Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

 

Planuję zakup 535 no i oczywiście chciałbym wcześniej sprawdzić kompresję.

 

Powiedzcie mi proszę, jaka kompresja dla tego silnika jest idealna, jaka jest akceptowalna )uwzględniając fakt, że te silniki mają już po 25 lat i pewnie blisko pół miliona km nalotu), jaka daje jeszcze szansę na reanimację bez remontu generalnego (np. może oznaczać tylko problem z luzami zaworów lub ich uszczelniaczami), a przy jakiej kompresji szkoda nawet do niego dotykać?

 

Z góry dzięki za pomoc :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podoba mi się słowo "gamgać" : )

 

Przy okazji istnienia takiego tematu. Wiadomo, że kompresję trzeba sprawdzać na ciepłym silniku ale z drugiej strony świece wymienia się na zimnym silniku tak aby nie uszkodzić gwintów w głowicy ( w szczególności jeżeli jest ona aluminiowa). Jak pogodzić te dwie sprzeczne rzeczy ?

Opublikowano
Trzy razy już mierzyłem w swojej m20b25 ciśnienie a głowica też aluminiowa i nic się nie ukręciło ani urwało.Grzej silnik do normalnej temperatury pracy przedmuchaj gniazda świec sprężonym powietrzem żeby jakieś paprochy nie wpadły i do dzieła.Musisz to zrobić chcąc dowiedzieć się w jakim stanie jest ten silnik.Wynik pomiaru może być zaskakujący tak jak w moim przypadku :D
Opublikowano
Jeżeli są obawy co do możliwości zerwania gwintu a to jest raczej mało prawdopodobne no chyba że jakiś melepeta kręcił kluczem z przedłużką a nie dynamometrycznym to zostaje tylko usługa u mechanika.Jakiś grosz trzeba będzie wysupłać ale przynajmniej wiadomo będzie co w silniku siedzi .Innego sposobu sprawdzenia ciśnienia nie widzę :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.