Skocz do zawartości

bmw e90 n43 170 km bledy silnika


tomek1801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

raczej bym sie skłanial do tego ze umnie tez cos musi byc z cisnieniem nie tak tylko czy da sie to inpa zdiagnozowac i co ewentualnie wymienic i czy jesli sie okarze ze cisnienie bylo za wysokie np. spowodu zaworu regulacynego i po wymianie wróciło do normy to czy uszczelki i tak sa do wymiany ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Da się. Mam podobny problem, tylko mnie podaje, że jest mniejsze do wymaganego. Inpa podaje dynamicznie (w zależności od obrotów silnika) jakie powinno być i jakie jest. O ile dobrze pamiętam to w diagnostyce silnika jest zakładka DIAGNOZA i potem jest kilka opcji w tym jedna zaczynająca się na literę O jak Oil. Przepraszam za skrótowość, ale piszę z pamięci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież Ci kolega napisał co się stało. Wymień uszczelki. Jak podejrzewasz rozrzedzony olej to przecież możesz go sobie obejrzeć, prawda? Jakbym miał podejrzenie że mam benzynę w oleju to za nic bym się nie dał namówić na uruchomienie takiego silnika.

 

Swoją drogą - jak może być za duże ciśnienie oleju, akurat pompy oleju to są najprostsze urządzenia mechaniczne i bardzo ciężko je schrzanić nawet jak się pracuje w Monachium, chociaż agentom z VAG się to udawało. :norty:

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym silniku ciśnienie oleju reguluje elektrozawór. Jego niesprawność powoduje zbyt niskie lub za wysokie ciśnienie. Jak pisałem wyżej można to sprawdzić za pomocą INPY.

Sprawna pompa olejowa daje nawet dwa razy większe ciśnienie od wymaganego w układzie smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem cisnienie oleju w inpie powino byc 2800 nie pamietam pa lub kpa a jest w granicy 1800 ale bledu 30C1 teraz niewyswietla moze ten zawor od regulacji nawala ale ciekawe jaka jest przyczyna wyciekow skoro cisnienie jest zaniskie no i wymieniłem olej ale nic to niedalo :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w inpie po 30 km od zmiany oleju wyswietliło bład 30C1 w opisie błedu bylo cisnienie zadane 4224 hpa a zmierzone wynosilo 2784 hpa temperatura oleju 22 stopnie obroty silnika 2848 czy to mozliwe ze to przez te uszczelki czy moze regulator cisnienia. niema jakis wielkich wycieków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wiec tak wymieniłem agr+używana sonda nox (250 zl) + uszczelka miski oleju i miała byc tez uszczelka podstawy filtra ale mechanik jej nie miał wiec zrobił to na silikonie czy czyms podobnym. Po przejechaniu okolo 100 km 40 autostrada reszta miasto znowu delikatny wyciek spod podstawy filtra i spod tej pokrywy filtra dociagnalem na max i dalej sie poci. błedy w inpie jakie znow sie pojawily to 2AAf ten od pompy niskiego cisnienia no i ten od cisnienia oleju 30C1 i znowu w opisie błedu cisnienie zadane 4400 hpa a zmierzone 2900 hpa i znowu na zimnym oleju 24 stopnie.co może byc przyczyna wymienic regulator a może czujnik czujnik ? bym zapomniał sprawdziłem cisnienie na listwie wysokiego cisnienia paliwa na zapalonym jest 15000 kpa po zgaszeniu zaraz spada w okolo 40 minut do 500 kpa no i znowu zauważalne delikatne drgania na zimnym czyli kolejny wtrysk lub wtryski padaja :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciśnienie zmierzone jest mniejsze od zadanego, a mimo to wywaliło olej to bardziej logiczna będzie wymiana czujnika.

Sam ostatnio przez to przechodziłem, tyle, że raz miałem za wysokie (+ wywaliło olej uszczelką) i raz za niskie ciśnienie, więc wymieniłem i czujnik i regulator dla świętego spokoju.

Ciśnienie 15000kPa to prawidłowe ciśnienie dla trybu wielowarstwowego. Także błąd 2AAF możesz zignorować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, że ten błąd jest od pompy niskiego ciśnienia. Zasada jest taka, że jeśli ten błąd występuje sam i nie wpływa negatywnie na pracę silnika to się go ignoruje.

A skoro u Ciebie ciśnienie HPFP jest w porządku, to bym bardziej nie ma co się tym przejmować.

LPFP w N43 powinno dawać ciśnienie 5 barów, błąd pojawia się gdy jest bodajże 4.3-4.4 bara.

 

Jeśli chodzi o wymianę czujnika i zaworu regulacyjnego ciśnienia oleju, to dostęp nie jest wcale taki zły.

Trzeba zdjąć alternator (pasek, kabel +, 3 śruby) i w zasadzie na tym koniec. Problemem jest czujnik, bo musisz mieć klucz nasadowy długi 24, tak aby wtyczka czujnika zmieściła się w jego środku.

Osobiście użyłem 25, bo 24 nie mam, a sam czujnik jest wkręcony niewielką siłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.