Skocz do zawartości

[E46] 330i Euro4 katalizatory / kolektory wydechowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie!

 

Na wstępie zaznaczę, że temat wałkuję od dobrych 2tyg, szukałem na różnych forach i wątkach ale nie znalazłem pełnej odpowiedzi. Wątek z pewnością się przyda, ponieważ temat czeka każdego prędzej czy później.

 

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem kolejnej już E46tki. Po 2.0d przyszła pora na coś równie szatańskiego, a mianowicie wspomniane 330i polift.

 

Stoje przed problemem dotyczącym pierwszej pary katalizatorów umieszonych na kolektorze wydechowym, norma Euro4. Jeden z nich, bodajże na cyl 1-3 się dosłownie rozsypał i rozszczelnił. Brzęczy, szczególnie na zimnym silniku i powoduje błąd drugiej sondy lambda co objawia się się kontrolką check engine. Jak się okazuje jest to dosyć ciężki temat, głównie finansowo, poniważ kupno zamiennika kolektora w ASO to koszt rzędu 3k za jeden, a tylko się spodziewać kiedy padnie drugi. Zamiennik to podobno 1,5k/szt. więc już lepiej. Wspawanie zamienników katów w stary kolektor to koszt ok 1,6k i zostaje niepewność jak to będzie się sprawować bo podobno w tym kolektorze są dwa katy jeden za drugim (w sumie na samych kolektorach 4 katy). Zupełnie innym wyjściem jest wstawienie sportowego kolektora, np. Schmiedmann'a za 3k komplet z katami sportowymi lub TurboWorks'a (chińczyk) za 750zł z alledrogo bez katów. Supersprinta pomijam bo to koszt rzędu 5k, a ja nie robie rajdówki, samochód służy mi raczej do jazdy codziennej, dynamicznej ale cywilnej. W przyszłości jeżeli fundusze pozwolą z chęcią wsadziłbym coś Eisenmanna lub jakąś prosamoróbkę.

 

Proszę o rady, najlepiej osób, które stały już przed podobnym dylematem. Wiadomo, koszta grają sporą rolę ale auto ma jeździć conajmniej jak teraz, spadki nie wchodzą w grę. Przyrostów być nie musi, jest ok. Checka można załatwić emulatorem, więc to też nie problem ani temat dyskusji.

 

Zapraszam również do dyskusji na temat wycięcia katów zupełnie i tego czy zabieg nie "rozluźni" zbytnio układu wydechowego co spowoduje spadki. Być może ktoś się odważył?

Może zna ktoś magika od custom-kolektorów?

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=5829403191&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

http://allegro.pl/sportowy-kolektor-wydechowy-bmw-e46-e39-barany-m52-i5659568445.html

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja na twoim miejscu uderzył bym w barany i sportowe katy Schmiedmann'a przy okazji parę kucy przybędzie,drugie wyjście to używka ale z tym to loteria :roll:

Nie stałem przed takim dylematem jak ty ale jestem w trakcie modzenia wydechu,jak dla mnie jedyny minus Schmiedmann'a to spasowanie katów jest przy tym trochę rzezby ale da radę to przeskoczyć.

Co byś nie wybrał napisz jak się skończyło.

 

Pozdro

Opublikowano

Pewnie wiele bym się nie zastanawiał i brał sportowe kolektory schiedmanna ale równolegle mam do zrobienia dwumase i sprzęgło...

Na czym dokładnie polega problem ze spasowaniem tych sportowych katów i w jaki sposób kombinujesz? Po założeniu takiego kolektora (ze sportowymi katami, a nie chiński wolny przelot) potrzeba jest modować komputer? Albo chociaż dolot? Obecnie mam KNa ale nie stożek także trochę wiecej juz pewnie powietrza dostaje..

 

Btw. Dzisiaj widziałem odcinek wheeler dealers i tam właśnie w starej imprezie założyli sportowy wydech i filtr taki jak u mnie i spowodowało to spadek rzędu kilkunastu kucy. Po strojeniu wzrost od serii ok. 20% ale tam jest turbo bodajże więc to też inaczej...

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Po pierwsze filtr nic nie daje, jak dasz przelot to stracisz moc.

Chcesz dobrze to sportowe kąty.

Chcesz partactwo to przelot, wyksasowanie sond sprawdzających i przebolejesz te minus 20 koni.

Opublikowano
Pewnie wiele bym się nie zastanawiał i brał sportowe kolektory schiedmanna ale równolegle mam do zrobienia dwumase i sprzęgło...

Na czym dokładnie polega problem ze spasowaniem tych sportowych katów i w jaki sposób kombinujesz? Po założeniu takiego kolektora (ze sportowymi katami, a nie chiński wolny przelot) potrzeba jest modować komputer? Albo chociaż dolot? Obecnie mam KNa ale nie stożek także trochę wiecej juz pewnie powietrza dostaje..

 

Btw. Dzisiaj widziałem odcinek wheeler dealers i tam właśnie w starej imprezie założyli sportowy wydech i filtr taki jak u mnie i spowodowało to spadek rzędu kilkunastu kucy. Po strojeniu wzrost od serii ok. 20% ale tam jest turbo bodajże więc to też inaczej...

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Same barany są spasowane ładnie,natomiast rury z katalizatorami trzeba przerabiać trochę czyli podciąć miejscami,pospawać i dopiero wejdzie ładnie w fabryczne wgłębienie w podłodze.

Jest to info od gościa który montował to w swoim aucie.

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.