Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem 323 z przebiegiem 230 000 km. Mechanik przy wymianie oleju zasugerował mi wlanie TEXACO Havoline Extra 10W-40 - czyli półsyntetyk.

 

Ciekaw jestem co o tym sądzicie, czy jeśli silnik jest w dobrym stanie (a jest) - bardzo ładnie i chętnie wkręca się na obroty, na jałowych chodzi jak ja to mówię - jak wentylator (tak jak R6 chodzić powinno) to czy nie lepiej śmigać na pełnym syntetyku np. na Havoline Synthetic 5W-40?

 

 

Owszem półsyntetyk spowodować powinien, że silnik będzie pracował jeszcze ciszej, ma większą gęstość itd., ale o ile mi wiadomo, olejów na wyższe się nie zmienia, tzn. nie mogę już przejść teraz na pełny syntetyk, tylko w dół - mineral.

 

 

Mam wrażenie, że półsyntetyk to choćby to był nawet Texaco - będzie gorszy od pełnego syntetyka.

 

 

Napiszcie jak to jest i czy mam uzasadnione obawy. Kiedy Wy przeszliście na półsyntetyk i jak się po tym bawarka sprawowała (albo inne autko).

 

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i informacje.

 

 

pzdr.

Edytowane przez PappaIce
radocha z jazdy!
Opublikowano

Ja do E36 wlewalem wlasnie Texaco 10W40, dwa razy zmienialem olej i nie bylo zadnych przebojow. Jak ja sprowadzilem miala 203 tys. km.

 

Tak jak kolega pisze, jezeli nie znasz za bardzo przeszlosci auta to polecalbym polsyntetyk, chociaz zdania pewnie beda podzielone.

Opublikowano

A czy autor tematu nie moze se sprawdzic w instrukcji obslugi? Tam bedzie informacja odnosnie oleju: jego klasyfikacji gestosci, jakosci i bazy na jakiej zostal wykonany (mineralna czy syntetyczna) oraz jeszcze wiele innych informacji nie tylko dotyczacych oleju.

podanie ze wlewa sie jakis tam olej ileś tam-W-ileś właściwie nic nie mówi.

 

Oleje, im nowsze, maja więcej dodatków np. myjacych silnik, co nie jest zalecane do starszych silników bo za bardzo moze je przepłukać, i moga tez być za rzadkie w pewnych temperaturach. Z tego co wiem, do nowszych silników z kolei olej nie powinien być za gęsty. Bardzo pomocne byłoby podanie jaki to silnik albo jaki model, bo 323 było E21, E30, E36...

Forum z tego co wiem nie ma jeszcze wróżki zatrudnionj w celu odgadywania takich infromacji :mrgreen: :roll2: :cool2:

Opublikowano
Zakupiłem 323 z przebiegiem 230 000 km. Mechanik przy wymianie oleju zasugerował mi wlanie TEXACO Havoline Extra 10W-40 - czyli półsyntetyk.

 

To jest niezły kompromis, gdy nie znasz przeszłości samochodu.

 

Ale dla silnika M52 (zakładam, że to E36) zalecany jest syntetyk, nominalnie 0W/40.

W M52 po większym przebiegu syntetyki o gęstości 5W/40, 5W/50 lub 10W/60 (z aprobatą BMW) będą bezpieczniejsze, bo silnik po 230 tys. km może źle znieść olej lekkobieżny (klasy 0W/..., 5W/30)

 

Egzemplarze używane na długich trasach można przestawić na syntetyka bez obaw, bo ich silniki mają niewiele szlamów / osadów. Auta jeżdżone po mieście, na krótkich odcinkach, są ryzykowne.

 

Owszem półsyntetyk spowodować powinien, że silnik będzie pracował jeszcze ciszej, ma większą gęstość itd

 

Olej mineralny / półsyntetyczny jest gęstszy od syntetyka :?:

 

Toż to klasyczny mit niedouczonych mechaniorów, którzy patrzą tylko w jakim stylu chłodny olej wlewa się z butelki do silnika :duh:

 

O gęstości oleju w rozgrzanym silniku decyduje indeks lepkości, a nie to, czy jest wyprodukowany z ropy naftowej, czy z substancji syntetycznych.

 

olejów na wyższe się nie zmienia, tzn. nie mogę już przejść teraz na pełny syntetyk, tylko w dół - mineral.

 

To jest tylko umowna zasada. Można zrobić wszystko, ale dobór oleju musi być zrobiony z głową, do konkretnego egzemplarza samochodu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

do autorów ostatnich dwóch wpisów, a zwłaszcza do Marka BMW - JAK BYK napisane w tytule, jakiego autka wątek dotyczy, no ale lepiej zwracać uwagę niż uważnie czytać, prawda?

 

 

Tak jak myślałem - zdania podzielone. No nic, zobaczymy jak będzie się zachowywał na tym oleju. Jak coś to zmienie na syntetyk.

 

 

Choć może ktoś jeszcze doda swoje 3 grosze, czy aktualnie wlany olej jest odpowiedni?

 

 

pzdr.

radocha z jazdy!
Opublikowano

mysle, ze temat spowoduje tyle samo opinii ile odpowiedzi itak ja osobiscie zgadzam sie z przjsciem na polsyntetyk 10W40. Rowniez to zrobilem (nie znajc marki poprzedniego oleju) w swoim aucie przy przebiegu 205 kkm. Nie wiem czy silnik zuzywal olej wczesniej (mam samochod od niedawna) ale od mojej wymiany pokonalem 3 kkm z tym samym poziomem oleju. Pozytywna opinie nt. przejscia na polsyntetyk 10W40 (przy tym przebiegu i silniku) wyrazil rowniez polecany na tym forum mechanik z Macierzysz'a.

 

Pzdr,

Artur
Opublikowano
A ja musze się pochwalic poniewaz mam takie "cuś" w silnuku i to cus to jest notatniczek firmy Castrol w którym są odnotowane wszystkie wymiany oleju i jest zapisany zalecany olej i tego sie trzymam. Moze Wy tez cos takiego macie no ale... :roll2:
Opublikowano
a zwłaszcza do Marka BMW - JAK BYK napisane w tytule, jakiego autka wątek dotyczy

Przepraszam. Sam nie wiem jak mi to umknęło. Zawsze śmiałem się w myślach z osób, które tak robią, a tu taka plama. Jeszcze raz przepraszam, przykro mi, mam nadzieję, że nie obraziłem cię na śmierć.

 

Marek BMW - jeszcze jedno - chętnie zobaczę opis, ale wybacz, na beczce informacji o oleju nie znalazłem...

To fakt, a sprzedawca raczej w większości przypadków powie, że będzie ten olej dobry... Ale czy ja mam się czuć winnym za to?

Być może tym razem wniosę coś nowego, pomocnego (takie mam intencje, jesli będzie inaczej - wybaczcie): używając oleju z beczki dobrze jest skrócić termin wymiany o jakieś 2-3 tyś km. Wszyscy chcielibyśmy wierzyć, że kupujemy olej dobrej jakości, ale... nie rozpiszę sie tym razem. Mam nadzieję, że nie wywołam nowej dyskusji. Ja tez niestety ostatnio kupiłem "beczkowy", ale zbliża się termin wymiany... :norty:

PS: A tobie PappaIce życzę przyjemnej eksploatacji nowego nabytku (na właściwym oleju!) :wink:

Opublikowano

I ja podzielam opinię większości osób przy takim przebiegu najbezpieczniej bedzie zalać auto półsyntetykiem ja zalałem go mobilem 10w40 (nie wiem co było wcześniej ale podobno też półsyntetyk) i narazie 2 tyś km oleju nie ubywa wiec jest chyba okey. Jedynie olej był z beczki cena ok 26 zł za litr.

P.S Ciekawy jestem ile wołają w waszych miastach za tego samego mobila?

Opublikowano
A ja musze się pochwalic poniewaz mam takie "cuś" w silnuku i to cus to jest notatniczek firmy Castrol w którym są odnotowane wszystkie wymiany oleju i jest zapisany zalecany olej i tego sie trzymam. Moze Wy tez cos takiego macie no ale... :roll2:

 

I jaki jest u Ciebie zalecany :?: :roll2:

Opublikowano
ja swoja bemke zalewam od 2 lat pol-syntetykiem koles w niemczech lal to samo wczesniej mam castrol 10w30 uwazam ze to dobry olej dla twojego autka rowniez jesli mozesz wydac troszke pieniedzy niektorzy sie dziwia ale w mojej 525 wymieniam olej co 7.5tys km czesto ale do tej pory nie nazekalem nigdy na motor jest idealny nie przechwalac tobie tez polecam castrol a jak nie to mobila te dwa oleje dla mnie sa na pierwszym miejscu z przewaga castrola pozdrawiam
Opublikowano
jesli mozesz wydac troszke pieniedzy niektorzy sie dziwia ale w mojej 525 wymieniam olej co 7.5tys km czesto ale do tej pory nie nazekalem nigdy na motor jest idealny

Chyba nie jestem autrytetem w dziedzinie, a to co napisze to drobne odejscie od tematu, ale potwierdza sie to co napisałem o wcześniejszych wymianach oleju, że niby warto je polecać.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za opinie i podpowiedzi.

 

 

Mnie mechanik przekonał. Ufam facetowi - jest miłośnikiem marki, mam z nim dobry kontakt, teraz jeszcze potwierdzenie z Waszej strony - mogę spać spokojnie :)

 

 

Co ciekawe - dowiedziałem się, że TEXACO nie jest rozlewane w Polsce, co podobno jest bardzo dobre. Np. ELF polski podobno jest jak woda :(

 

 

No ale Panowie, tak poważnie to pewnie jest tak, że NAJWAŻNIEJSZE jest, by olej WYMIENIAĆ regularnie wraz z filtrami, żeby silnik nie chodził na przepracowanym oleju, a JAKI to będzie olej to rzecz drugorzędna.

 

pzdr.

radocha z jazdy!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.