Skocz do zawartości

E90 320D - Przepłyowmierz - live data


lukas1

Rekomendowane odpowiedzi

ponoc przepływomierza nie sprawdzisz inpa

Ja podobny temat zakladalem: viewtopic.php?f=70&t=285651

 

nie sądze, abyś na forum sie dowiedział co jest przyczyna spadku mocy bo podejrzewam, że wszystkie możliwe przyczyny nie zostaly jeszcze udokumentowane ;-)

mi tez niekiedy szarpie przy ruszaniu jak jest zimno i wilgotno - tez wiele osob o tym pisze na forum - poszukaj.

 

Twoje nagranie wyglada jakbys nie bardzo cisnal to auto - u mnie max doladowanie to ok 2580 a Ty masz max 2430 gdy powinno byc 2599 (w 3:34min) - moze tutaj lezy problem - turbo. Ale niech sie ktoś kompetentny wypowie albo znajdz diagnoste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania wrzucam film z logowania INPĄ mojego auta, ja już takie kupiłem, widać, że wartość max ciśnienia doładowania osiągam 2361mbar. Log na 3 biegu od ok.1300obr do 3500 obr/min na pełnym gazie.

 

Zastanawiam się, bo odczułeś spadek mocy przy braku 150mbar doładowania, a skoro mi brakuje 240mbar to jakiś kosmos, no ale ja nie mam porównania, myślę, że u Ciebie problem też tkwi w turbosprężarce, a dokładnie w jej sterowniku. Z tego co czytałem, temat wałkowany na forum wielokrotnie, czasem pomaga regulacja nakrętką przy dźwigni, ale raczej rzadko, najczęściej da się załatwić to wymianą sterownika na nowy i wyregulowanie turbosprężarki, w skrajnych wypadkach pomaga tylko kompletna wymiana na nowe turbo, które się kupuje razem ze sterownikiem.

 

Ja nie mam nic do stracenia, spróbuję wyregulować w tym co mam, może się uda osiągnąć magiczne 1,6 bar doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po małej regulacji jest tak (kapturek przy dźwigni turbo wkręcony o jeden pełny obrót):

 

Efekt w szycie udało się osiągnąć 2499mbar, jest lepiej, ale powalczę jeszcze o te 100mbar.

 

Jeszcze mam taką ciekawostkę, po zgaszeniu silnika, słyszałem dźwięk jakby coś jeszcze chodziło/pracowało, odkryłem, że to sterownik turbo, bo dotknięciu dźwigni wyczuwalne były takie jakby drgania/wibracje, trwało to zwykle 2 min - 5 min po wyłączeniu zapłonu. Po mojej regulacji chyba ustało, muszę to poobserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz turbinę Mitsubishi, po pierwsze przestań kręcić sterowaniem zanim turbo Ci się rozleci na amen. Po drugie sprawdź sterownik - sterowniki padają w tych turbinach, symptomy takie jak opisałeś - działanie na sucho. Sterownik można przeszczepić z innego turbo.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, u mnie tez jest taki objaw - buczenie sterownika po zgaszeniu auta - to jest normalne zachowanie czy zle wyregulowany sterownik? Zastanawiam sie czy sie w koncu nie uszkodzi przez te napreżenia, a turbo tez mam po regeneracji wiec moze nie miec fabrycznych ustawien.

 

Ktos ma na oryginalnym turbo taki objaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz turbinę Mitsubishi, po pierwsze przestań kręcić sterowaniem zanim turbo Ci się rozleci na amen. Po drugie sprawdź sterownik - sterowniki padają w tych turbinach, symptomy takie jak opisałeś - działanie na sucho. Sterownik można przeszczepić z innego turbo.

 

No dobrze aaben, ale powiedz mi 2 rzeczy, jak sprawdzić sterownik? druga sprawa jak przeszczepię sterownik z innej turbiny to i tak będę musiał ustawić metodą prób i błędów wg inpy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.