Skocz do zawartości

[e60] TCU vs MULF2 BT, sos error etc


wheeljack

Rekomendowane odpowiedzi

a więc tak

 

mam oryginalnie:

TCU z telefonem w podłokietniku (TCU everest więc bez opcji zewnętrznego BT)

przycisk SOS w podsufitce

 

odpiąłem TCU kompletnie i wyjąłem z auta

antenę Bluetooth (kremowa kostka z fioletową blokadą) z TCU po wyjęciu z gniazda FAKRA podłączyłem do MULF2 HIGH SVS

piny mikrofonu Bluetooth z TCU przepiąłem do MULF2 (pin1, 19 i 21), tak samo piny zasilania (pin 17 i 36)

podłączyłem światłowód

oczywiście podłączyłem kabel USB (zrobiłem sam mając gniazda FAKRA z obu stron) + gniazdo USB

 

mikro i prąd przełożyłem tak jak w tej instrukcji tylko u mnie mikro ma inne kolory pinów (był przezroczysty + biały + biało/brązowy):

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=660738

 

odpaliłem NCS

wyrzuciłem

S638A Telefon samochodowy Professional

 

dodałem

S644A Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S6FLA Złącze USB-/Audio

 

zakodowałem w CAS i LMA

 

i teraz tak

1. oczywiście jest błąd SOS, ale nie mam w VIN bmw assist więc nie mam pojęcia jak teraz się go pozbyć, a przecież asysty bmw NCS'em wyłącza się w module TCU (którego już nie ma w aucie), chyba, że jest inny moduł jeszcze odpowiedzialny za to?

mój vin:

Code Optional Equipment
S169A EU3 exhaust emissions standard
S205A Automatic transmission
S217A Active steering
S320A Deleted, model lettering
S415A Sun-blind, rear
S416A Roller sun vizor, rear lateral
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S438A Fine wood trim
S441A Smoker package
S442A Cup holder
S459A Memory	Seat adjuster, electric, with memory
S465A Through-loading system
S494A Seat heating driver/passenger
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S524A Adaptive Headlights
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S563A Light package
S591A BMW LA wheel, star spoke 124
S609A Navigation system Professional
S610A Head-up display
S638A Car telephone Professional
S672A CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP
S698A Area-Code 2 for DVD
S785A White direction indicator lights
S854A Language version French
S863A Retailer Directory Europe
S881A On-board vehicle literature French
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S915A Delete clear coat 

 

2. Bluetooth zmienił nazwę i pokazało jakieś 2 sparowane telefony, więc wykryło BT MULFA, ale nie mogę się połączyć moim tel z BT - paruje i wybija na tel, że nie można się połączyć. Wcześniej przy TCU łączył się, ale oczywiście jak to w przypadku S638A nie można było nic więcej zrobić. Wnioskuję, że przez brak update CCC BT MULFA2 nie działa poprawnie.

 

3. USB się nie wyświetla, ale to zapewne dlatego, że nie mam jeszcze update CCC (w sobotę będzie zrobione bo już się dogadałem na to)

 

 

jakiś pomysł jak mogę usunąć błąd SOS, bądź czy opcja BT powinna śmigać bez update?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
przekodowałeś CCC po dodaniu FA ?

 

tak :P

przecież pisałem:

odpaliłem NCS
wyrzuciłem
S638A Telefon samochodowy Professional

dodałem
S644A Instalacja tel. kom. z Bluetooth
S6FLA Złącze USB-/Audio

zakodowałem w CAS i LMA

 

 

 

 

przekodowałem sgm + kombi + cappl

błąd zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Jestem jeszcze lekko zielony z NCSem. Przekodować CAPPL to znaczy wykonać SG_KODIEREN po zmianie FA w CAS i FRM? Jak tak, to musi być to przekodowanie pustym MANem czy może być przekodowanie aktualnym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2004 wiec z mulfem2 nie daje rady sie polaczyc pod żadnym pozorem przez ncs :P

Jakim skanerem nie możesz zrobić mulf ? Podejrzewam , że Dcan )))

Da sie połączyć z ICOM A+ B most z pliku SSD i NCS koduje z FA nawet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy braku połączenia z mulfem, zmień date produkcji auta w fa na coś poliftowego i spróbuj, a co do błędu sos, w tcu wartość e-call_hardkey_fitted zmień na nicht_activ i błąd sos zniknie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Przy braku połączenia z mulfem, zmień date produkcji auta w fa na coś poliftowego i spróbuj, a co do błędu sos, w tcu wartość e-call_hardkey_fitted zmień na nicht_activ i błąd sos zniknie

 

zmiana produkcji auta też nie pomogła, mimo, że pokazał się moduł do wyboru, ale tak jak pisałem wyżej usb i bt były zakodowane w tym mulfie więc nie muszę szukać do niego dostępu już :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.