Skocz do zawartości

[E87] 120d N47 - Nastawnik turbo - check engine, spadek mocy


mikiE87

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam problem z moim nastawnikiem turbo.

Co jakiś czas zapal mi się check engine. Znajomy elektryk wykrył błąd nastawnika oraz przepływki. Z tym drugim się dzisiaj uporaliśmy i nie wywala błędu jak wcześniej.

Wydaje mi się, że auto nie posiada jednak tych swoich 177km przez ten wadliwy nastawnik. Ponadto wydaje on dziwne odgłosy. Nawet po zgaszeniu i zakluczeniu auta, co jakiś czas brzęczy.

 

Numery mojego nastawnika:

135-19611

K006T50172

7928

 

W pracy załatwiłem sobie nastawnik z e90 320d. Dzisiaj dałem na montaż. Okazało się, że nie pasuje do mojej jedynki.

Mój jest przykręcany na klucz 9 bądź 10 oraz posiada cieńszy bolec, a ten z e90 na klucz 13 i ma grubszy ten bolec. Ma to jakiś wpływ?

Podobno po zamontowaniu nie działało to prawidłowo...

 

Numery tego z e90:

135-19651

K006T50172

8418

 

Środkowy numer się zgadza. Muszą wszystkie?

Czym kierować się przy szukaniu właściwego?

 

http://i.imgur.com/gyUJJDb.jpg

 

http://i.imgur.com/DS9FPnS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzęczy sobie co jakiś czas przez sekundę - dwie. Dziwny odgłos. Postaram się to nagrać.

 

W kompie wywala:

4530 kontrola ładownia ciśnienia, regulacja odchyłki

 

Do tego po zgaszeniu auta, nawet po 100km trasie po 2 minutach maksymalnie wywala kontrolke o słabym akumulatorze. Może to mieć powiązanie? Ładowanie akumulator ma dobre, dziś sprawdzone.

 

 

EDIT:

Okazało się, że ten dziwny odgłos to silniczek żaluzji od grilla/chłodnic.

Na początku filmu go słychać. Nastawnik natomiast sobie cyka i wydaje inne odgłosy. Po przekluczeniu auta po jakimś czasie "odcina go" i już milczy. :?

 

https://www.youtube.com/watch?v=uwW6-1enwQE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej do wymiany nastawnik turbiny. Ja w swoim e 91 mam nastawnik ze śrubą na klucz 10, mam rok 07 i silnik M47. Sprawdz w kompie czujnik cisnienia doładowania, jak wartości się zmieniają znaczy powinien byc dobry( na wolnych obrotach cos ok 1000mbar powinien wskazywać) . Wcześniej otwórz maskę zlokalizuj turbine, nastawnik i ciegno, zaklucz auto z pilota(kluczyka) jak się cały uspi to naciśnij otwieranie na kluczyku i obserwuj sztange, jak zrobi ruch dół góra i pozosatnie na górze to 99% sprawny. Nie wspomnę o tak banalnej rzeczy jak sprawdzenie czy geometria chodzi bez zacięć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz np. inpe wejdz w silnik następnie F5 potem F6 i w trase, znajdz kawałek prostej tel w ręke i nagrywaj chyba, że masz kogoś do pomocy to niech patrzy na wskazania, generalnie 3 bieg jadąc spokojnie, a potem but w podłoge, doładowanie rzeczywiste górna po prawej powinno być w okolicach zakładanego po lewej od góry. Jak za późno wstaje to 10 kluczyk w rękę i 1/2 obrotu sztangą w dół, znaczy ten pipsztok na nastawniku zgodnie ze wskazówkami zegara, zakontrować i znów test. Popatrz tez na wskazania przepływki ,powinna lekko zawyżać przy wyższych obrotach. Ja moją zszedłem na sam dół, auto wyrażnie lepiej reaguje, a błedu przeładowania nie ma więc zostawiłem. Czujnik mam dobry bo zamieniłem z autem mojej żony.Dobrej zabawy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dzisiaj elektryk znalazł dla mnie całe 5 minut.

Check engine palił mi się po 5km od zmienienia przepływki oraz akcjach z nastawnikiem...

Zrobiłem lekko ponad 200km, dzisiaj okazało się że widnieje tylko błąd przepływki, a według niego podaje dobre wskazania.

We wtorek po pracy jadę do niego i zrobimy w Inpie testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik z turbiny Mitubishi taki jest na zdjęciu - problemu może nie być w samym nastawniku tylko w łącznikach idących do geometrii turbiny , powstaje tam dość duży luz i występuje przekłamanie podczas pracy nastawnika ( to jedyny nastawnik zmiennej geometrii który możemy poruszyć ręką , rozwiązanie dość słabe , większość garrettów posiada nastawniki bez jakichkolwiek luzów i bez możliwości ręcznego przestawienia geometrii w wymontowanej turbinie ) Chyba po 2010r większość mitsubishi ma już nastawniki takie jak w garrettach :idea: Temat tego nastawnika przerabiam już od 3lat :D :D :D w 120d ( 269/550 )

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam


mam auto z silnikiem n47 177km


Jest lekko ospale, potrzebuje troszkę czasu zeby się zebrać i ruszyć z kopyta zwłoka ok1,5-2,5sekundy, na turbo wstaje na moje ze zbyt duzym opóznieniem/lagiem.

Nie wiem czy tak ma być czy nie, ale przesiadłem się z e60 m57 218/500 zrobionym na ok 280/600.

Czy 4 cylindry wstają tak ospale i jest wszystko ok, czy szukać przyczyny w źle wyregulowanej turbinie ?


poniżej 3 różne logi;

https://log.malonetuning.com/chart/254403#H8KLCAAxOMOLXAIDwq3DkMOBDsKCMAwGw6B3w5nCuSQrDsOEZyEcwqZUWALCjGzDg8KoT8OvwoDCiybClgN6w63Ct8O8w7vDm8KyFMKOenvCo8Kkw5ZBewoCJGBWQSkuwrY%2FwpvCgcKSw4bDmWnDtHHCvg47w6vDjMKTw6ZnwqLCocKBwpwOJGbDkXXCnTwSfTd%2BMWfCmjYsEEPDn8KgwozDscKQw4IBFGTCkEMBGAcpwqDCqkDDoBo0BcOrw4fDjsKsVcOUPGpNw71ZEMKCwpvDqMKbwqTCrBxYUcKsZMKsw6TCrBTCrBxZQcK%2BAsOywr3CkV8Ww7kLw4V7c3RiRW7ClcK4w6rDjnPDnXlLd8KtLDcSccODw6TDjlPDrcO7TcO9wr3CicO6wq1kw7UCwqc7w6zCkcOoAwAA



https://log.malonetuning.com/chart/254404#H8KLCABWN8OLXAIDfcKQw4sOwoMgEEXDv8KFw7XCkMKIwqLCtcOfQlzDkDJVEhXDg8KjacO7w7VFw63Cok06bsOvw6FeDijDhTxOw67CjsOcw6jCqANGBgXCiMK6A8OFwq5uwrrDmBl5w69dWkLDjsO3cHTDnsK%2BcD3DhnrCnMORw6vCiGwlw5oYw77DpMO6YcODw4bCvMOtwofCuMKBPMO6BVTCnsKHEirCkFBDAy3CiBzClCBkB0zDrEMpwrrCsMKMdlfCkWs0WMOzI1hAw7QJw78RQcKSwookJUnDjsO0PQcKwrTCg8KkS8K0RE3CksKGwp7Co197wqJLwrRee1TCusOpMVA%2FQcKzw6LCgH1Ewro3VnHDnsOBwp4CAAA%3D


https://log.malonetuning.com/chart/254405#H8KLCADDuh7Di1wCA33CkcOBDsKCMBBEw7%2FCpcOnbUIREMK%2FwoVwwqh2woUmQElbwozDusO1FsK4aMOicMKdw5fDjsOMw642wo3DsDzCugdLwqPCow4cBWXCpMOKwpYacXPDo8OVTiw7w6%2FCljkkfRcHw6fDrcKbw5dnwqLDo8KJwr3CjixWwqLCjcKRL8Kpwp82bMOMw5vCrsKPG0jCpl%2FCoEnDtsKUw5PCiQoqwqnCosKaVBJyUkVLQsOtRkt0YR7DrF7CpVjCpcOewprDn8KCJ8KKfsOhf8KowoLCpMKEJMOlQ8KkICogw4HDrcOSwrAIw6EOF2wHCcOOwqkhOcOjHDxrOsOFXQ8Bw60VwrPDrMOww59Bw5zDgcKpdsOHw7YDTnLCt3LDlQIAAA%3D%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie jest to normalne, n47 ładnie wstaje. Zaglądałeś do kolektora dolotowego? Jak mają się klapy? Egr? Błędy jakieś masz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.