Skocz do zawartości

e39 tds, falujące obroty ale to nie pompa


aldek

Rekomendowane odpowiedzi

witam, posiadam 525 tds i mam z nią nie lada problem, mianowicie na wolnych obrotach i biegu jałowym faluje silnikiem, falowanie raz wieksze raz mniejsze a czasami jest dobrze, wydawałoby się że to nastawnik pompy, a jedna nie tzn chyba nie, w pompie jakieś 8 miesięcy temu była regenerowana, zosał tylko stary nastawnik, więc diagnoza pompiarzy w sobótce była - wymiana nastawnika, wymienili jeden bez zmian, drugi również, w końcu założyli nastawnik od nowej pompyrównież nic nie pomogło, komputer nic nie pokazuje nie łapie żadnych błędów, wymieniali już nawet wtrysk sterujący, zmiana filtra paliwa, przyznam szczerze że mam już dość tego tds, jest to jedyny mamkament tego samochodu ale za to jaki denerwujący, proszę o jaką kolwiek pomoc, może miał ktoś coś podobnego, pompiarzy mówili że może to byc jakieś zwarcie w instalacji, ale czy t możliwe? czy komputer nie powinien tego wykryć, podczas podłączenia pod komp wyrażnie widać że nastawni nie radzi sobie z dawkowaniem są duże skoki 0d 2,1 mg?l do 13 mg?l ale były juz założone

cztery inne nastawniki i cały czas jest tak samo.

z góry dziękuję za zainteresowanie

 

 

czy jest moż;iwe żeby to była wina wtrysków?

 

proszę o pomoc, ręce mi juz opdają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki Waldek.

W końcu widzę zaczynacie doceniać wpływ zużytego łańcucha na pracę pompy wtryskowej :D :cool2:

Jednak mam coś przeczucie że w tym temacie mocno będzie poruszany temat regeneracji pomp wtryskowych.

Ja osobiście w taką regenerację nie wierzę, gdyż z pewnych źródeł wiem na czym ona polega :duh: . Do czego to ludzie są zdolni żeby zarobić.

Nastawnik pompy wtryskowej jest elementem po chłopsku pisząc dodającym gazu i kontroli tego dodawania. Sterownik tego dodawania gazu musi bowiem wiedzieć w jakim położeniu jest pełzak nastawnika, czyli jak wykonuję on swoją własną pracę w dodawaniu gazu względem programu i wszystkich pozostałych danych.

Niestety za pewną prawidłowość należy przyjąć 100% sprawność rozdzielacza wtrysku. Nastawnik porusza pierścień bazowy na tłoczku rozdzielacza, który decyduje o upustowości wysokiego cisnienia na rozdzielaczu, przez co ma to wpływ na dawkowanie i moment wtrysku. Tego komputer nie jest w stanie sprawdzić, a nastepnym czujnikiem kontroli jest czujnik na wtrysku i obrotów silnika. Jeżeli pomiędzy sygnałami z tych czujników występują ogromne rozbieżności a są one wynikiem braku mozliwości dostrojenia przez sterownik to powód tkwi w nieregularnej pracy samego rozdzielacza i tłoczka z pierścieniem bazowym - elementem który w jakiś sposób był regenerowanym.

Dla mnie powinien on być wymieniony na nowy i choć jest on drogi to zaoszczędzamy na kolejnych szukaniach przyczyny falowania obrotów. spadków mocy, problemach w odpalaniu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertbmw mam 3 pytania:

 

1) czy miałeś na myśli wymianę na nowy sam nastawnik czy całą pompę wtryskową

2) jeżeli wymieni się sam nastawnik, to problem falujących obrotów zniknie

3) dlaczego u Aldka mimo założenia nowego nastawnika, obroty nadal falowały

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na trzy pytania jedna odpowiedzią.

To nie jest wina nastawnika - choc czasami z powodu korozji wewnętrznej potrafi robić tego typu cyrki. Ale tu korozji nie mamy.

Opisałem rolę nastawnika w pompie wtryskowej jaką spełnia, a głównym problemem jest rozdzielacz wtrysku. To on własnie się zużywa i to on odpowiedzialny jest za brak możliwości ustawienia odpowiedniej i płynnej dawki paliwa która poprzez nastawnik ustalana jest poprzez komputer.

Zużycia rozdzielacza (zaspołu ciśnieniowego, czyli układ sekcyjny) oraz tłoczka z pierściemiem bazowym są niezauważalne gołym okiem. Są to zuzycia które mierzy się do wartości nawet 0,001 mm. Jednym słowem wykonanie tego elementu to po prostu perfekcja.

Dlatego regeneracja dla mnie przy tym to kuźnia, kowalstwo, obróbka podków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.