Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałbym się z wszystkimi Przywitać na forum

Także- Witam was wszystkich serdecznie .

Jeżeli założyłem zły temat lub cokolwiek innego proszę o poprawienie.

Nigdy nie korzystałem z forum lecz juz niestety brakuje mi sił i powoli finansów na serwisy ( przynajmniej w tym miesiącu :( ) .

A więc tak ok. miesiąc temu zakupiłem piękne BMW E60 520D z kompletnym M-pakietem , felgami 19' i innymi bajerami - spełnione marzenie :D

Jest to moje 4 BMW , wczesniej było 325i , 520i , 525tds żadne z tych aut nigdy nie zawiodło a wręcz tylko dawalo radość z jazdy , tak więc zdecydowałem sie na E60.

ale do sedna , po zakupie obowiązkowo wymienione wszystkie filtry , oleje itp itd . Zaczęło się od Aku po prostu zdechł , więc kupilem nowy za ok. 500zł + pojechalem na adaptacje przy okazji odpiąłem sobie IBS ponieważ naczytałem sie ze może to cholerstwo pobierać prąd bez powodu , pozniej zacząłem czuć wibracje na fotelu kierowcy , wiem ze 520D nie powala swoją kulturą pracy lecz .. jak dla mnie drgania były za mocne , niczym to nie skutkowało auto wyśmienicie przyśpiesza żadnej choinki lub innych problemów , ale ostatnio zjezdzając z trójmiejskiej obwodnicy stanąłem na stacji - autem okropnie telepało nie chodziło rownież równo wychodząc z auta i podchodząc do wydechu nawet po parze było widać nierówną prace określiłbym to coś w stylu pracy jak traktor , lecz auto nie pokazywało żadnego problemu obroty również były równe , odjechałem autem normalnie , przyśpieszalo jak zawsze jedynie na postoju było czuć te telepanie , problem powrócił 2 razy . Po zgaszeniu i zapaleniu auta za pierwszym razem to nic nie pomagało po prostu samo przeszlo , za drugim razem zgaszenie i ponowne zapalenie już pomogło , dziś odebralem auto z serwisu BMW w Gdyni - nie wiem jakim cudem ale wystrzelił mi nabój pirotechiczny (naprawa 1210zł ) .. Stojąc autem już pod domem znów poczułem drgania tym razem silnik pracował raczej tak jak zawsze lecz w środku auto trzęsło się dużo mocniej niz przy np. odpaleniu przed trasą . Stąd moje pytanie czy ktoś mógłby mi coś doradzić ?? Dodam iż auto było podłączone do komputera na kasowanie błędów ( myslalem ze skasuje bląd poduszek po wystrzale naboju ) i zauważyłem ze był bląd 2-óch cylindrów jak dobrze pamiętam 1 i 2 albo 2 i 3 , niestety nie zdązyłem sie przyjrzeć bo Pan zdążył już to wykasować :cry: dodam iż auto w te mrozy cięzko odpala , świece z rana zawsze grzeje 2-3 razy przed odpaleniem tak dla zasady , i auto długo kreci za pierwszym odpaleniem po nocy , Koledze w X1 z tym samym silnikiem auto pali na strzała z przycisku , z tego co poczytałem to może być wina świec żarowych , lecz czy te dziwne wibracje autem mogą być również ich przyczyną ? Czy to może wtryskiwacze? Dodam iż te dziwne turbulencje auta czuć najbardziej jakby po jego środku fotel kierowcy-pasażera , a nie przy np silniku , otwierałem maskę czy może silnik mocniej jakoś drga podczas tego przypadku lecz wyglądał na prawdę na pracujący normalnie ..

Proszę o pomoc , z góry dziękuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poradzę Ci to, co pewnie każdy na forum. Podepnij się pod kompa i sprawdź wszystkie parametry. Mi to wygląda na wtryski, ale pełna diagnoza z kompem da Ci odpowiedź.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

A tak z ciekawości, to po jakiejś okazyjnej cenie kupiłeś to auto? Podczas oględzin nic nie zwróciło Twojej uwagi, że np. trzęsie albo nierówno pracuje?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
W takim razie podjadę na komputer auto również jest po chipie może też to mieć wpływ na jego zachowanie ? Kiedyś miałem Seata Leona i chipem ( taki syf z allegro za 250zł chyba ) i auto po tym miało niezłego kopa ale latało na boki niesamowicie , co do kupna akurat podczas oglądania auto zachowywało sie mega dobrze nie miało w ogóle takich objawów , niestety było to mniejsze miasto i dośc daleko więc nie zabrałem żadnego specjalisty ze sobą , auto jedynie wziąłem na stacje diagnostyczną gdzie wszystko pokazało że jest bardzo dobrym stanie , Pan ze stacji również mówil ze raczej nie ma do czego sie przyczepić , zszedłem oglądałem auto od spodu tez w sumie to bym nawet powiedział ze jak nowe .. Do dziś mam wątpliwości czy ten Pan był osobą prywatną bo jak podjechaliśmy pod dom mial 4 inne beaty pod domem , niby jedna brata druga kuzyna itp itd no i nie wspomnę o bajerze ze silnik nigdy nie myty a po otwarciu maski to jeszcze w życiu nie widziałem tak czystego silnika , ale z drugiej strony miał tą ponad rok . Pierwsze co kiedy miałem ten objaw turbulencji postawiłem na paliwo wyjezdziłem do końca bak i zatankowałem v powera do pełna po tym był spokój więc myślalem że to , to dziś dopiero znów wydaje mi się ze poczułem lekkie wibracje .. chociaż może jestem przewrażliwiony ostatni tydzień miałem pełen wrażeń z autem , musiałbym z kimś sie po prostu przejechać taką sama E60 i porównać bo może na prawdę jestem przewrażliwiony , kolega miał 520d ale juz 177km też były lekkie takie wibracje do wyczucia na fotelu ale czy ąż takie to nie pamiętam . Co do ceny auto raczej kupiłem za normalną kwotę jest to rocznik 2006 przerobiony na polifta z m-pakiem z 2009 ( nie ukrywam ze przyczyną tej zmiany pewnie była jakaś historia :) ) , i dałem za nią 36 tyś czy to dużo czy mało sam nie wiem ja szukając auta widziałem sztuki za 28 tyś i takie po 45 , Moja też nie jest jakoś mega wyposażona bo oprócz skór i klimatyzacji dwustrefowej to nic specjalnego tam nie ma,nawet niestety AUX'a .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup sobie kabelek diagnostyczny z inpą, koszt około 50zł i sam będziesz mógł diagnozować autko. Jak jesteś "komputerowy", to ściągniesz sobie później od kolegów z forum inne przedziwne programy i będziesz mógł z autkiem cuda robić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Super dzięki za porady , znalazłem na allegro za 100zł kabel diagnostyczny + program na CD , o taki chodzi ? W sumie to racja lepiej kupić i samemu czytać niż płacić co chwile 50zł ..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup jakikolwiek i tak wszystkie są z Chin, jak będzie trzeba to sam program INPA podeślę Ci na maila, bardziej zaawansowane programy są dostępne przez nasze forum. Jest dział o diagnostyce itd. Znajdziesz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeżeli ktoś byłby ciekaw mojego problemu i jak to wszystko sie rozwineło , podłączenie do kompa pozniej nic nie pokazało winne było paliwo wtedy auto lałem na Orlenie , teraz tylko BP/Shell i od dłuższego czasu 0 problemów , więc cale szczęście regeneracja wtrysków jeszcze mnie nie czeka , jedyne co z autem sie stało teraz to wycieraczki na autostradzie staneły na środku szyby :? Ale nowy silniczek jest juz w drodze , Dziękuje za odpowiedzi i pomoc . Temat do zamknięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.