Skocz do zawartości

szarpania na wolnych obrotach


e87 118i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie pierwszy raz jestem na tym forum jednak zazwyczaj wszystko czego szukałem było. Tym razem jest inaczej. Bo i sytuacja jest dziwna.

Opiszę swój problem i liczę na pomoc.

Dziś po 2 dniach stania na mrozie, udałem się w trasę samochodem e87 118i 230tys przebiegu. Od samego początku zdawało mi się że słyszę dziwne postukiwania w silniku, zwłaszcza na małych obrotach do tego zdawało mi się ze samochód bardziej drga co czułem m.in. po dźwigni zmiany biegów. Po około 100km nagle w trakcie jazdy zacząło szarpać samochodem zapaliła się kontrolka engine która zaczęła mrugać, jakoś dojechałem do celu te pare km które mi zostały, jednak auto strasznie drgało, trzęsło się przez cały ten czas głównie na niskich obrotach, przy ruszaniu. Gdy już nabierałem szybkości było ok. Co to może być? Co dziwne Check Engine pokazuje że jest OK. Jak odpalam auto kontrolka engine nie gaśnie tylko mruga. Proszę o sugestie, nic przez weekend już nie załatwie ale cały czas się głowię co to może być. nie ma to jak dobrze zacząć rok :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda(drobiny lodu) w paliwie?

Ewentualnie jakas wilgoc w instalacji.

Zatankowac do pelna pb95 na SHELL.

Jesli mieszkasz w duzej metropolii miejskiej to wjedz po zatankowaniu na 30min do ogrzanego podziemnego garazu w którejś galerii handlowej.

Objawy powinny zniknac.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dzięki za zainteresowanie. Stoję w garażu podziemnym obok bloku, temperatura jest dodatnia ale bez szału. Minęło już pare godzin zszedłem do auta niestety nic się nie zmieniło. Obawiam się że to coś poważniejszego :( w załączniku krótki filmik z mrugającą kontrolką

Pierwszy raz mam coś takiego, z reguły jak miałem jakiś problem z silnikiem (a już parę rzeczy przerabiałem) to kontrolka świeciła się stale no i na wyświetlaczu wywalało również piękny znaczek engine. Tutaj dodatkowo jak pisałem Check Engine wyświetla OK :shock:

 

P.S.

Nawet na filmiku na da się zobserwować jak autem trzęsie.

 

Edit - nie chce odgrzewać starego kotleta

Tak to była cewka czyli pikuś :)

Edytowane przez e87 118i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Zaświeciło mi się check engine i podjechałem do warsztatu. Podpięto auto do kompa i wyszedł błąd na wtrysku. Kiedy wymontowano wtrysk okazało się, że było zanieczyszczenie na stykach. Wyczyścili ale dalej mam wrażenie, że coś jest nie tak. Auto nie jeździ jak dawniej. Mam wrażenie jakby był zamulony. Ponadto trochę przerywa w trakcie jazdy, silnik chodzi głośniej, wzrosło spalanie i mam wrażenie jakby nie miał mocy (duże obroty a auto muł). Fakt jest taki, że podjechałem do najbliższego warsztatu, teraz zamierzam oddać do specjalizującego się w BMW. Kolega powiedział, że miał podobne objawy przy awarii turbiny :( denerwuję się bo to już będą koszty :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Ja podobne objawy miałem jak padła mi cewka. W czasie jazdy zaczęło szarpać silnikiem, kontrolka check engine zaczęła mrugać, spadła moc (silnik palił na 3 cylindry). W warsztacie wymieniono mi cewkę i wszystko wróciło do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja podobne objawy miałem jak padła mi cewka. W czasie jazdy zaczęło szarpać silnikiem, kontrolka check engine zaczęła mrugać, spadła moc (silnik palił na 3 cylindry). W warsztacie wymieniono mi cewkę i wszystko wróciło do normy.

 

 

czyli całkiem łatwa sprawa do ogarnięcia samemu:) Wymieniasz wadliwa cewkę i dalej cieszysz się płynna jazda:) Zeby dostać się do cewek, które są nasadzone na świecach zapłonowych musisz ściągnąć pokrywę plastikowa silnika i od razu zobaczysz. Sprawdź tylko na kompie która jest dokładnie uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

Mam dokładnie te same objawy, szarpanie na niskich obrotach, z wydechu dziwne odgłosy w tym czasie, a dziś dodatkowo pojawiła się migająca kontrolka, jakieś pół roku temu wymieniana cewka, ale może padła na innym cylindrze?

 

Mój majster na urlopie, będzie dopiero w piątek a ja zachodzę w głowę co to może być...

 

Czy autor sobie z tym poradził? Co wyszło z tego? Jakie koszta? Jeśli cewka to byłbym względnie zadowolony i tak, obawiam się dwumasu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.