Skocz do zawartości

[E87] 120d N47 - Nastawnik turbo - check engine, spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam problem z moim nastawnikiem turbo.

Co jakiś czas zapal mi się check engine. Znajomy elektryk wykrył błąd nastawnika oraz przepływki. Z tym drugim się dzisiaj uporaliśmy i nie wywala błędu jak wcześniej.

Wydaje mi się, że auto nie posiada jednak tych swoich 177km przez ten wadliwy nastawnik. Ponadto wydaje on dziwne odgłosy. Nawet po zgaszeniu i zakluczeniu auta, co jakiś czas brzęczy.

 

Numery mojego nastawnika:

135-19611

K006T50172

7928

 

W pracy załatwiłem sobie nastawnik z e90 320d. Dzisiaj dałem na montaż. Okazało się, że nie pasuje do mojej jedynki.

Mój jest przykręcany na klucz 9 bądź 10 oraz posiada cieńszy bolec, a ten z e90 na klucz 13 i ma grubszy ten bolec. Ma to jakiś wpływ?

Podobno po zamontowaniu nie działało to prawidłowo...

 

Numery tego z e90:

135-19651

K006T50172

8418

 

Środkowy numer się zgadza. Muszą wszystkie?

Czym kierować się przy szukaniu właściwego?

 

http://i.imgur.com/gyUJJDb.jpg

 

http://i.imgur.com/DS9FPnS.jpg

Opublikowano

Brzęczy sobie co jakiś czas przez sekundę - dwie. Dziwny odgłos. Postaram się to nagrać.

 

W kompie wywala:

4530 kontrola ładownia ciśnienia, regulacja odchyłki

 

Do tego po zgaszeniu auta, nawet po 100km trasie po 2 minutach maksymalnie wywala kontrolke o słabym akumulatorze. Może to mieć powiązanie? Ładowanie akumulator ma dobre, dziś sprawdzone.

 

 

EDIT:

Okazało się, że ten dziwny odgłos to silniczek żaluzji od grilla/chłodnic.

Na początku filmu go słychać. Nastawnik natomiast sobie cyka i wydaje inne odgłosy. Po przekluczeniu auta po jakimś czasie "odcina go" i już milczy. :?

 

https://www.youtube.com/watch?v=uwW6-1enwQE

Opublikowano
Najpewniej do wymiany nastawnik turbiny. Ja w swoim e 91 mam nastawnik ze śrubą na klucz 10, mam rok 07 i silnik M47. Sprawdz w kompie czujnik cisnienia doładowania, jak wartości się zmieniają znaczy powinien byc dobry( na wolnych obrotach cos ok 1000mbar powinien wskazywać) . Wcześniej otwórz maskę zlokalizuj turbine, nastawnik i ciegno, zaklucz auto z pilota(kluczyka) jak się cały uspi to naciśnij otwieranie na kluczyku i obserwuj sztange, jak zrobi ruch dół góra i pozosatnie na górze to 99% sprawny. Nie wspomnę o tak banalnej rzeczy jak sprawdzenie czy geometria chodzi bez zacięć.
Opublikowano
Podłącz np. inpe wejdz w silnik następnie F5 potem F6 i w trase, znajdz kawałek prostej tel w ręke i nagrywaj chyba, że masz kogoś do pomocy to niech patrzy na wskazania, generalnie 3 bieg jadąc spokojnie, a potem but w podłoge, doładowanie rzeczywiste górna po prawej powinno być w okolicach zakładanego po lewej od góry. Jak za późno wstaje to 10 kluczyk w rękę i 1/2 obrotu sztangą w dół, znaczy ten pipsztok na nastawniku zgodnie ze wskazówkami zegara, zakontrować i znów test. Popatrz tez na wskazania przepływki ,powinna lekko zawyżać przy wyższych obrotach. Ja moją zszedłem na sam dół, auto wyrażnie lepiej reaguje, a błedu przeładowania nie ma więc zostawiłem. Czujnik mam dobry bo zamieniłem z autem mojej żony.Dobrej zabawy:)
Opublikowano

Dopiero dzisiaj elektryk znalazł dla mnie całe 5 minut.

Check engine palił mi się po 5km od zmienienia przepływki oraz akcjach z nastawnikiem...

Zrobiłem lekko ponad 200km, dzisiaj okazało się że widnieje tylko błąd przepływki, a według niego podaje dobre wskazania.

We wtorek po pracy jadę do niego i zrobimy w Inpie testy.

Opublikowano
Nastawnik z turbiny Mitubishi taki jest na zdjęciu - problemu może nie być w samym nastawniku tylko w łącznikach idących do geometrii turbiny , powstaje tam dość duży luz i występuje przekłamanie podczas pracy nastawnika ( to jedyny nastawnik zmiennej geometrii który możemy poruszyć ręką , rozwiązanie dość słabe , większość garrettów posiada nastawniki bez jakichkolwiek luzów i bez możliwości ręcznego przestawienia geometrii w wymontowanej turbinie ) Chyba po 2010r większość mitsubishi ma już nastawniki takie jak w garrettach :idea: Temat tego nastawnika przerabiam już od 3lat :D :D :D w 120d ( 269/550 )

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 3 lata później...
Opublikowano

witam


mam auto z silnikiem n47 177km


Jest lekko ospale, potrzebuje troszkę czasu zeby się zebrać i ruszyć z kopyta zwłoka ok1,5-2,5sekundy, na turbo wstaje na moje ze zbyt duzym opóznieniem/lagiem.

Nie wiem czy tak ma być czy nie, ale przesiadłem się z e60 m57 218/500 zrobionym na ok 280/600.

Czy 4 cylindry wstają tak ospale i jest wszystko ok, czy szukać przyczyny w źle wyregulowanej turbinie ?


poniżej 3 różne logi;

https://log.malonetuning.com/chart/254403#H8KLCAAxOMOLXAIDwq3DkMOBDsKCMAwGw6B3w5nCuSQrDsOEZyEcwqZUWALCjGzDg8KoT8OvwoDCiybClgN6w63Ct8O8w7vDm8KyFMKOenvCo8Kkw5ZBewoCJGBWQSkuwrY%2FwpvCgcKSw4bDmWnDtHHCvg47w6vDjMKTw6ZnwqLCocKBwpwOJGbDkXXCnTwSfTd%2BMWfCmjYsEEPDn8KgwozDscKQw4IBFGTCkEMBGAcpwqDCqkDDoBo0BcOrw4fDjsKsVcOUPGpNw71ZEMKCwpvDqMKbwqTCrBxYUcKsZMKsw6TCrBTCrBxZQcK%2BAsOywr3CkV8Ww7kLw4V7c3RiRW7ClcK4w6rDjnPDnXlLd8KtLDcSccODw6TDjlPDrcO7TcO9wr3CicO6wq1kw7UCwqc7w6zCkcOoAwAA



https://log.malonetuning.com/chart/254404#H8KLCABWN8OLXAIDfcKQw4sOwoMgEEXDv8KFw7XCkMKIwqLCtcOfQlzDkDJVEhXDg8KjacO7w7VFw63Cok06bsOvw6FeDijDhTxOw67CjsOcw6jCqANGBgXCiMK6A8OFwq5uwrrDmBl5w69dWkLDjsO3cHTDnsK%2BcD3DhnrCnMORw6vCiGwlw5oYw77DpMO6YcODw4bCvMOtwofCuMKBPMO6BVTCnsKHEirCkFBDAy3CiBzClCBkB0zDrEMpwrrCsMKMdlfCkWs0WMOzI1hAw7QJw78RQcKSwookJUnDjsO0PQcKwrTCg8KkS8K0RE3CksKGwp7Co197wqJLwrRee1TCusOpMVA%2FQcKzw6LCgH1Ewro3VnHDnsOBwp4CAAA%3D


https://log.malonetuning.com/chart/254405#H8KLCADDuh7Di1wCA33CkcOBDsKCMBBEw7%2FCpcOnbUIREMK%2FwoVwwqh2woUmQElbwozDusO1FsK4aMOicMKdw5fDjsOMw642wo3DsDzCugdLwqPCow4cBWXCpMOKwpYacXPDo8OVTiw7w6%2FCljkkfRcHw6fDrcKbw5dnwqLDo8KJwr3CjixWwqLCjcKRL8Kpwp82bMOMw5vCrsKPG0jCpl%2FCoEnDtsKUw5PCiQoqwqnCosKaVBJyUkVLQsOtRkt0YR7DrF7CpVjCpcOewprDn8KCJ8KKfsOhf8KowoLCpMKEJMOlQ8KkICogw4HDrcOSwrAIw6EOF2wHCcOOwqkhOcOjHDxrOsOFXQ8Bw60VwrPDrMOww59Bw5zDgcKpdsOHw7YDTnLCt3LDlQIAAA%3D%3D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest to normalne, n47 ładnie wstaje. Zaglądałeś do kolektora dolotowego? Jak mają się klapy? Egr? Błędy jakieś masz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.