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że pompka pod zaworami w dieslu powinna być, ponieważ:

 

1. Jak się zakoduje grzanie postojowe DIS'em to koduje on samochód tak, że moduł climatronica szuka tej pompki i nie widząc jej wyświetla błąd w tym module.

2. Ten kto nie ma pompki i nie ma błędu, a ma grzanie postojowe najpewniej miał kodowane je za pomocą NCS expert gdzie poszczególne wpisy robi się ręcznie i można nie wpisać tej pompki i błędu nie będzie.

3. Na realoem są wersje zaworów z pompką szukając części webasto do diesla.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL71-EUR-10-2000-E39-BMW-530d&diagId=64_1051

4. Pompka nie jest konieczna do grzania postojowego. Webasto działa bez problemu z błędem w climatronicu.

5. Bartos81 ma rację

Edytowane przez MateuszCHUDY
Opublikowano
A wydajność ogrzewania z przycisku rest jest na jakim poziomie? bo rozumiem, że jak są dwie pompki to dwie pracują razem, ja jak nie ma pompki pod EZ, to pracuje tylko ta od webasto, ale ma większe opory wtedy niż dwie pompki razem.
Opublikowano

No zgadza się. Co do rest to nie wypowiadam się, ale jestem zdania, że to chwilowe odzyskanie ciepła z układu (moim zdaniem głupie rozwiązanie). Ja miałem sprawne webasto i dokodowałem je sobie DISem, który jest oryginalnym narzędziem serwisowym więc powinien to zrobić tak jak powinno być i błąd właśnie takowy mi wywaliło, a jak czytałem jak kodować to ncsem to jest tam właśnie wpis od dodatkowej pompy wody (nie tej przy webasto bo nią steruje moduł webasto i jej się nie koduje). Piszę, że miałem sprawne bo ostatnio pod marketem siedziałem chyba z godzinę w samochodzie z odpalonym samym webasto i ostatnio pompa obiegowa mi się zesrała...

 

Wpis:

 

ZUSATZWASSERPUMPE

activ

 

robimy

 

ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_activ

 

i błędu w klimatroniku nie ma :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.