Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prosiłbym o pomoc kogoś, kto ma większe pojęcie w kodowaniu niż ja.

Założyłem lampy LCI - ledowe do mojego e92 z 2008 roku. Oryginalne lampy BMW (nie zamienniki).

Problemy są dwa - kierunkowskazy migają bardzo szybko (o dziwo awaryjne swiatla pracują normalnie), oraz wywala 4 błędy, jak na zdjęciu

http://fotserv.pl/upload/1450545470-IMG_0632.JPG

 

Korzystam z następującej wersji ncs experta :

http://fotserv.pl/upload/1450545893-Zrzutekranu2015-12-19o18.23.46.png

wszystko robie na profilu expertmode z chomika kolegi mlodzik1 z forum. Nie edytowałem tego profilu tak jak w instrukcji z forum, bo nie mogę wejść w edycje (nie wchodzi mi hasło REPXET), mówie o tym temacie viewtopic.php?f=48&t=260787

 

 

Co do pierwszego problemu - szybkiego migania - znalazłem informację że muszę dodać do wyposażenia kod FA +MUEB (mam moduł frm2).

Podczas identyfikacji pojazdu mam do wyboru 3 moduły : CAS, FRM, NFRM.

Następnie podczas wyboru modułu który koduję mam do wyboru ich bardzo dużo, ale brak jest FRM, tylko sam NFRM.

Dlatego kod ten dodałem dla modułu CAS oraz NFRM (wyczytałem że trzeba dodać do wszystkich głównych modułów przez które mogę się łączyć). Teraz gdy w nie wchodzę, to jest dodany, a więc z tym jest raczej ok. Niestety jedyną różnicą jest to, że przy odpalaniu kierunkowskazu poraz pierwszy po uruchomieniu samochodu, pierwsze mignięcie jest normalne, czyli długie, a potem dalej miga szybko.

 

 

Co do drugiego problemu - nie mogę wyłączyć kontroli żarówek. Tak jakby nie chce mi się zaktualizować plik w module.

Robię to tak:

Łącze się z autem przez moduł CAS lub FRM (i tak i tak probowalem).

 

Wybieram do kodowania moduł NFRM

http://fotserv.pl/upload/1450546472-Zrzutekranu2015-12-19o16.09.06.png

Zmieniam opcję w change Job na CODIERDATEN LASEN (czytanie)

Execute JOB

Odpalam NCS DUMMY, i zmieniam te 4 opcję, czyli sprawdzanie na ciepło i na zimno kierunków i świateł stopu.

http://fotserv.pl/upload/1450546625-Zrzutekranu2015-12-19o17.09.18.png

klikam na dole w export FSW-PSW

 

Dla pewności sprawdzam plik FSW_PSW.MAN w C:/NCSEXPER/WORK , czy wartości się zmieniły, rzeczywiście ncs DUMMY je zmienia

http://fotserv.pl/upload/1450546868-Zrzutekranu2015-12-19o17.50.48.png

 

wracam do NCS -> Change Job na SG CODIEREN i klikam Execute Job

http://fotserv.pl/upload/1450546967-Zrzutekranu2015-12-19o16.35.48.png

 

Lampka na kablu mruga, moduł chyba się koduję, bo w międzyczasie gasną światła samochodu na dosłownie ćwierć sekundy (ringi na zapłonie mam zawsze odpalone nawet w pozycji 0, więc widzę jak gasną i sie zapalają), i znowu wyskakują błędy (bo po przekodowaniu następuję znowu sprawdzenie zarowek). Robie change job na czytanie, execute job -> odpalam plik w NCS dummy, i 4 wartości są niezmienione.

 

Ma ktoś jakiś pomysł, co robie źle? Chciałbym zrobić to sam, programowanie bmw jest dla mnie nowością (dziś pierwszy raz zaisntalowałem kabel, nawet specjalnie windowsa 7 32bit pod niego). Jak udałoby mi się wszystko zrobić, to w dziale DIY wstawie instrukcję dopodażania w lampy LCI, w tym celu robiłem zdjęcia podczas montażu, i zawrę tam instrukcję z kodowania konrtetnie tych lamp, więc prosiłbym o pomoc kogoś kto ma wieksze pojęcie.

 

Z góry dzięki! :oops:

Opublikowano

Podesłałem Ci całą zawartość moich plików trc (bo nei wiem o ktory chodzi).W pliku FSW_PSW.trc zmiany które wprowadzałem w ncs dummy (czyli walsnie w pliku o tej samej nazwie z rozdzeszeniem .MAN), a następnie podegrałem do modułu nie są zmienione.

 

.lobo, które okna masz na myśli mówiąc okna konfiguracji? Edytować profilu nie mogę bo nie wchodzi mi hasło.

Opublikowano
Zrób to ręcznie w notatniku, roboty jest tyle samo a będziesz miał 100% pewność ze Ci sie udało. U mnie Dummy tez cos nie trybil wiec zrobiłem w notatniku, pamiętaj aby skonfigurować profil na działanie na plikach .man.
Opublikowano

Udało mi się zakodować lampy, nie wyrzuca już żadnych błędów, a kierunki chodzą normalnie. Problemem były złe profile ncsa, wszystkie które miałem i które ściągałem. Dzięki lopico za pomoc.

 

Pozostaje kwestia zakodowania BFD. Z tego co widzę stage 1 jest domyślnie włączony na moim nfrm, i z tego co widziałem polega na tym że dołączają inne światła światła, bez migania, a stage 2 (czyli tam gdzie powinny migać) jest wyłączony. Czy ma ktoś dokładną konfigurację, jak powinny być ustawione wszystkie parametry na nfrm, aby bfd działało tak jak z fabryki, w poliftowych samochodach? Na razie nie włączałem, bo nie chce żeby działało to źle. Jak uda mi się to zrobić i to przetestuje, to wrzuce kompletnego tutoriala na dział diy.

 

Podsyłam wartości związane z bfd z mojego frm2

BFD stage 1

 

BFD_1_ALGORITHMUS

aktiv

BFD_1_BLINK_FREQ_AUS

wert_01

BFD_1_BLINK_FREQ_EIN

wert_01

BFD_1_ENTPRELL_ABS

wert_01

BFD_1_ENTPRELL_AX

wert_01

BFD_1_MIN_GESCHW

wert_01

BFD_1_STUFE_DELAY

wert_01

BFD_1_THERM_TIMEOUT

wert_02

BFD_1_WEGFALL

nicht_aktiv

BFD_1_WERT_AX_EIN

wert_01

wert_03

BFD_1_WERT_AX_RUCK

wert_01

wert_02

 

 

BFD stage 2

 

BFD2_A_LOE

wert_02

BFD2_A_MIN

wert_01

BFD2_AKTIV

nicht_aktiv

BFD2_BFD

nicht_aktiv

BFD2_BL

nicht_aktiv

BFD2_BL_M

nicht_aktiv

BFD2_BLINKEN

3_hz

BFD2_ESS_ANZEIGE

nicht_aktiv

BFD2_ESS_ENABLE

nicht_aktiv

BFD2_NSL

nicht_aktiv

BFD2_SL_BL_1

nicht_aktiv

BFD2_SL_BL_2

nicht_aktiv

BFD2_T_ABS

wert_01

BFD2_V_MIN

wert_01

wert_02

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.