Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Doradzcie czy można założyć taką opone do E36 coupe.

zakupiłem alufelgi 6.5x15 is42 i ne wiem czy orginalny rozmiar 205x60 nie będzie za bardzo wystawał na zewnątrz.

najlepsz była by dla mnie opona 195, ale nie wiem na jakim najlepiej profilu. przy profilu 60 koło może być troche za małe a przy 65 będzie wrażenie że jest za duże.

może ktoś jeżdzi na takich oponkach i może mi wysłać zdjęcie na priva.

dodam że orginalnie is to 47.

Opublikowano

Przy Et 42 na pewno nic Ci nie bedzie wystawac. Ja w zimie mialem 205/65/15 i bylo jeszcze sporo miejsca.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja tez jezdzilem a bynajmniej jezdze na 195/65 R15, ale zmieniam chyba na 205/60 R15...eheheh narazie zmienilem tylko z przodu bo na te na tyl to nie mam funduszy :doh: :doh:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
IS(ET) zależy również od szerokości felgi i w E36 występowało zarówno 42 jak i 47.

 

ET NIE ZALEŻY OD SZEROKOŚCI FELGI. Jest to wartość głębokości osadzena w mm w stosunku do osi pionowej felgi. Szerokość felgi nic do tego nie ma. Dla E36 ma to być między 45-47. Jak wsadzisz za szerokie felgi i dopasujesz ET tak, żeby opony nie tarły o zawieszenie i żebyś mógł skręcać, czyli zmniejszysz ET, to powodzenia na koleinach, dziurach i już zbieraj na łożyska.

 

A odnośnie opon 195 R15, to takie mam zimówki - jazda bajka :)

Kai
Opublikowano
ja w swojej 316 E36 mam założony od roku nowy komplecik kleberów dynaxerów 195/65/15 i mogę powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony . Na szerszych fabrycznych gumach zle się jezdziło szczególnie po drogach z koleinami - nosiło, teraz jest o wile lepiej :D Tylko kurde nie ten wygląd, bo tamte szerokie gumy lepeij wyglądały na bmw :norty:
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

KAI nie zrozumieliśmy się.

ET jak wiadomo to odległość w milimetrach między osią felgi a płaszczyzną osadzenia na piaście.

Wyrywając z kontekstu ET nie zalezy oczywiście od szerokości felgi, ale ja pisałem konkretnie o modelu E36, gdzie stosowano felgi blaszane o różnych szerokościach, np. 6-6.5 i aluminiowe np. 7 cali i aby zachować podobne osadzenie w nadkolach, operowano właśnie różnym ET. W przypadku felgi 6" wynosi ono 42mm a w przypadku felgi 7" już 47mm.

I W TYM SENSIE WŁAŚNIE ET ZALEŻY OD SZEROKOŚCI FELGI

Jeśli się zastosowało felgę szerszą, to należy ją nieco wciągnąć do wewnątrz, aby nie tarła o rant i robi się to poprzez zmianę właśnie ET.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KAI nie zrozumieliśmy się.

ET jak wiadomo to odległość w milimetrach między osią felgi a płaszczyzną osadzenia na piaście.

Wyrywając z kontekstu ET nie zalezy oczywiście od szerokości felgi, ale ja pisałem konkretnie o modelu E36, gdzie stosowano felgi blaszane o różnych szerokościach, np. 6-6.5 i aluminiowe np. 7 cali i aby zachować podobne osadzenie w nadkolach, operowano właśnie różnym ET. W przypadku felgi 6" wynosi ono 42mm a w przypadku felgi 7" już 47mm.

I W TYM SENSIE WŁAŚNIE ET ZALEŻY OD SZEROKOŚCI FELGI

Jeśli się zastosowało felgę szerszą, to należy ją nieco wciągnąć do wewnątrz, aby nie tarła o rant i robi się to poprzez zmianę właśnie ET.

 

Tak zgadzam się. Jednak z doświadczenia wiem, że przesadzenie z ET ma tragiczne skutki odnośnie prowadzenia.

 

Na prawdę nie rozumiem ludzi, którzy zakładają felgi 18' lub 19' lub nawet mniejsze, ale baaaardzo szerokie. Przecież wtedy trzeba trzymać kierownicę dwoma rękami i skrajnie uważać na każdym zakręcie, każdej koleinie i dziurze. Gdzie tu przyjemność z jazdy?

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.