Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zacznę może od podstawowych informacji. Dlaczego stworzyłem temat, ponieważ przeszukałem bardzo dużo stron, przewinąłem się przez wiele zdjęć oraz filmów ale niestety nic nie dało mi 100% pewności gdzie w mojej e92 znajduje się separator oleju (potocznie Odma).

 

Auto:

Bmw e92 325i N52N coupe (ECE)

rocznik 10.2006 manual

 

Objawy:

Otóż szukam odmy, ponieważ po rozgrzaniu samochodu zaczyna szarpać silnikiem, obroty są nierówne (400-1400), świstanie dosyć głośne (z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym [mniej więcej]) oraz po rozgrzaniu silnika, gdy spuszczam zbiegu to auto najprościej mówiąc gaśnie. Czasami się zdarza przy redukcjach lub maksymalnym otworzeniu przepustnicy (przy ciężkiej nodze) wydobywanie białego jak mleko dymu w bardzo dużej ilości. Oczywiście odczuwalny spadek mocy po rozgrzaniu (wydaje mi się nawet, że o 50% ale nie jestem pewny, to są tylko moje odczucia). Dzisiaj jeszcze sprawdzałem to zasysa mi korek podczas tego świstania, a nawet i chyba strzela olejem przez korek (nie jestem pewny bo ostatnio dolewałem i może mi trochę pociekło, chociaż w to wątpię) :roll:

 

Czyli układając to w bardziej logiczny sposób:

 

1. Na zimnym silniku wszystko ok

- obroty ok

- spalanie ok

- moc ok

- zero dymu białego

- zero świstania

- biegu gładko wchodzą (w porównaniu gdy się rozgrzeje)

 

2. Kiedy jednak się rozgrzeje

- obroty szaleją na jałowych od 400-1400, a w większości przypadkach gaśnie - spalanie wzrasta

- odczuwalny spadek mocy

- bardzo dużo białego dymu sporadycznie z wydechu

- donośny dźwięk świstania - przy redukcjach szarpanie

- zasysanie korka, a nawet może i wycieki przez korek

 

Skąd wydedukowałem, że to odma. W drugim aucie e60 523i (to też silnik 2.5i) rocznik 2007, miałem bardzo podobne objawy(świstanie, praca silnika, spadek mocy). Niestety z głupoty samochód został oddany do autoryzowane serwisu BMW i oni stwierdzili, że do wymiany jest odma i jakieś inne pierdoły niezwiązane z odmą. (wyższy rachunek = więcej zarobią) Oczywiście Poprosiłem od stare części ale ten serwis "zutylizował" już stare śmieci (nie komentuję). Dlatego jestem przekonany w 85% że to odma i ewentualnie pęknięty jakiś przewód.

 

 

UWAGA! Dla osób z większą wiedzą niż moja :)

Nie mam super obszernej wiedzy o samochodach. Tyle co wiem to tylko z tego co sam się domyśliłem lub gdzieś wyczytałem.

Czytałem trochę o swoim silniku ale niestety nie jestem w stanie stwierdzić, która jest wiarygodna.

Za wszystkie błędy przepraszam ale ciągle się uczę o tym wszystkim :D

 

 

Proszę o jakąkolwiek pomoc. Głównie chodzi mi tylko o to żeby zlokalizować separator oleju i ewentualnie jaki to jest rodzaj. Czytałem gdzieś że może być to też zintegrowany z pokrywą ? :|

Także czekam na kogoś z dużo wiedzą.

 

PS. Mogę podesłać jakieś foty silnika i więcej szczegółów w razie potrzeby.

Opublikowano

Odma w n52n jest zintegrowana z pokrywą zaworów. Droga impreza - można wymienić tylko membranę rozwalając fabrycznie sklejony dekielek, ruskie tak robią, ale troche druciarstwo.

 

Tu szczegóły:

http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover-n51-n52-n52n-bmw-11127552281

Opublikowano (edytowane)
Odma w n52n jest zintegrowana z pokrywą zaworów. Droga impreza - można wymienić tylko membranę rozwalając fabrycznie sklejony dekielek, ruskie tak robią, ale troche druciarstwo.

 

Tu szczegóły:

http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover-n51-n52-n52n-bmw-11127552281

 

Rozumiem, faktycznie znalazłem u siebie ten diekiel na pokrywie silnika. Poniżej dwa zdjęcia jak to u mnie wygląda aktualnie.

 

http://www.image-share.com/upload/3143/294m.jpg

http://www.image-share.com/upload/3143/295m.jpg

 

 

I teraz takich kilka podstawowych pytań.

1. Czy jeśli nie chce odklejać oryginalnie przyklejonego dekielku to w takim przypadku muszę wymienić całą pokrywę głowicy ? (Koszt na stronie BMW 1650 zł)

2. Jeśli jednak podejmę się naprawy poprzez dekielek to jaka jest pewność, że zostanie wyeliminowany problem z odmą?

3. Są jakieś inne możliwości czy tylko te dwie?

4. Z silnika wydobywał się charakterystyczny świst po prawej stronie, jest możliwość, że przewody odmy są popękane?

Edytowane przez barons900
Opublikowano
Bledy silnika na komputerze

 

Sorry mój błąd, nie wiem czemu przeczytałem wcześniej "kiedy" zamiast "błędy". :mad2:

 

Jeszcze nie, dopiero w następnym tygodniu przyjdzie mi icar2 i wtedy sprawdzę błędy.

Opublikowano
a jak wygląda odma w wersji 320i 150KM n46b20 ?

 

 

Kolego poszukaj na forum, tutaj ja ci nie odpowiem niestety na to pytanie bo sam nie wiem dokładnie jak w moim jest.

Opublikowano

1. Czy jeśli nie chce odklejać oryginalnie przyklejonego dekielku to w takim przypadku muszę wymienić całą pokrywę głowicy ? (Koszt na stronie BMW 1650 zł)

Tak.

2. Jeśli jednak podejmę się naprawy poprzez dekielek to jaka jest pewność, że zostanie wyeliminowany problem z odmą?

Kolego, to już musisz sam ocenić. To Twój samochód i Twoje pieniądze. Nie sądzę żeby ktoś dał Ci gwarancję na taką naprawę.

3. Są jakieś inne możliwości czy tylko te dwie?

Jeśli membrana jest przerwana to raczej nie ma innej opcji niż jej wymiana.

4. Z silnika wydobywał się charakterystyczny świst po prawej stronie, jest możliwość, że przewody odmy są popękane?

Zawsze jest taka możliwość :) najlepiej chyba sprawdzić ogranoleptycznie.

Opublikowano

1. Czy jeśli nie chce odklejać oryginalnie przyklejonego dekielku to w takim przypadku muszę wymienić całą pokrywę głowicy ? (Koszt na stronie BMW 1650 zł)

Tak.

2. Jeśli jednak podejmę się naprawy poprzez dekielek to jaka jest pewność, że zostanie wyeliminowany problem z odmą?

Kolego, to już musisz sam ocenić. To Twój samochód i Twoje pieniądze. Nie sądzę żeby ktoś dał Ci gwarancję na taką naprawę.

3. Są jakieś inne możliwości czy tylko te dwie?

Jeśli membrana jest przerwana to raczej nie ma innej opcji niż jej wymiana.

4. Z silnika wydobywał się charakterystyczny świst po prawej stronie, jest możliwość, że przewody odmy są popękane?

Zawsze jest taka możliwość :) najlepiej chyba sprawdzić ogranoleptycznie.

 

 

Dzieki, za odpowiedz kolego :)

Opublikowano
No cóż pozostaje mi spróbować naprawić poprzez wymianę membrany. Będę informował, i ewentualnie wrzucał fotki jak poszło, dla osób szukających w przyszłości odpowiedzi. Wrzucę go jeszcze przed tym na kompa i sprawdzę co wykaże.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.