Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
A co sądzicie o wymianie oleju w skrzyni 8 biegów bez wymiany miski oraz filtra przy przebiegu 82 tys km, a następnie wymiana oleju z filtrem przy 120 tys. Oczywiście metodą statyczną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

OK, szukałem nie tu gdzie trzeba ;)

X431 znalazłem wcześniej, ale widziałem, że jest z "własnym tabletem", więc nie załapałem, że to to ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, nie ma takiej potrzeby. Jeżeli po wymianie oleju warunki pracy skrzyni by się zmieniły, polepszyły to ta skrzynia jest skrzynią adaptacyjną po czasie sama zaadoptuje do nowych warunków. Jak coś dobrze działa to lepiej nie kombinować. Nadgorliwość jest gorsza ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może po prostu zrobić te 2-3 tys. po resecie i sprawdzić. Ja zrobiłem reset po zmianie oleju w sumie nawet nie sprawdzając jak się zachowuje skrzynia.Na starym oleju mocno przeciągała biegi i przy wbijaniu D albo czasem czułem szarpnięcie. Teraz nie przeciąga tylko ma takie zadławienia przy zmianach biegów jak bym sprzęgło wciskał. Mój mechanik co zmieniał też mówił żadnego resetu tylko zmiana oleju, ale jak to bywa Polak mądry po szkodzie sam sobie zrobiłem b-tool-em. Pytanie ile Ty zrobiłeś tych kilometrów po tym resecie?

B-tool nie kasuje adaptacji skrzyni tylko profil kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szef techniczny ZF, którego zapytałem o temat adaptacji skrzyni 8 HP po zmianie oleju powiedział: "ale jaka adaptacja w serwisie?!? Adaptacja zachodzi stale podczas jazdy, a nie ma żadnego kasowania. Zmiana oprogramowania na nowsze - tak, ale nie jakieś adaptacje..."

Chłop chyba coś wie na temat skrzyni biegów. :lol:

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szef techniczny ZF, którego zapytałem o temat adaptacji skrzyni 8 HP po zmianie oleju powiedział: "ale jaka adaptacja w serwisie?!? Adaptacja zachodzi stale podczas jazdy, a nie ma żadnego kasowania. Zmiana oprogramowania na nowsze - tak, ale nie jakieś adaptacje..."

Chłop chyba coś wie na temat skrzyni biegów. :lol:

Bo dla nich to byc może nie nazywa się adaptacja.

Dla nich adaptacja to dostosowanie warunków pracy do stylu jazdy kierowcy.


Natomiast wy macie bardziej na mysli kalibracje elektrozaworów do stanu oleju w ASB.


No i tutaj jest bardzo ciekawy temat bo:


a. Po co kasować nastawy skoro skrzynia się sama uczy bo... skoro wraz ze starszym olejem / zuzytym olejem sie do niego dostosowuje to... dostosuje sie tez do nowego - chyba ze dziala to tylko w jedna strone

b. Jesli sie nie uczy i dziala wg. tej 'kalibracji' to... skoro byla skalibrowana jako nowa, a Ty zalewasz nowy olej to.. nadal powinno byc dobrze.

c. Same elektrozawory i inne ulegaja zuzyciu wiec powinno sie to robic regularnie (np. co 100-150 tys km) zeby dostosowac ich prace do warunkow.


Ta powyzsza, nazwana przeze mnie kabibracja to czasy otwarc tych elektrozaworow.


Tak sie madruje a:


Ostatnio wymienilem olej w 7, pierwszy raz od 250 tys km.

Olej byl przepracowany ale bez wielkiej tragedii. Opiłkow i syfu w skrzyni brak.


Zrobilem tak ze:

Spuscilem stary olej z miski - zeszlo ok. 3-4l

Nalalem nowy olej do starej miski - weszlo ok 2l. pomieszalem biegami i

spuscilem olej z miski.

Zdjalem miske, zalozylem nowa

Nalalem olej do miski do przelewu, odpalilem silnik - weszlo dodatkowo 1,75l - lacznie kolo 4l.

Pomieszalem biegami, spuscilem 2l oleju

Dolalem 2l oleju


I tym sposobem zuzylem 10l oleju i wierze ze wymienilem 90% jego calosci w ukladzie.


Dlaczego chcialem wymienic olej w ASB?

Skrzynia wyczuwalnie zmienia biegi z 1 na 2 i wyczuwalnie je redukuje. Dodatkowo po rozgrzaniu 2 bieg jest zapinany na 'dwa razy' tzn... wchodzi dwojka na polsprzegle i dopiero zasprzegla po chwili - w zaleznosci od operowania gazem - to akurat moze byc kwestia oprogramowania ASB - ktore moze jutro zmienie.


Po wymianie stalo sie tak ze jest ciut lepiej z odczuciami przy zmianie biegow przez co zmian 2-8 nie czuc w ogole, 8-3 tez nie czuc w ogole a zmiana 1-2 oraz 3-2 i 2-1 jest o wiele mniej wyczuwalna ale nadal jest. Na zimnym jest ciut lepiej.


Niestety mam tez zuzyte trzy tuleje dyferencjalu - bede je wymienial, jestem juz umowiony na termin - ale czy to pomoze - nie wiem. Chcialbym.



Wczesniej mialem F11 525xD i wymienialem olej w ASB przy 161tkm przy okazji rozrzadu.

Bylo wymienione 99-100% oleju w ASB - zlany z konwertera i calej reszty.

Wymiana kompletnie NIC nie zmienila.



Jeszcze wcześniej F11 520d i 1. wymiana oleju przy 298 tys km. Tez z okazji rozrzadu. Dzis auto ma 340tkm i skrzynia pracuje jak nowa.


F30 328i - 90tkm olej od nowosci od 2012 i jest ok.



Ale nigdy nie kasowalem tej adaptacji/kalibracji skrzyni.

Kasowalem za to w 7 te ustawienia 'profil kierowcy' - ale nie zauwazylem KOMPLETNIE zadnych zmian w pracy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dlaczego chcialem wymienic olej w ASB?

Skrzynia wyczuwalnie zmienia biegi z 1 na 2 i wyczuwalnie je redukuje. Dodatkowo po rozgrzaniu 2 bieg jest zapinany na 'dwa razy' tzn... wchodzi dwojka na polsprzegle i dopiero zasprzegla po chwili - w zaleznosci od operowania gazem - to akurat moze byc kwestia oprogramowania ASB - ktore moze jutro zmienie"




Te obiawy dokładnie identyczne występują u mnie jak juz kiedyś pisałem. Ale zaczęło się to właśnie po wymianie a nie przed. I dokładnie to samo miałem w zf6hp i podobnie jak Ty zdecydowałem się na update softu w e61 który kompletnie nic nie zmienil. Nigdy tego nie naprawilem i oddałem moją e61 w rozliczeniu i kupiłem f11 w której po wymianie oleju zrobiły takie same obiawy jak w e61 . Ten obiaw zapinania 2jki na dwa razy strasznie mnie irytuje bardziej niż te wyczuwalne zmiany biegów 1,2 i 3. I redukcje przy których mocno hamuje na biegach jakby był w trybie sport.. może update softu pomoże w zf8hp. .. nie wiem... daj znać jak będziesz juz po... tak się jeszcze zastanawiam nad lockup'em ... niektórzy mówią ze jest on spiety na stałe a niektórzy ze od 2 jki się zapina a jeszcze inni ze powyżej 40km/h. Może to ten zawór się pierdzieli... :think: :think: :think: :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
"Dlaczego chcialem wymienic olej w ASB?

Skrzynia wyczuwalnie zmienia biegi z 1 na 2 i wyczuwalnie je redukuje. Dodatkowo po rozgrzaniu 2 bieg jest zapinany na 'dwa razy' tzn... wchodzi dwojka na polsprzegle i dopiero zasprzegla po chwili - w zaleznosci od operowania gazem - to akurat moze byc kwestia oprogramowania ASB - ktore moze jutro zmienie"




Te obiawy dokładnie identyczne występują u mnie jak juz kiedyś pisałem. Ale zaczęło się to właśnie po wymianie a nie przed. I dokładnie to samo miałem w zf6hp i podobnie jak Ty zdecydowałem się na update softu w e61 który kompletnie nic nie zmienil. Nigdy tego nie naprawilem i oddałem moją e61 w rozliczeniu i kupiłem f11 w której po wymianie oleju zrobiły takie same obiawy jak w e61 . Ten obiaw zapinania 2jki na dwa razy strasznie mnie irytuje bardziej niż te wyczuwalne zmiany biegów 1,2 i 3. I redukcje przy których mocno hamuje na biegach jakby był w trybie sport.. może update softu pomoże w zf8hp. .. nie wiem... daj znać jak będziesz juz po... tak się jeszcze zastanawiam nad lockup'em ... niektórzy mówią ze jest on spiety na stałe a niektórzy ze od 2 jki się zapina a jeszcze inni ze powyżej 40km/h. Może to ten zawór się pierdzieli... :think: :think: :think: :think:

Skrzynia 6hp i 8hp inaczej zapina lockup, inaczej to działa.


W 8hp lockup jest praktycznie w 99% caly czas zapiety.

Tylko podczas ruszania nie jest - ale przez chwile.

Później już każde biegi u mnie zapinają się na sztywno - ich łagodność zapewne zależy od stanu tego elektozaworu od lockup.


Może jego wymiana to dobry pomysł. Ale czy w 8hp on byl 'awaryjny'/'wadliwy' ?

Jaki masz soft w skrzyni ? z kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dlaczego chcialem wymienic olej w ASB?

Skrzynia wyczuwalnie zmienia biegi z 1 na 2 i wyczuwalnie je redukuje. Dodatkowo po rozgrzaniu 2 bieg jest zapinany na 'dwa razy' tzn... wchodzi dwojka na polsprzegle i dopiero zasprzegla po chwili - w zaleznosci od operowania gazem - to akurat moze byc kwestia oprogramowania ASB - ktore moze jutro zmienie"




Te obiawy dokładnie identyczne występują u mnie jak juz kiedyś pisałem. Ale zaczęło się to właśnie po wymianie a nie przed. I dokładnie to samo miałem w zf6hp i podobnie jak Ty zdecydowałem się na update softu w e61 który kompletnie nic nie zmienil. Nigdy tego nie naprawilem i oddałem moją e61 w rozliczeniu i kupiłem f11 w której po wymianie oleju zrobiły takie same obiawy jak w e61 . Ten obiaw zapinania 2jki na dwa razy strasznie mnie irytuje bardziej niż te wyczuwalne zmiany biegów 1,2 i 3. I redukcje przy których mocno hamuje na biegach jakby był w trybie sport.. może update softu pomoże w zf8hp. .. nie wiem... daj znać jak będziesz juz po... tak się jeszcze zastanawiam nad lockup'em ... niektórzy mówią ze jest on spiety na stałe a niektórzy ze od 2 jki się zapina a jeszcze inni ze powyżej 40km/h. Może to ten zawór się pierdzieli... :think: :think: :think: :think:

Skrzynia 6hp i 8hp inaczej zapina lockup, inaczej to działa.


W 8hp lockup jest praktycznie w 99% caly czas zapiety.

Tylko podczas ruszania nie jest - ale przez chwile.

Później już każde biegi u mnie zapinają się na sztywno - ich łagodność zapewne zależy od stanu tego elektozaworu od lockup.


Może jego wymiana to dobry pomysł. Ale czy w 8hp on byl 'awaryjny'/'wadliwy' ?

Jaki masz soft w skrzyni ? z kiedy?

 


Nie mam pojęcia czy ktoś robił aktualizacje... sprawdzę to dzisiaj jaki jest tam soft ale szczerze wątpię żeby zmiana softu cos poleprzyla. U mnie też nie ma problemu powyżej 3jki. Tylko właśnie 2jka ma zawahania no i na moje to tak wygląda jakby poprawnie nie chciała wskoczyć po czym zalapuje i jest wszystko ok. Jest tutaj także inny temat na forum i 2 osoby piszą ze mieli problem z EGR i po wymianie na nowy skrzynia zaczęła poprawnie pracować tylko ze nikt nie opisuje takich dokladnie obiawów jak u nas.. ciężko w to uwierzyć zeby praca skrzyni byla bezposrednio uzależniona np od EGR ale przy takiej elektronice wszystko jest możliwe. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. U mnie temat wygląda tak że skrzynia jak jest zimna a właściwie jak temperatura na zewnątrz jest poniżej 5 stopni i samochód stoi całą noc to skrzynia przez pierwsze kilometry zmienia biegi tak że można je wyczuć najbardziej pierwsze dwa biegi. Nie jest to przeszkadzające i czasami nawet tego nie czuć . Gdy się rozgrzeje zmienia wszystkie biegi w 99 procentach niewyczuwalne , choć czasami zdarzy się że wrzuci jedynkę lub dwójkę tak że to odczuje. Ale ogólnie czy to na comforcie czy na sporcie zmienia jest bez zastrzezen, w trybie manualnym przy umiarkowanym przyspieszaniu tez jest podobnie natomiast przy maksymalnym przyspieszeniu w trybie manualnym zmiana jest już dobrze wyczuwalna z takim jakby lekkim szarpnięciem. Silnik to diesel 313 koni , Przebieg 72000 olej niewymienialny. Nie mam go od nowości więc nie wiem czy było tak zawsze czy nie. Czy myślicie że to już pora na wymianę oleju i jak u was to wygląda na manuału ??pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czy ktoś robił aktualizacje... sprawdzę to dzisiaj jaki jest tam soft ale szczerze wątpię żeby zmiana softu cos poleprzyla. U mnie też nie ma problemu powyżej 3jki. Tylko właśnie 2jka ma zawahania no i na moje to tak wygląda jakby poprawnie nie chciała wskoczyć po czym zalapuje i jest wszystko ok. Jest tutaj także inny temat na forum i 2 osoby piszą ze mieli problem z EGR i po wymianie na nowy skrzynia zaczęła poprawnie pracować tylko ze nikt nie opisuje takich dokladnie obiawów jak u nas.. ciężko w to uwierzyć zeby praca skrzyni byla bezposrednio uzależniona np od EGR ale przy takiej elektronice wszystko jest możliwe. ..

 

Praca skrzyni nie jest raczej bezposrednio uzalezniona od dzialania EGR ale na pewno zalezy od plynnosci dzialania samego silnika. W ktoryms temacie juz pisalem ze na poczatku po zalozeniu LPG moja skrzynia szarpala podczas zatrzymywania sie (uczucie jakby nie wiedziala czy zapiac bieg czy juz przygotowac sie do postoju) . Oczywiscie winna nie byla skrzynia tylko nierowna praca silnika w pewnym zakresie obrotow. Jesli wiec wadliwy EGR lub cokolwiek innego powoduje zaburzenia pracy silnika to moze sie wydawac ze szarpie skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.