Skocz do zawartości

Ciezko wchodza biegi, szarpie na zimnym, drga lewarek zmiany


dexter7d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

E91 320i 170km. 2007r. 120 000 przebieg.

Oprocz info z tematu dodam ze na zimnym wlasnie silniku przez ok 10 minut przy ruszaniu szarpie, trzeba dac wiecej gazu

Czy to wszystko oznacza dwumas i sprzeglo czy jest jakis ratunek ? :)

 

Pozdrawiam

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
U mnie podobne problemy, czasami 1 bieg się zatnie i ciężko go wbić, muszę kombinować. Lewarek delikatnie też się rusza, czasem szarpie, drży buda przy ruszaniu. Problemu nie rozwiązałem ale chce zmienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć. Dodatkowo wywalić CDV i zaobserwować czy będą zmiany. Tak mnie teraz zastanowiło, czy luz który twierdzicie powoduje drgania drążka, może powodować nieprecyzyjne ustawienie i problem z wbiciem 1 biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie buda nie drzy przy ruszaniu...

na zimnym silnikuj rano jesli nie dodam wiecej gazu wtedy poszarpie.

jak jest cieply zostaja drgania (momentami takie male ruchy nawet ) lewarka i ciezko wchodza biegi.

Co jeszcze tez wazne to na zimnym silniku nie moge zbyt szybko biegu bo np przelaczajac na 4-ke slychac maly zgrzyt (ale chyba bardziej plastikowy niz metalowy ze skrzyni - ale tego juz nie jestem pewny).

 

Ogolnie biegi nie wchodza zbyt latwo. Na rozgrzanym tez zbyt szybko nie zmienie biegow bo ciezko wchodza. Njalepiej jest jak je zmieniam wolno jak dziadzius ale nie po to kupilem BMW help :)

...czy nadal wykluczac dwumas i szprzeglo ?

Czy ten CDV ( clutch delay valve) moze byc tu zepsuty ? Bo troche mi to wyglada tak jakbym musial chwile odczekac zeby zmienic bieg (za szybko nie pozwala)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

CDV nie da się zepsuć, ale odczucie w opóźnieniu zadzialania sprzęgła to właśnie skutek posiadania tego zaworu. Ma on za zadanie zwolnić załączenie sprzęgła tak aby nie było uderzenia sprzęgła tylko gładkie przejście. Każdy z nas robi to sam, ale w BMW pomyślano, że znajdzie się ktoś, kto nieumiejętnie operuje sprzęgłem i szybciej je uszkodzi. Ten cały "zawór" to zwykła kryza zmniejszająca średnicę przewodu w ktorym znajduje się płyn.

Pomyśl jeszcze o wymianie oleju w skrzyni.

Ja niestety też zawiodłem się trochę szybkością zmiany biegów. Żona ma ubaw ze mnie, że jeżdżę wolno jak nigdy a jak chcę coś szybciej, to od razu komentarze, ze nie umiem zmieniać biegów :-) muszę wywalić ten CDV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDV nie da się zepsuć, ale odczucie w opóźnieniu zadzialania sprzęgła to właśnie skutek posiadania tego zaworu. Ma on za zadanie zwolnić załączenie sprzęgła tak aby nie było uderzenia sprzęgła tylko gładkie przejście. Każdy z nas robi to sam, ale w BMW pomyślano, że znajdzie się ktoś, kto nieumiejętnie operuje sprzęgłem i szybciej je uszkodzi. Ten cały "zawór" to zwykła kryza zmniejszająca średnicę przewodu w ktorym znajduje się płyn.

Pomyśl jeszcze o wymianie oleju w skrzyni.

Ja niestety też zawiodłem się trochę szybkością zmiany biegów. Żona ma ubaw ze mnie, że jeżdżę wolno jak nigdy a jak chcę coś szybciej, to od razu komentarze, ze nie umiem zmieniać biegów :-) muszę wywalić ten CDV.

Taa. Kobiety najlepiej wszystko zawsze wiedza :), moja tez chociaz ja chyna troche naprostowalem z mysleniem o autach.

A mozna to tak sobie ten CDV wywalic bez problemu? Samemu da rade?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wywalić można, tylko najlepiej mieć kanał. Dodatkowo, podczas tej operacji może zapowietrzyć się trochę układ i należałoby odpowietrzyć.

 

Cały wątek o CDV tu:

viewtopic.php?f=70&t=157252&hilit=cdv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalić można, tylko najlepiej mieć kanał. Dodatkowo, podczas tej operacji może zapowietrzyć się trochę układ i należałoby odpowietrzyć.

 

Cały wątek o CDV tu:

viewtopic.php?f=70&t=157252&hilit=cdv

 

w tym moim silniku tez mam ten CDV ? nie jesetm pewny...nie moge sie doszukac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zanim wymienisz sprzęgło (bo nie jedna osoba już by to zrobiła na Twoim miejscu :duh: ) wymień płyn hamulcowy.

U mnie to wyeliminowało podszarpywanie przy ruszaniu i ciężko wchodzące biegi.

Tu masz opis jak to zrobić bez zaawansowanego sprzętu : http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=157252&p=2116624#p2116624

Tylko pamiętaj, żeby płyn w hamulcach zmieniać od koła najdalszego od kierowcy, do najbliższego (to konieczne przy DSC). I nie zapowietrz wysprzęglika, chociaż można sobie i z tym poradzić jak masz wężyk - sam przez to przechodziłem ;)

 

Czasem gorzej wchodzi 2-ka, jak będę miał kiedy to wymienię olej w skrzyni.

 

BTW, ten silnik ma 210Nm w szczycie jeśli się nie mylę. Nie wiem jak trzeba jeździć, żeby dwumasę zniszczyć przy takim momencie. To taka moja mała dygresja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

BTW, ten silnik ma 210Nm w szczycie jeśli się nie mylę. Nie wiem jak trzeba jeździć, żeby dwumasę zniszczyć przy takim momencie. To taka moja mała dygresja :wink:

Coś w tym jest, wcześniej jeździłem dieslem 1.9 z turbiną i tam było około 200 Nm, wyciskałem z niego wszystko co się dało a dwumasa (Valeo) brała to na klatę aż miło. Wymieniłem ją przy około 230 000 przejechanych kilometrach z powodu trzęsącej się budy przy ruszaniu. Ogólnie nie było na niej luzów na sprężynach, jednak "ugniotła się" osiowo. Wbrew pozorom ten element potrafi sporo wytrzymać przy takim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zanim wymienisz sprzęgło (bo nie jedna osoba już by to zrobiła na Twoim miejscu :duh: ) wymień płyn hamulcowy.

U mnie to wyeliminowało podszarpywanie przy ruszaniu i ciężko wchodzące biegi.

Tu masz opis jak to zrobić bez zaawansowanego sprzętu : http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=157252&p=2116624#p2116624

Tylko pamiętaj, żeby płyn w hamulcach zmieniać od koła najdalszego od kierowcy, do najbliższego (to konieczne przy DSC). I nie zapowietrz wysprzęglika, chociaż można sobie i z tym poradzić jak masz wężyk - sam przez to przechodziłem ;)

 

Czasem gorzej wchodzi 2-ka, jak będę miał kiedy to wymienię olej w skrzyni.

 

BTW, ten silnik ma 210Nm w szczycie jeśli się nie mylę. Nie wiem jak trzeba jeździć, żeby dwumasę zniszczyć przy takim momencie. To taka moja mała dygresja :wink:

 

Hey.

Nadal walczę z problemem. Płyn hamulcowy w tym aucie byl wymieniany co najmniej raz od nowości wiec można go wykluczyć? Świecie i cewki też. Auto ma 118000 przebiegu.

Skąd mogą być te drgania lewarka ??? Dodam ze rano jest ciut gorzej po oddaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na mysli zapowietrzenie ukladu z plynem hamulcowym? Jesli tak to chyba nie jest zapowietrz.

Ostatnio nawet przy zciaganiu CDV odpowietrzalismy. Rozumiem ze wszystko takim sposobem sie odpowietrzylo?

A lewarek czy mocno drga...nie jest bardzo zle ale mialem kilka samochodow wczesniej i w zadnym tak nie drgal i biegi tez tutaj najgorzej sie zmienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W E90 generalnie po jakimś czasie biegi ciężko wchodzą, zwłaszcza pierwszy. Jeżeli u Ciebie jest to już uciążliwe to pewnie następną rzeczą do sprawdzenia będzie niestety sprzęgło. Wcześniej można też sprawdzić stan oleju w skrzyni i ewentualnie wymienić.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawie tu wszystkie objawy :)

Nie jest to wszystko az tak bardzo uciazliwe jeszcze ake poki co to ze wszystkich aut jakie mialem tu jest najgorzej.

1. Na zimnym silniku szczegolnie rano przy ruszaniu potrafi szarpac przez 5 minut.

2. Drga lewarek na luzie. (najbardziej na zimnym). Na postoju nawet na wlaczonym biegu drga. Podczas jazdy tylko malutkie wibracje do zignorowania.

3. Troche ciezko wchodza niskie biegi szczegolnie jedynka

4. Przez te pierwsze 5-10 minut na zimnym przy szybkiej zmianie biegu z 3 na 4 czasem zgrzytnie. Przestaje jak jest cieply.

5. Ogolnie trzeba wolno zmieniac biegi jak chce szybko to wchodza z oporem ake nawet przy wolnej znianie tez z oporem czesto.(te niskie)

6. Na wylaczonym silniku przy wcisnietym sprzegle latwo wchodza biegi prawie zawsze.

7. Nie ma juz CDV. Po wyjeciu lekka poprawa przy zmianie biegow alw niewielka.

Nie sprawdzalem oleju w skrzyni.

 

Biorac pod uwage te argumenty ze przy 210nm ciezko zarznac dwumas nie wiem co o tym wszystkim myslec.

Skladajac to wszystko do kupy cos to mowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.