Skocz do zawartości

jak działa silnik krokowy podczas jazdy???


barto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ponieważ raz na jakiś czas reguluje sobie sam instalacje gazową II gen to w tym celu odpinam silnik korkowy benzynowy tak żeby przepływy nie były zakłócane pracą krokówki, i wydaje mi się że jest to najlpeszy sposób ;), ale do rzeczy, po odpięciu krokówki, wiadomo obroty sa wyższe rzedu 1 tys to normalne, ale dziwi mnie ze moc znacząco rośnie i na benzynie i na gazie i mniej pali. gdy podepne korkówke to normalnie słabnie w oczach. jak ona pracuje podczas jazdy??? może tps albo cos nie wiem. Gdyby nie to że z klimą poporstu nie da się jeździć bez krokówki bo może zdławić silnik jak się sprężarka załaczy na biegu jałowym to bym jej nie podłączał. Może jakis sugestie co do pracy krokówki, ktoś wie. Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik korkowy

 

silnik krokowy he,he (a może specjalnie tak napisałeś :?: )

 

Dziwne że po odpięciu pali Ci mniej??? Sprawdziłeś to na dłuższym dystansie :jawdrop:

 

Moim zdaniem powinien palić więcej.

 

Sorry,że nie pomogłem, ale opisałem swoje spostrzeżenia

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie na dłuższych trasach pali mniej, i jest mocniejszy.I teraz nie wiem czy podczas wciskania krokowiec powinien sie zamykać czy otwierać bo jak to bede wiedział to do jakis wniosków dojde. Jak robiłem probe to mi w trasie nie oszczedzajac 10.2 spalił gdzie normalnie przy właczonej krokowce spaliłby koło 12 gazu

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może delikatniej jechałeś...

Silnik krokowy przy otwartym TPS (wciśnięty pedał gazu) jest zamknięty, tak samo, jak podczas hamowania silnikiem. Otwiera się dopiero po zejściu obrotów poniżej 1000rpm, wtedy też zaczynają pracować wtryskiwacze Pb (widać to po ekonomizerze, który spada na zero przy hamowaniu silnikiem, a potem się podnosi).

Nie mam pojęcia, jak wygląda współpraca tego z II generacją LPG, ale właśnie dlatego są kłopoty. Przy wtrysku, wtryskiwacze LPG reagują podobnie do wtryskiwaczy Pb, dlatego może to precyzyjniej działać.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może delikatniej jechałeś...

Silnik krokowy przy otwartym TPS (wciśnięty pedał gazu) jest zamknięty, tak samo, jak podczas hamowania silnikiem. Otwiera się dopiero po zejściu obrotów poniżej 1000rpm, wtedy też zaczynają pracować wtryskiwacze Pb (widać to po ekonomizerze, który spada na zero przy hamowaniu silnikiem, a potem się podnosi).

Nie mam pojęcia, jak wygląda współpraca tego z II generacją LPG, ale właśnie dlatego są kłopoty. Przy wtrysku, wtryskiwacze LPG reagują podobnie do wtryskiwaczy Pb, dlatego może to precyzyjniej działać.

 

co rozumiesz przez to ze jest zamkniety, czy to znaczy ze napięcie nie jest na niego podowane i zachowuje sie tak jakby był odłączony czy ma taka częstotliwość napiecia podawaną że rzeczywiście jest całkowicie zamkniety??

A pozatym jak on se moze sprawdzic czy jest zamknięty??? czy otwarty, nie bardzo może on tylko ma wprowadzona jakąś charakterystyke gdy masz zamkniętą przepustnice i musi tak działać zeby utrzymać odpowiednie obroty, czyli dana wejściową są obroty, a jak wciskasz gaz to już dana wejsciowa znika i czym on sie sugeruje co ma robić, a moze sygnał z sondy dostaje i zwiększa lub zmniejsza ilość dawkowanego powietrza przy tej samej ilości paliwa???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może delikatniej jechałeś...

Silnik krokowy przy otwartym TPS (wciśnięty pedał gazu) jest zamknięty, tak samo, jak podczas hamowania silnikiem. Otwiera się dopiero po zejściu obrotów poniżej 1000rpm, wtedy też zaczynają pracować wtryskiwacze Pb (widać to po ekonomizerze, który spada na zero przy hamowaniu silnikiem, a potem się podnosi).

Nie mam pojęcia, jak wygląda współpraca tego z II generacją LPG, ale właśnie dlatego są kłopoty. Przy wtrysku, wtryskiwacze LPG reagują podobnie do wtryskiwaczy Pb, dlatego może to precyzyjniej działać.

 

co rozumiesz przez to ze jest zamkniety, czy to znaczy ze napięcie nie jest na niego podowane i zachowuje sie tak jakby był odłączony czy ma taka częstotliwość napiecia podawaną że rzeczywiście jest całkowicie zamkniety??

A pozatym jak on se moze sprawdzic czy jest zamknięty??? czy otwarty, nie bardzo może on tylko ma wprowadzona jakąś charakterystyke gdy masz zamkniętą przepustnice i musi tak działać zeby utrzymać odpowiednie obroty, czyli dana wejściową są obroty, a jak wciskasz gaz to już dana wejsciowa znika i czym on sie sugeruje co ma robić, a moze sygnał z sondy dostaje i zwiększa lub zmniejsza ilość dawkowanego powietrza przy tej samej ilości paliwa???

 

Mówiąc "silnik krokowy" mamy zawsze na myśli "zawór obejściowy powietrza regulacji obrotów biegu jałowego". Na tej podstwie mówiąc "zamknięty" mam na myśli, że jest w takiej pozycji, że uniemożliwia dopływ powietrza do kolektora ssącego.

 

Reguluje on poprzez otwieranie częściowe dopływ powietrza do silnika. Z tego wynikają obroty biegu jałowego. Ilość paliwa natomiast nie ma z nim nic wspólnego. Dawka paliwa jest określana przez czas otwarcia wtryskiwaczy, a ten obliczany jest na podstawie ilości zasysanego powietrza i korygowany przez: temperaturę tego właśnie zasysanego powietrza, temperaturę cieczy chłodzącej w bloku silnika oraz najistotniejsze - przez wskazania sondy lambda.

Dawkowanie paliwa oscyluje cały czas wokół mieszaniny idealnej, a czas (ilość taktów procesora) otwarcia wtryskiwacza w takiej sytuacji jest zapamiętywany jako wzorcowy, jednak na bieżąco korygowany (adaptacja).

Jeszcze na koniec: odpowiednie napięcia (w zależności od technologii, jest ich parę rodzajów) na silnik krokowy są zawsze podawane (przy włączonym zapłonie), a jego ustawienie kontrolowane przed DME.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, jednak gdyby to był prawdziwy silnik korkowy z pomiarem kroków było by to jasne, jednak nasz silnik korkowy to zwykły silniczek ktory otwiera sie jezeli impulsowo zostaje podawane napiecie do niego Tak wiec nie jest w stanie sobie sprawdzic przy NIE BIEGU jałowym czy jest zamkniety czy moze jescze troche otwarty czy całkiem otwarty i tego nie rozumiem i tu pewnie jest pies pogrzebany bo moze u mnie otwiera sie zabardzo lub zamało i jest zalewany dlatego pali wiecej i jest słabszy, no ale to tylko teoria.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto:

Pomijając teorię, jeśli ci faktycznie pomaga odłączenie "silnika krokowego", to możesz go odciąć przekaźnikiem w ten sposób, żeby się załączał po włączeniu klimy a w pozostałych przypadkach był rozłączony.

Podkreślam, że nie wnikam tu w teorię tego zabiegu, tylko podaje prosty sposób w jaki można to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee raczej staram sie nie ingerowac w układ zaprojektowany przez bawarczyków, bo to szycie gumy gruba nicią, szukam ewentualnie przyczyn, moze znajde

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może delikatniej jechałeś...

Silnik krokowy przy otwartym TPS (wciśnięty pedał gazu) jest zamknięty, tak samo, jak podczas hamowania silnikiem. Otwiera się dopiero po zejściu obrotów poniżej 1000rpm, wtedy też zaczynają pracować wtryskiwacze Pb (widać to po ekonomizerze, który spada na zero przy hamowaniu silnikiem, a potem się podnosi).

 

Przy okazji jescze zapytam, bo mówimy tu o TPS a tak sie składa ze dzisiaj sobie pomierzyłem i jak do tej pory wydawało mi sie ze wiem gdzie jest TPS, ale już kilkrakroktnie na forum czytałem że TPS ma trzy położenia, przepustnica zamknięta, otwarta i całkiem otwarta, no i przyjmowałem to ze spokojem póki nie pomierzyłem tego trój nóżkowego elementu ktory znajduje sie przy przepustnicy i mierzy stopień jej otwarcia. - z jednej strony linka otwiera przepustnice a drugiej element który od zawsze traktowałem jako TPS. Ale on płynnie mierzy stopień otwarcia a nie skokowo dlatego nie jestem pewien czy to TPS.

Są tam trzy nóżki licząc od góry 1,2,3. przy przepustnicy zamkniętej miedzy 1 i 2 nóżką jest 4.36 (kohm) miedzy 1.3 wartość stała 4.19 w całym zakresie otwarcia przepustnicy oraz między 2 a 3 1.32 kohm. I miedzy pinami 1 i2 oraz 2 i 3 otwierajac przepustnice wartości zmieniają sie płynnie, tzn miedzy 1 i 2 rosną do 1,18 przy maxymalnie otworzonej przepustnicy a miedzy pinami 2 i 3 wartosc też spada płunnie do wartości 4,43 kohm, jak wczesniej pisałem miedzy 1 i 3 utrzymuje sie stała wartość 4.19 kohm.

Czy ktos moze potwierdzic czy to cos na przepustnicy to TPS czy może ten TPS jest gdzie indziej. I czy to coś ma tykle pokazywać co pokazuje czy może inaczej. Pytam bo zawsze na forum pisano ze TPS mierzy tylko 3 stany zamknieta otwarta i cąłkiem otwarta a tenm mierzy płynnie w całej skali od zamknietej do otwartej

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw krokowiec. Otóż, jak pisałem, jest parę typów silniczków krokowych w zaworze. Jedne są takie, jak piszesz, czyli oś na sprężynie, a siła otwarcia/zamknięcia regulowana jest przez wypełnienie napięcia zasilającego. Drugi rodzaj, to "prawdziwy" silnik krokowy, który chodzi sterowany "dwufazowo". Oś takiego silniczka po odpięciu zasilania lata luźno. To są dwa najczęściej spotykane rozwiązania w BMW. Jest jednak jeszcze parę rozwiązań (również z BMW) typu zawór z bimetalem, zawór z przekładnią ślimakową... kształt typu T, typu L... wszystkie są opisane w AutoData.

 

Jeśli chodzi o TPS (Throttle Position Sensor LUB Throttle Position Switch), to również jest parę rodzajów. Jedne są potencjometryczne (Sensor), drugie przełączane (Switch). Cała filozofia. W poprzedniej M20B20 miałem przełączany TYLKO z czujnikiem zamkniętej przepustnicy, teraz szczerze mówiąc, nawet nie wiem, jaki mam.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzieki za wyjasnienia, to sporo tłumaczy. Czyli w moim przykadku to ośka na sprężynie - pseudo krokówka, i TPS typu sensor.

 

To czy krokówka typu ośka na sprężynce podczas jazdy jest zamknieta, czy w stanie beznapięciowym, czyli lekko otwarta czy całkiem otwarta?? czy może cały czas stopień otwarcie sie zmienia w zależności od.... no własnie czego?

 

Żeby nie mieszać już w tym poście bo pytanie było o korkówke, to sprawę TPSu przenosze do istniejącego już innego topiku.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=213561#213561

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem parę rzeczy poszukać i napisać. No to oficjalne dane z AutoData:

 

M50B25

 

Ciśnienie paliwa: 3,5 atmosfery względem podciśnienia w kolektorze ssącym.

Wydajność pompy paliwa: 1,03 litra/30 sekund.

 

Rezystancja wtryskiwacza: 15 do 17,5 Ohma.

 

TPS: przepustnica zamknięta 1190 Ohm, przepustnica otwarta w pełni 4050 Ohm.

 

Przepływomierz - pomiar przez wyjęcie ECU:

nogi ECU - rezystancja

14 & 41 - 19100 Ohm,

14 & 54 - 1700 Ohm,

41 & 54 - 19800 Ohm.

 

Czujnik temperatury powietrza zasysanego: nogi 44 i 77 ECU lub końcówka na czujniku

temperatura 20 stopni - 2200-2700 Ohm,

temperatura 80 stopni - 300-360 Ohm.

 

Zawór obejścia powietrza kontroli obrotów jałowych (popularna krokówka):

nogi ECU - rezystancja

2 & 29 - 40+-5 Ohm,

2 & 54 - 20 +- 5 Ohm,

29 & 54 - 20 +- 5Ohm.

 

Cewka zapłonowa, rezystancja strony pierwotnej: 0,8 Ohma.

 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego: nogi 44 i 78 ECU lub końcówka na czujniku

temperatura 20 stopni - 2200-2700 Ohm,

temperatura 80 stopni - 300-360 Ohm.

 

Czujnik prędkości obrotowej silnika: nogi 16 i 43 ECU, rezystancja 1152-1468 Ohm.

 

Zawór Vanosa: nogi 7 i 54 ECU, rezystancja 29,5 Ohm.

 

Najbardziej podoba mi się pozycja "Service adjustments" - ogólnie brak, co jest równoznaczne z "nie grzebać".

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.