Skocz do zawartości

Jak chodza gary w M10 ? Problem z zaplonem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chodzi o E30 318i 87r M10 Monowtrysk

 

Potrzbeuje koleinosci z jaka trzeba podlaczyc przewody zaplonowe na wtyki od kopulki. Jakby ktos mogl sprawdzic w swoim motorze jak to jest tam podlaczone. Jezeli ktos wie to tez moze byc w jakiej koleinosci tloki dochodza do momentu przepalenia mieszanki , po kierunku krecenia sie palca zaplonowego w aparacie bede wiedzial w jakiej koleinosci iskra idzie na ktory tlok.

Mi sie wydaje ze 1,2,4,3 w takiej koleinosci palec powinien przekazywac napiecie na poszczegolne przewody zaplonowe.

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano

JakoTaco:

Tak na marginesie monowtrysk to jest wtrysk jednopunktowy, a po przeczytaniu twojego innego postu stwierdzam, że masz wtrysk wielopunktowy.

Opublikowano

Bo w innym poście, tym o strzelaniu, napisałeś że masz przepływomierz.

Nie czytałem tamtego postu dokładnie bo mi się nie chciało.

Inna opcja, to ze masz gaźnik elektroniczny, ale to chyba ty powinieneś wiedzieć co masz pod maską.

Na dzisiaj muszę już kończyć dyskusję, bo mi się spieszy-odpiszę ewentualnie jutro rano.

Opublikowano
Teraz chodzi juz o zupelnie inny samochod. Tamtego na gazniku juz dawno nie ma. Jezeli chodzi o przplywomierz to jest zamontowany. Ale nie wiem co ma to wspolnego ? Moj kolega tez ma jednopunkta i tez ma przeplywomierz.
. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano

Wtrącając się do dyskusji o wtrysku.

 

Do VIII 1983r. w 318i był stosowany K-Jetronic, a od IX 1983r. był L-Jetronic. Póżniej, bodajże od końca 87r. był MOTRONIC (DME).

 

Myślę, że masz wielopunkt :cool2:

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
Póżniej, bodajże od końca 87r. był MOTRONIC (DME)

 

Motronic występował w parze już z silnikiem M40.

 

Wszystkie wtryskowe E30 M10 miały wtrysk wielopunktowy.

 

Kolejność na 110 % jest 1-3-4-2. Jak dobrze pamiętam, to 1-2-4-3 było w silnikach warszawowskim (M20 i S21) i niektórych starych Fordach. :8)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Jakotaco:

Chodzi o to, że piszesz na poczatku tego postu cytuję:

"Chodzi o E30 318i 87r M10 Monowtrysk".

Monowtrysk to jest wtrysk jednopunktowy, a taki w E30 i w ogóle w bmw nie występował.

Wszystkie systemy typy K-Jetronic, L-Jetronic i Motronic to są wtryski wielopunktowe.

Nigdzie nie napisałem że masz gaźnik. Napisałem jedynie, że może to być gaźnik(elektroniczny) lub wielopunkt, ale nie monowtrysk.

Stwierdziłem też, że jeśli masz przepływomierz, to masz wtrysk wielopunktowy.

Proponuję, przed odpisaniem zorientować się w wyposażeniu własnego auta.

Opublikowano
nie moge znalezc tych naciec i wskazowek ktore pokazuja pozycje cylidra nr 1. Gdzie to jest dokladnie ? Naciecia w aparacie zaplonowym znalazlem ale na kole pasowym i bloku silnika nie moge znalezc.
. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.