Skocz do zawartości

Hydrauliczna klapa bagaznika


bkaczmarek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Co to znaczy, że prawdopodobnie padła? Nie słychać jej wcale, czy coś słychać?

W aso jest zestaw naprawczy tej pompy obejmujący właśnie uszczelnienia + butelka oleju.

Innym rozwiązaniem jest wymontowanie własnej pompy i sprawdzenie jakiego typu masz tam uszczelnienia.

Weźmiesz je do sklepu z asortymentem i pewnie coś dobiorą.

 

I niepotrzebnie zakładasz nowy temat. Trzymaj swoje pytania dotyczące, w tym wypadku klapy, w jednym. To ułatwi innym użytkownikom i przede wszystkim Tobie.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w koncu ktos odpowiedzial. Zalozylem nowy temat bo nikt nie reagowal. W poscie bylo napisane ze mam kaluze oleju w bagazniku i uslyszalem ze pompa jest nieszczelna. A pytam bo bede mial niewiele czasu na zrobienie tego i chcialbym sie przygotowac na naprawe czyli miec wszystko co potrzeba. To chyba normalne? Oprocz tego jesli uszczelki sa jakies specjalne to mam dostep do oryginalnych czesci BWM i wtedy bym sobie je zawczasu zamowil. A jesli to zwykle uszczelki to nie ma problemu. Troszke zrozumienia bo niestety naleze do osob ktore pracuja od rana do nocy i nie mam czasu kiedy mi sie tylko zechce jechac do sklepu. Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i w koncu ktos odpowiedzial. Zalozylem nowy temat bo nikt nie reagowal...

Nie tędy droga. Gdyby nikt nie reagował w tym temacie to założyłbyś kolejny?

...W poscie bylo napisane ze mam kaluze oleju w bagazniku i uslyszalem ze pompa jest nieszczelna...

I gdybyś kontynuował w tamtym poście to wszystko byłoby jasne. Wierz mi, że ktoś kto może Ci pomóc nie będzie "biegał" po tematach, bo może w innym zamieściłeś dodatkowe informacje. Im więcej info napiszesz o twojej przypadłości tym lepiej...dla Ciebie. Szybciej uzyskasz odpowiedź.

...A pytam bo bede mial niewiele czasu na zrobienie tego i chcialbym sie przygotowac na naprawe czyli miec wszystko co potrzeba. To chyba normalne?...

Jak najbardziej normalne i nie zauważyłem, żeby ktoś miał odmienne zdanie.

...Oprocz tego jesli uszczelki sa jakies specjalne to mam dostep do oryginalnych czesci BWM i wtedy bym sobie je zawczasu zamowil. A jesli to zwykle uszczelki to nie ma problemu...

W tym wypadku, wg mnie, pozostaje Ci wygrzebać własną pompę i sprawdzić typ uszczelek. Zanim jednak to zrobisz, sprawdziłbym skąd dokładnie cieknie.

Być może puściła metalowa opaska spinająca pojemnik z olejem i tam się sączy.

 

...Troszke zrozumienia bo niestety naleze do osob ktore pracuja od rana do nocy i nie mam czasu kiedy mi sie tylko zechce jechac do sklepu. Pozdrawiam :)

A ten komentarz to nie wiem czego ma się tyczyć. Liczysz na to, że ktoś za Ciebie pojedzie do sklepu i dobierze za Ciebie uszczelki jeżeli są standardowe? Większość z nas pracuje i ma ciężko z czasem, ale to nie powód żeby się tym chwalić.

 

Sprawdź skąd dokładnie leje się olej i być może oszczędzisz sobie wycieczek po sklepach.

Jeszcze gdybyś napisał w jakiej kondycji są siłowniki pneumatyczne szyby i klapy, bo one też mają dużo do powiedzenia w temacie otwierania i zamykania hydro klapy.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za odpowiedz bp w koncu ktos powiedzial cos dokladnego gdzie co i jak szukac. Moj problem polega na tym ze gdy wyjme ta pompe to musi byc zrobiona bo nie mam czasu wyjmowac jej kilka razy. Jesli moglbym cos powiedziec to fajnie by bylo odrazu uslyszec taka odpowiedz a nie kilka roznych gdzie kazdy mowi co innego. Odnosnie silownikow to nie wiem nawet gdzie ich szukac bo samych ich jako takich to nawet nie widac. Sa tylko zawiasy. A pompa chodzi tylko nie ma sily podniesc ani opuscic klapy. Dziekuje i pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wierz mi, że jestem z Tobą jeżeli chodzi o minimalizację nakładu pracy przy naprawach auta.

Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak

- wytarłbym zamontowaną pompę do sucha, tak żeby nie było żadnych plam oleju (to zajmuje 5minut, wyjmujesz lewarek, blokadę pod koło i koło zapasowe i masz idealny dostęp do pompy)

- sprawdziłbym poziom oleju i uzupełnił jeżeli jest zbyt niski

- otworzył i zamknął klapę 2-3 razy

- sprawdził skąd dokładnie wypływa olej

 

Co do sprawdzenia siłowników to w przypadku szyby jest to łatwe do stwierdzenia.

Otwierasz szybę i jeżeli opada to siłowniki szyby do wymiany.

Sprawność siłowników klapy jest trudniejsza do oceny, bo podniesienie klapy zależy zarówno od nich jak również od stopnia sprawności hydrauliki, ale jeżeli klapa ma problem ze startem to duże prawdopodobieństwo, że siłowniki klapy są również do wymiany.

TUTAJ masz temat z wymianą siłowników. Jest wszystko opisane jak się do nich dostać i je wymienić.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to juz duzo madrzejszy jestem. To teraz jeszcze takie pytanie. Bo sama szyba sie u mnie otwiera kiedy jej sie zachce (nie zawsze sie otwiera) ale to akurat mi nie przeszkadza. Szukalem silownikow i nie wiem czy do hydraulicznej klapy sa takie same jak do zwyklej. Wszystkie wygladaja dosyc podobnie a jedyna roznica to cena. Dodam ze szukam na niemieckim ebayu. Jest tez taka roznica ze sa takie duze silowniki ze sprezyna i takie zwykle. Jak sie domyslam to potrzebuje te duze? Dzieki i pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Siłowniki klapy są takie same, niezależnie czy jest to klapa zwykła czy z hydrauliką.

Różnica w cenie może wynikać z producenta. Ja ograniczyłbym się do Stabilusa (szły na pierwszy montaż) lub Febi.

Te duże, ze sprężyną, powinny mieć minimum 1600[N] i są do klapy.

Te mniejsze są od szyby, one mają siłę 560[N].

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak wymienisz te od klapy, a od szyby będą wylane nadal możesz mieć problem z podnoszeniem, jedne są zależne od drugich. Żeby działało tak jak powinno wszystko musi być sprawne.

 

Ja kupiłem komplet - 4sztuki - ale możliwe, że wystarczyło wymienić tylko te od szyby, które były wylane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze zgadywalem z tymi silownikami. Tylko co widze to ceny sa dosyc ciekawe. Kupowanie uzywanych w ktorych peknieta jest sprezyna a niby trzymaja wedlug mnie raczej nie ma sensu a z kolei uzywanych po 100 zl za sztuke tez wedlug mnie nie jest zbyt sensowne. Znalazlem komplet za 280 zl za nowe z gwarancja. Wracajac do tematu pompy czy moglby ktos podrzucic namiary lub link na ten zestaw naprawczy do pompy? Dzisiaj pytalem w Niemczech w BMW i kosztuje on 59 euro. A jaka jest cena w Polsce? I czy to sa zwykle uszczelki? Czy cos skomplikowanego? Dziekuje i pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.