Skocz do zawartości

bmw e90 n43 170 km bledy silnika


tomek1801

Rekomendowane odpowiedzi

walcze ze zbyt niskim cisnieniem oleju wedlug inpy wymienilem zawor regulacji cisnienia i nadal to samo teraz chyba kolej na czujnik czy ewentualnie co jeszcze. ma ktos moze taki czujnik na zbyciu ? i jeszcze jedno pytanie czy cziezko sie demontuje wtryskiwacz trzeba miec jakis sciagacz ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
walcze ze zbyt niskim cisnieniem oleju wedlug inpy wymienilem zawor regulacji cisnienia i nadal to samo teraz chyba kolej na czujnik czy ewentualnie co jeszcze. ma ktos moze taki czujnik na zbyciu ? i jeszcze jedno pytanie czy cziezko sie demontuje wtryskiwacz trzeba miec jakis sciagacz ?

 

Pomocny jest hak, który można zrobić starego (dużego) śrubokręta. Jeśli będziesz montował stare powinno się każdorazowo wymienić uszczelkę teflonową. A niezależnie czy stary czy nowy dobrze jest tą uszczelkę delikatnie posmarować olejem, aby nie uszkodzić przy wkładaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysk podmieniony na nie lejacy lecz cisnienie na listwie wtryskowej po wylaczeniu silnika znowu leci w dol ale wiekszy problem mam z cisnieniem oleju wycieki udalo sie opanowac ale tak jak pisalem wyzej cisnienie jest nizsze wedlug inpy od zadanego na wolnych obrotach powinno byc 2600 -2800 a jest 1600-1800 wymienilem juz elektrozawor i czujnik cisnienia i nadal to samo skonczyly sie mi juz pomysly i cierpliwosc do tego silnika :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wtrysk podmieniony na nie lejacy lecz cisnienie na listwie wtryskowej po wylaczeniu silnika znowu leci w dol ale wiekszy problem mam z cisnieniem oleju wycieki udalo sie opanowac ale tak jak pisalem wyzej cisnienie jest nizsze wedlug inpy od zadanego na wolnych obrotach powinno byc 2600 -2800 a jest 1600-1800 wymienilem juz elektrozawor i czujnik cisnienia i nadal to samo skonczyly sie mi juz pomysly i cierpliwosc do tego silnika :(

 

Odnośnie ciśnienia oleju jak wcześniej pisałem mam identyczny problem, także wymieniłem zawór regulujący ciśnienie i bez efektu. Mam zatem pytanie jakiego producenta zamontowałeś filtr oleju i czy robiłeś INPĄ test układu smarowania? Jest jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia, ale to nie jest proste. Znajomy mechanik podpowiedział mi, że w tych silnikach zdarza się, że drobiny z utlenionych elementów plastykowych (np rozrządu) osadzają się w rurce ssącej olej z miski olejowej zmniejszając jej swiatło. Wydaje mi się, ze bez zdjęcia miski nie da się tego sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie w inpie sprawdzasz to ciśnienie oleju? Aż zerknę u siebie z ciekawości.

 

Na tej samej stronie gdzie możesz sprawdzić dynamicznie ciśnienie oleju i jego aktualną wartość i tę jaka powinna być. W górnej części ekranu o ile dobrze pamiętam są dwie opcje jedna z końcówką start i druga stop. Przepraszam za ogólność opisu, ale piszę z pamięci. Dokładnie nie rozszyfrowałem jak to działa i być może się mylę, ale u mnie po wybraniu opcji start obroty silnika zaczęły samoczynnie rosnąć i jednocześnie pozostaje aktywne wyłącznie wskazanie aktualnego ciśnienia oleju. To które podaje jakie powinno być jest jest nieczynne. U mnie ciśnienie wzrosło do bliska 7000hPa i utrzymywało się w całym zakresie obrotów. Trochę się bałem kontynuować test aby nie uszkodzić uszczelek i jak obroty wzrosły do 3 tys przerwałem test opcja z końcówką stop. Obroty spadły do zakresu biegu jałowego, ale wskazanie ciśnienia pozostało na poziomie 7000 hPa, dopiero kilkakrotne zastopowanie programu i wyłączenie INPY spowodowało powrót do normalnej pracy silnika i wskazań INPY obu ciśnień, oczywiście nadal jest różnica ok 1-1,3tys. hPa. U mnie błąd 30EA nie daje (jeszcze) komunikatów w postaci zapalenia lampek kontrolnych. Gdybym nie diagnozował z innych powodów, to bym się o nim nie dowiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam jakiego producenta byl filtr ale raczej to nie on jest winowajca bo bledy byly juz przed wymiana. dzidek napisz jak sprawdzisz jakie ty masz odczyty z inpy. ja mam w inpie tylko do wyboru mozliwosc zadania cisnienia oleju np f1 3000 hpa f2 4500 hpa itd. ale nie wlancza sie ta opcja wyskakuje jakis komunikat. a jesli chodzi o miske to szkoda bo niedawno mechanik wymienial mi uszczelke bym wiedzial o tej rurce to bym kazal sprawdzic. blod od cisnienia oleju to 30C1 od jakis 200 km brak ale on rzadko kiedy sie pojawia chyba rurznica w cisnieniu zadanym a zmierzonym musi wyniesc ponad 1500 hpa. dziwny ten silnik :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem to ciśnienie u siebie, i mam w zasadzie cały czas -1000hPa wartość zmierzoną od zadanej.

W Rheingoldzie można znaleźć wykres jak ciśnienie oleju powinno wyglądać w zależności od obrotów i obciążenia. Zakres jest od 2800 do 5000 hPa.

Wymieniałem niedawno czujnik i zawór regulacyjny, bo miałem raz pojawił się błąd za wysokiego i raz za niskiego ciśnienia oleju.

Błędu co prawda już nie mam, ale i tak jestem zmartwiony. Pewnie jak będzie trochę cieplej to zdejmę miskę. Tylko nie pamiętam jaki jest tam dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wycięli środkowy tłumik czyli katalizator nox - czym prędzej poszukaj używki na allegro

chyba, że jeżeli nie chcesz katalizatora to musisz programowo usunąć sondę nox, ale wiąże się to z podwyższonym spalaniem (ok 1L, czyli tak jak by sonda była uszkodzona)

dodatkowo będziesz musiał zapewne kupić także nową sondę

no i głośniej będziesz miał jak piszesz

to nie jest taki zwykły katalizator, gdzie można szukać taniego zamiennika

szkoda, że nie napisałeś przed kupnem

w tych silnikach nie wycina się katalizatorów... :)

 

szukaj tego środkowego katalizatora, nie myl z katalizatorem w kolektorze wydechowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem w Szwajcarii jest to niedopuszczalne, ale to tylko domysły :)

 

katalizator nox widziałem kiedyś za 400-500 zł, ale od razu ktoś go kupił, więc trzeba szukać

nówki nawet nie oglądaj ile kosztuje :cry2:

 

 

sprawdzenie przeprogramowania najłatwiej: skasować błędy, pojeździć i sprawdzić czy wyrzuca błędy sondy nox lub katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, mam problem z moją BMW e91 lift 320 170KM od jakiegoś czasu świeci mi sie żółta kontrolka silnika a dodatkowo wczoraj podczas przyspieszania zaczął delikatnie szarpać tak ze 3 razy a później przestał. Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej i wyskoczyły mi takie błędy:

2A10

2A0F

2AFD

2AF4

2AF2

2AF6

30C1

2C7F

2C6C

3DE

2AF9

30DA

29F5

29F4

29CE

PO302

P2273

P0420

P0430

P126E

P114C

P122F

Mechanik stwierdził że poszarpywanie to wina świec i jutro jadę na wymianę ale co z resztą błędów ? Podpowie jakaś mądra głowa ? A może jest ktoś w lubelskim w okolicy Kraśnika co zna ten silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam Panowie,

ma nie mały problem ze swoją bemką. Po pierwsze mam bardzo luźny łańcuch rozrządu, a po drugie to co od razu dało się zauważyć to wytarte wałki rozrządu. Poniżej zdjecia. Wypowiedzcie się Panowie czy te wytarcia wydają się an tyle poważne, że mogą spowodować jakieś poważne konsekwencje, czy ich wymiana jest już konieczna? Druga sprawa jeżeli tak wyglądają wałki i łańcuch to co to może ponieść za sobą do naprawy? Rozrząd wiadomo, że musi być nowy do wymiany, to jeszcze nie jest taki duży koszt, niestety nowe wałki to cena po 2,5 tys za jeden. Chyba, że może zaryzykować z używanymi? Na allegro jest ich kilko i różnica w cenie jest kolosalna. Całego silnika wolałbym nie wymieniać bo nie wiadomo na co trafię. Proszę o pomoc i porady, może ktoś miał już z tym do czynienia.

 

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxhqqq.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppp.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrpph.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.