Skocz do zawartości

BMW E46 2.0D 136KM pare rzeczy do zrobienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dzis pojechalem do mechanika w celu sprawdzenia paru wkurzajacych rzeczy w BMW mianowicie:

- czuc spaliny w kabinie

- zapach ropy na zewnątrz auta

- problem z odpalaniem na zimnym (blad swiec)

- niedogrzany silnik(daw nowe termostaty włożone a dalej wskazówka opada przy jezdzie)

 

Po konsultacji z mechanikiem dostalem informacje zeby sprawdzic trzy pierwsze pozycje to trzeba rozbierac pol silnika a to kosztuje 600 sama robocizna + części. Co wy o tym sadzicie ? Wg mnie to próba lekkiego naciagania? dodam ze swiece wymieniane niecaly rok temu u tego gościa podobno na najlepsze NGK czy jakoś tak. Prosze o jakies porady .

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano

1. Spaliny wewnątrz to: pęknięty łącznik elastyczny lub jeśli kiedyś był wymieniany na nieoryginalny, to prawdopodobnie pęknięty sam wydech w początkowym odcinku - standartowa usterka tych silników, a weryfikacja polega na organoleptycznym sprawdzeniu wydechu na podnośniku / kanale.

1a. Jeśli mylisz zapach spalin z zapachem odparowanej ropy - bo to się także zdarza, to możliwe jest, iż puściły uszczelki pod wtryskami / pod króćcami przelewów / same przelewy / osprzęt filtra paliwa / linie paliwowe / uszczelnienia pompy wtryskowej, zwłaszcza uszczelki zasilania i powrotu pompy. Weryfikacja to demontaż górnej osłony silnika oraz dostęp do spodu auta z podnośnika lub kanału. Wprawny mechanik wypatrzy wyciek. Z doświadczenia Ci powiem, że najczęściej puszczają przelewy i uszczelki przelewów na ostatnim wtryskiwaczu, ropa zbiera się wokół gniazda wtryskiwacza, po czym skapuje lewą stroną prosto w okolice rozgrzanego kolektora wydechowego, gdzie odparowuje i zaczyna śmierdzieć. Szczególnie smród nasila się po kilkuminutowym postoju, w czasie jazdy brak.

2. Może potwierdzać punkt 1a - zapach ropy na zewnątrz to ropa na zewnątrz - nieszczelność układu paliwowego.

3. Błąd świec OK, ale czy sprawdziłeś ten słynny bezpiecznik blaszkowy F104, który jak się spali to świece mimo, że nowe, to i tak nie grzeją? To możesz sprawdzić sam.

4. Termostaty nowe, ale czy sprawne? Jeśli auto nie dogrzewa się wcale - oba do sprawdzenia. Jeśli auto dogrzewa się ale trwa to długo - może skończy się na termostacie chłodnicy spalin. Podgrzewacz elektryczny płynu jest na pokładzie? Działa?

 

Wycena mechanika ciężka do ocenienia. Generalnie jest tak, że wymienione prace to i dużo i mało, więc i ta kwota to i dużo i mało. Nie wiem, część sam jesteś w stanie sprawdzić.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
1. Spaliny wewnątrz to: pęknięty łącznik elastyczny lub jeśli kiedyś był wymieniany na nieoryginalny, to prawdopodobnie pęknięty sam wydech w początkowym odcinku - standartowa usterka tych silników, a weryfikacja polega na organoleptycznym sprawdzeniu wydechu na podnośniku / kanale.

1a. Jeśli mylisz zapach spalin z zapachem odparowanej ropy - bo to się także zdarza, to możliwe jest, iż puściły uszczelki pod wtryskami / pod króćcami przelewów / same przelewy / osprzęt filtra paliwa / linie paliwowe / uszczelnienia pompy wtryskowej, zwłaszcza uszczelki zasilania i powrotu pompy. Weryfikacja to demontaż górnej osłony silnika oraz dostęp do spodu auta z podnośnika lub kanału. Wprawny mechanik wypatrzy wyciek.

2. Może potwierdzać punkt 1a - zapach ropy na zewnątrz to ropa na zewnątrz - nieszczelność układu paliwowego.

3. Błąd świec OK, ale czy sprawdziłeś ten słynny bezpiecznik blaszkowy F104, który jak się spali to świece mimo, że nowe, to i tak nie grzeją? To możesz sprawdzić sam.

4. Termostaty nowe, ale czy sprawne? Jeśli auto nie dogrzewa się wcale - oba do sprawdzenia. Jeśli auto dogrzewa się ale trwa to długo - może skończy się na termostacie chłodnicy spalin. Podgrzewacz elektryczny płynu jest na pokładzie? Działa?

 

Wycena mechanika ciężka do ocenienia. Generalnie jest tak, że wymienione prace to i dużo i mało, więc i ta kwota to i dużo i mało. Nie wiem, część sam jesteś w stanie sprawdzić.

 

dzieki za szybka odp zlacze elastyczne bylo tez u nich robione,

bezpiecznika F104 jeszcze nie sprawdzalem jak bede mial auto to sam sprawdze.

co do termostatow to wszystko bylo dobrze ale od mrozów zaczely sie nie dogrzania a wiec wymienilem termosat EGR na nowy behr jako ze nigdy go nie wymienialem wczesniej sprawdzony. No ale to nie pomoglo. Glowny byl wymieniany jakies 2m temu na Febi :( Samochod sie nagrzewa na postoju do nawet 93 stopni ale przy jezdzie temperatura spada do 70... Podgrzewacz mam nie dziala ale raczej caly czas mam ten blad jezdze z tym od 3 lat i nie mialem problemow z temperatura w aucie.

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
1. Spaliny wewnątrz to: pęknięty łącznik elastyczny lub jeśli kiedyś był wymieniany na nieoryginalny, to prawdopodobnie pęknięty sam wydech w początkowym odcinku - standartowa usterka tych silników, a weryfikacja polega na organoleptycznym sprawdzeniu wydechu na podnośniku / kanale.

1a. Jeśli mylisz zapach spalin z zapachem odparowanej ropy - bo to się także zdarza, to możliwe jest, iż puściły uszczelki pod wtryskami / pod króćcami przelewów / same przelewy / osprzęt filtra paliwa / linie paliwowe / uszczelnienia pompy wtryskowej, zwłaszcza uszczelki zasilania i powrotu pompy. Weryfikacja to demontaż górnej osłony silnika oraz dostęp do spodu auta z podnośnika lub kanału. Wprawny mechanik wypatrzy wyciek.

2. Może potwierdzać punkt 1a - zapach ropy na zewnątrz to ropa na zewnątrz - nieszczelność układu paliwowego.

3. Błąd świec OK, ale czy sprawdziłeś ten słynny bezpiecznik blaszkowy F104, który jak się spali to świece mimo, że nowe, to i tak nie grzeją? To możesz sprawdzić sam.

4. Termostaty nowe, ale czy sprawne? Jeśli auto nie dogrzewa się wcale - oba do sprawdzenia. Jeśli auto dogrzewa się ale trwa to długo - może skończy się na termostacie chłodnicy spalin. Podgrzewacz elektryczny płynu jest na pokładzie? Działa?

 

Wycena mechanika ciężka do ocenienia. Generalnie jest tak, że wymienione prace to i dużo i mało, więc i ta kwota to i dużo i mało. Nie wiem, część sam jesteś w stanie sprawdzić.

 

dzieki za szybka odp zlacze elastyczne bylo tez u nich robione,

bezpiecznika F104 jeszcze nie sprawdzalem jak bede mial auto to sam sprawdze.

co do termostatow to wszystko bylo dobrze ale od mrozów zaczely sie nie dogrzania a wiec wymienilem termosat EGR na nowy behr jako ze nigdy go nie wymienialem wczesniej sprawdzony. No ale to nie pomoglo. Glowny byl wymieniany jakies 2m temu na Febi :( Samochod sie nagrzewa na postoju do nawet 93 stopni ale przy jezdzie temperatura spada do 70... Podgrzewacz mam nie dziala ale raczej caly czas mam ten blad jezdze z tym od 3 lat i nie mialem problemow z temperatura w aucie.

aha co do bezpiecznika to nie wiem czy jest sens bo samochod ma problem tylko przy minusowych temperaturach po nocy w innym razie pali jak pszczolka

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
1. Spaliny wewnątrz to: pęknięty łącznik elastyczny lub jeśli kiedyś był wymieniany na nieoryginalny, to prawdopodobnie pęknięty sam wydech w początkowym odcinku - standartowa usterka tych silników, a weryfikacja polega na organoleptycznym sprawdzeniu wydechu na podnośniku / kanale.

1a. Jeśli mylisz zapach spalin z zapachem odparowanej ropy - bo to się także zdarza, to możliwe jest, iż puściły uszczelki pod wtryskami / pod króćcami przelewów / same przelewy / osprzęt filtra paliwa / linie paliwowe / uszczelnienia pompy wtryskowej, zwłaszcza uszczelki zasilania i powrotu pompy. Weryfikacja to demontaż górnej osłony silnika oraz dostęp do spodu auta z podnośnika lub kanału. Wprawny mechanik wypatrzy wyciek.

2. Może potwierdzać punkt 1a - zapach ropy na zewnątrz to ropa na zewnątrz - nieszczelność układu paliwowego.

3. Błąd świec OK, ale czy sprawdziłeś ten słynny bezpiecznik blaszkowy F104, który jak się spali to świece mimo, że nowe, to i tak nie grzeją? To możesz sprawdzić sam.

4. Termostaty nowe, ale czy sprawne? Jeśli auto nie dogrzewa się wcale - oba do sprawdzenia. Jeśli auto dogrzewa się ale trwa to długo - może skończy się na termostacie chłodnicy spalin. Podgrzewacz elektryczny płynu jest na pokładzie? Działa?

 

Wycena mechanika ciężka do ocenienia. Generalnie jest tak, że wymienione prace to i dużo i mało, więc i ta kwota to i dużo i mało. Nie wiem, część sam jesteś w stanie sprawdzić.

 

dzieki za szybka odp zlacze elastyczne bylo tez u nich robione,

bezpiecznika F104 jeszcze nie sprawdzalem jak bede mial auto to sam sprawdze.

co do termostatow to wszystko bylo dobrze ale od mrozów zaczely sie nie dogrzania a wiec wymienilem termosat EGR na nowy behr jako ze nigdy go nie wymienialem wczesniej sprawdzony. No ale to nie pomoglo. Glowny byl wymieniany jakies 2m temu na Febi :( Samochod sie nagrzewa na postoju do nawet 93 stopni ale przy jezdzie temperatura spada do 70... Podgrzewacz mam nie dziala ale raczej caly czas mam ten blad jezdze z tym od 3 lat i nie mialem problemow z temperatura w aucie.

aha co do bezpiecznika to nie wiem czy jest sens bo samochod ma problem tylko przy minusowych temperaturach po nocy w innym razie pali jak pszczolka

jezeli chodzi o wtryski to od gory jest sucho uszczelki byly wymieniane, miedziane podkladki tez

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Więc może to nie kwestia świec? Może to zapowietrzanie się układu paliwowego? Wiesz, niska temperatura, uszczelki tracą elastyczność. Gdybam, ale to jest do wyeliminowania, bo i tak masz wycieki, więc może jedno łączy się z drugim. To, że masz wymieniony łącznik elastyczny o niczym nie świadczy - wydech pęka od wibracji, które zazwyczaj przenoszone są mocniej przez ten nieoryginalny łącznik właśnie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Więc może to nie kwestia świec? Może to zapowietrzanie się układu paliwowego? Wiesz, niska temperatura, uszczelki tracą elastyczność. Gdybam, ale to jest do wyeliminowania, bo i tak masz wycieki, więc może jedno łączy się z drugim. To, że masz wymieniony łącznik elastyczny o niczym nie świadczy - wydech pęka od wibracji, które zazwyczaj przenoszone są mocniej przez ten nieoryginalny łącznik właśnie.

wywala blad swiec glow plug

zobaczymy co tam powiedza bo zaraz jade po auto.

 

 

ok jestem po badaniu auta.

Pierwsze 3 pozycje nie zrobione a co do niedogrzania auta to podobno caly uklad jest sprawny mechanik powiedzial ze dziwnie szybko chodzi wiatrak jak by caly czas na najwyzszych obrotach i to moze byc przyczyna dla mnie bez sensu mozna przeciez odlaczyc wiatrak i sprawdzic no ale to juz chyba sam bede musial zrobic.

Moze jakies inne pomysly ? Jade z rodzinka w gory i boje sie nie dogrzanym autem jechac. Uklad odpowietrzony

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano

Jaki wiatrak przecież on się dopiero załącza od chyba 103 stopni, tak to nie chodzi ,chyba że klima jest włączona

Zaluzja jest zamknięta ?

Opublikowano
Jaki wiatrak przecież on się dopiero załącza od chyba 103 stopni, tak to nie chodzi ,chyba że klima jest włączona

Zaluzja jest zamknięta ?

tak zamknieta uklad odpowietrzony chyba 3 razy. Nie wiem co mozna jeszcze sprawdzic.

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Witam dzis pojechalem do mechanika w celu sprawdzenia paru wkurzajacych rzeczy w BMW mianowicie:

- czuc spaliny w kabinie

- zapach ropy na zewnątrz auta

- problem z odpalaniem na zimnym (blad swiec)

- niedogrzany silnik(daw nowe termostaty włożone a dalej wskazówka opada przy jezdzie)

 

Po konsultacji z mechanikiem dostalem informacje zeby sprawdzic trzy pierwsze pozycje to trzeba rozbierac pol silnika a to kosztuje 600 sama robocizna + części. Co wy o tym sadzicie ? Wg mnie to próba lekkiego naciagania? dodam ze swiece wymieniane niecaly rok temu u tego gościa podobno na najlepsze NGK czy jakoś tak. Prosze o jakies porady .

 

co do odpalania to dzis postawilem na gorce przod nizej i odpalil przy -4 wydaje mi sie ze ON mi sie cofa stad wczesniej nie odpalala i stad zapach ropy wokol samochodu. Pytanie do znawcow . Tylko czy wtedy tez komputer by pokazywał blad swiec ?Czy mozna wykluczyc

temat do zamkniecia wszystkie usterki usuniete

wczesniej >>>>kptmendoza<<<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.