Skocz do zawartości

BMW E60 520D ciężko pali, drgania silnika


Wolfie

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym się z wszystkimi Przywitać na forum

Także- Witam was wszystkich serdecznie .

Jeżeli założyłem zły temat lub cokolwiek innego proszę o poprawienie.

Nigdy nie korzystałem z forum lecz juz niestety brakuje mi sił i powoli finansów na serwisy ( przynajmniej w tym miesiącu :( ) .

A więc tak ok. miesiąc temu zakupiłem piękne BMW E60 520D z kompletnym M-pakietem , felgami 19' i innymi bajerami - spełnione marzenie :D

Jest to moje 4 BMW , wczesniej było 325i , 520i , 525tds żadne z tych aut nigdy nie zawiodło a wręcz tylko dawalo radość z jazdy , tak więc zdecydowałem sie na E60.

ale do sedna , po zakupie obowiązkowo wymienione wszystkie filtry , oleje itp itd . Zaczęło się od Aku po prostu zdechł , więc kupilem nowy za ok. 500zł + pojechalem na adaptacje przy okazji odpiąłem sobie IBS ponieważ naczytałem sie ze może to cholerstwo pobierać prąd bez powodu , pozniej zacząłem czuć wibracje na fotelu kierowcy , wiem ze 520D nie powala swoją kulturą pracy lecz .. jak dla mnie drgania były za mocne , niczym to nie skutkowało auto wyśmienicie przyśpiesza żadnej choinki lub innych problemów , ale ostatnio zjezdzając z trójmiejskiej obwodnicy stanąłem na stacji - autem okropnie telepało nie chodziło rownież równo wychodząc z auta i podchodząc do wydechu nawet po parze było widać nierówną prace określiłbym to coś w stylu pracy jak traktor , lecz auto nie pokazywało żadnego problemu obroty również były równe , odjechałem autem normalnie , przyśpieszalo jak zawsze jedynie na postoju było czuć te telepanie , problem powrócił 2 razy . Po zgaszeniu i zapaleniu auta za pierwszym razem to nic nie pomagało po prostu samo przeszlo , za drugim razem zgaszenie i ponowne zapalenie już pomogło , dziś odebralem auto z serwisu BMW w Gdyni - nie wiem jakim cudem ale wystrzelił mi nabój pirotechiczny (naprawa 1210zł ) .. Stojąc autem już pod domem znów poczułem drgania tym razem silnik pracował raczej tak jak zawsze lecz w środku auto trzęsło się dużo mocniej niz przy np. odpaleniu przed trasą . Stąd moje pytanie czy ktoś mógłby mi coś doradzić ?? Dodam iż auto było podłączone do komputera na kasowanie błędów ( myslalem ze skasuje bląd poduszek po wystrzale naboju ) i zauważyłem ze był bląd 2-óch cylindrów jak dobrze pamiętam 1 i 2 albo 2 i 3 , niestety nie zdązyłem sie przyjrzeć bo Pan zdążył już to wykasować :cry: dodam iż auto w te mrozy cięzko odpala , świece z rana zawsze grzeje 2-3 razy przed odpaleniem tak dla zasady , i auto długo kreci za pierwszym odpaleniem po nocy , Koledze w X1 z tym samym silnikiem auto pali na strzała z przycisku , z tego co poczytałem to może być wina świec żarowych , lecz czy te dziwne wibracje autem mogą być również ich przyczyną ? Czy to może wtryskiwacze? Dodam iż te dziwne turbulencje auta czuć najbardziej jakby po jego środku fotel kierowcy-pasażera , a nie przy np silniku , otwierałem maskę czy może silnik mocniej jakoś drga podczas tego przypadku lecz wyglądał na prawdę na pracujący normalnie ..

Proszę o pomoc , z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poradzę Ci to, co pewnie każdy na forum. Podepnij się pod kompa i sprawdź wszystkie parametry. Mi to wygląda na wtryski, ale pełna diagnoza z kompem da Ci odpowiedź.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie podjadę na komputer auto również jest po chipie może też to mieć wpływ na jego zachowanie ? Kiedyś miałem Seata Leona i chipem ( taki syf z allegro za 250zł chyba ) i auto po tym miało niezłego kopa ale latało na boki niesamowicie , co do kupna akurat podczas oglądania auto zachowywało sie mega dobrze nie miało w ogóle takich objawów , niestety było to mniejsze miasto i dośc daleko więc nie zabrałem żadnego specjalisty ze sobą , auto jedynie wziąłem na stacje diagnostyczną gdzie wszystko pokazało że jest bardzo dobrym stanie , Pan ze stacji również mówil ze raczej nie ma do czego sie przyczepić , zszedłem oglądałem auto od spodu tez w sumie to bym nawet powiedział ze jak nowe .. Do dziś mam wątpliwości czy ten Pan był osobą prywatną bo jak podjechaliśmy pod dom mial 4 inne beaty pod domem , niby jedna brata druga kuzyna itp itd no i nie wspomnę o bajerze ze silnik nigdy nie myty a po otwarciu maski to jeszcze w życiu nie widziałem tak czystego silnika , ale z drugiej strony miał tą ponad rok . Pierwsze co kiedy miałem ten objaw turbulencji postawiłem na paliwo wyjezdziłem do końca bak i zatankowałem v powera do pełna po tym był spokój więc myślalem że to , to dziś dopiero znów wydaje mi się ze poczułem lekkie wibracje .. chociaż może jestem przewrażliwiony ostatni tydzień miałem pełen wrażeń z autem , musiałbym z kimś sie po prostu przejechać taką sama E60 i porównać bo może na prawdę jestem przewrażliwiony , kolega miał 520d ale juz 177km też były lekkie takie wibracje do wyczucia na fotelu ale czy ąż takie to nie pamiętam . Co do ceny auto raczej kupiłem za normalną kwotę jest to rocznik 2006 przerobiony na polifta z m-pakiem z 2009 ( nie ukrywam ze przyczyną tej zmiany pewnie była jakaś historia :) ) , i dałem za nią 36 tyś czy to dużo czy mało sam nie wiem ja szukając auta widziałem sztuki za 28 tyś i takie po 45 , Moja też nie jest jakoś mega wyposażona bo oprócz skór i klimatyzacji dwustrefowej to nic specjalnego tam nie ma,nawet niestety AUX'a .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup sobie kabelek diagnostyczny z inpą, koszt około 50zł i sam będziesz mógł diagnozować autko. Jak jesteś "komputerowy", to ściągniesz sobie później od kolegów z forum inne przedziwne programy i będziesz mógł z autkiem cuda robić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup jakikolwiek i tak wszystkie są z Chin, jak będzie trzeba to sam program INPA podeślę Ci na maila, bardziej zaawansowane programy są dostępne przez nasze forum. Jest dział o diagnostyce itd. Znajdziesz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jeżeli ktoś byłby ciekaw mojego problemu i jak to wszystko sie rozwineło , podłączenie do kompa pozniej nic nie pokazało winne było paliwo wtedy auto lałem na Orlenie , teraz tylko BP/Shell i od dłuższego czasu 0 problemów , więc cale szczęście regeneracja wtrysków jeszcze mnie nie czeka , jedyne co z autem sie stało teraz to wycieraczki na autostradzie staneły na środku szyby :? Ale nowy silniczek jest juz w drodze , Dziękuje za odpowiedzi i pomoc . Temat do zamknięcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.