Skocz do zawartości

[m47]Webasto dziala caly czas albo nie dziala wcale


bocian21a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam w swoim aucie webasto thermo top z/c które od początku jak mam ten samochód nie dzialalo bo udałoby był sterownik. Teraz został on naprawiony ale po podłączeniu do auta piec pracował caly czas bez względu na to czy auto było odpalone czy zgaszone czy nawet jak kluczyków nie było w stacyjce okazało się że na pinie 3 caly czas była masa po odlaczeniu kabla webasto wylaczylo się

Po wielu godzinach szukania doszedłem do tego że zmiana parametru zuheiser z konvetionall na k-bus w ncs w module ihk oraz zhz wylaczylo webasto ale teraz nie działa ono także jako dogrzewacz można jedynie aktywować je testem w inpie wtedy pracuje normalnie

Wie ktoś może co zrobić żeby dzialalo dogrzewanie silnika ? Czy jakiś moduł jest złe zakodowany czy nie ma być ustawiony k-bus tylko konvetional tak jak było a sterownik klimatronika robi jakieś zwarcie i cały czas podaje ta mase na 3 pin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest konventionell ,jak zgasisz silnik to webasto jeszcze chodzi z 2 minuty bo musi się schłodzic ,gdyby normalnie chodzilo czyli grzalo na wyłączonej stacyjce to by się przegrzalo i slyszal bys bulgotanie bo przy wyłączonej stacyjce zamyka sie zawor ogrzewania i płyn nie krązy w obiegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest masa na PIN3 przy webasto, to odepnij wtyczki od panelu klimatronika i wtedy zmierz, czy dalej jest tam masa. Jeśli nie tzn, że zwarte jest coś w panelu klimatronika i spróbuj podmienić na inny, jeśli masa pozostanie, to szukaj zwarcia na kablach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest konventionell ,jak zgasisz silnik to webasto jeszcze chodzi z 2 minuty bo musi się schłodzic ,gdyby normalnie chodzilo czyli grzalo na wyłączonej stacyjce to by się przegrzalo i slyszal bys bulgotanie bo przy wyłączonej stacyjce zamyka sie zawor ogrzewania i płyn nie krązy w obiegu

 

Właśnie kiedy mam ustawione konvetionell to bez zapłonu pracuje cały czas pompka obiegowa a kiedy włączę zapłon nie odpalajac silnika to nie ważne ile jest stopni (było 9 na plusie jak sprawdzałem) webasto włącza się i kiedy wejdę w inpe widac ze zaczyna się rozpalac i normalnie pracuje i ogrzewa płyn a raz jak przytrzymalem je dłużej to faktycznie zaczynało bulgotac

 

Skoro jest masa na PIN3 przy webasto, to odepnij wtyczki od panelu klimatronika i wtedy zmierz, czy dalej jest tam masa. Jeśli nie tzn, że zwarte jest coś w panelu klimatronika i spróbuj podmienić na inny, jeśli masa pozostanie, to szukaj zwarcia na kablach.

 

A jak to wgl powinno być czy kiedy webasto ma się zalaczyc to z klimatronika na 3 pinie pojawia się masa a normalnie na nim jej nie ma czy masa jest tam cały czas a sterownik dostaje sygnał z k-bus?

 

Teraz jak mam ustawione na k-bus znaczy że nie działa wcale to po włączeniu zapłonu włącza się tylko pompka obiegowa ale sam piec po odpaleniu auta nie startuje

 

Na jakimś forum wyczytałem że jednemu kolesiowi stało się tak (identycznie opisał problem) po tym jak próbował aktywować funkcje uruchamiania webasta z panelu klimatronika w disie i właśnie wtedy webasto włączyło się i już nie chciało wylaczyc ale nie wiem czy rozwiązał problem bo temat się urywa.. Czy takie coś jest możliwe? Może tu też kiedyś ktoś próbował aktywować webasto i coś poszło nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to wgl powinno być czy kiedy webasto ma się zalaczyc to z klimatronika na 3 pinie pojawia się masa a normalnie na nim jej nie ma czy masa jest tam cały czas a sterownik dostaje sygnał z k-bus?

 

Teraz jak mam ustawione na k-bus znaczy że nie działa wcale to po włączeniu zapłonu włącza się tylko pompka obiegowa ale sam piec po odpaleniu auta nie startuje

 

Dokładnie tak, jak masz zakodowane pod start analogowy, to wystarczy sygnał z klimatronika na pin3 i piecyk startuje, jak masz ustawione na sygnał K-Bus, to do startu potrzebny jest także sygnał cyfrowy. Dlatego odepnij panel klimatronika i zmierz, czy masa dalej jest na pin3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sprawdzę to dzisiaj. A czy jest różnica w panelach klimatronika od przedlifta i polifta? Może miałbym w razie czego możliwość podmiany panelu ale od polifta a ja mam 99r i tamten nie ma webasto tylko elektryczny podgrzewacz.. Czy to będzie pasować?

 

Znalazłem jeszcze błąd w ihka dotyczący webasto który wraca po odpaleniu silnika

 

22 Additional heater, realu windshield deffoger

 

Error frequency: 10

 

Error circuit to batt+

Error present

Sporadie error

 

Edit:

Sprawdziłem tak jak mówiłeś i po odlaczeniu kostek od webasto i od klimatronika przejścia do masy nie ma..

Ale dodatkowo sprawdzilem to na pinie 3 bezpośrednio w zlaczu sterownika webasto masa jest caly czas tak samo jak w panelu klimatronika bo sprawdzałem również bezpośrednio w zlaczu tym do którego podpina się biała kostkę chyba 6 pinowa w i w niej znajduje się kabel który idzie do webasta na pin 3 i tam też jest masa nawet na wyłączonym zaplonie.. Czy to normalne jeżeli mam ustawione moduły ihk i zhz na k-bus i teraz jest tak jak pisałeś wyżej że po dostaniu sygnału z komputera piec powinien się odpalic a na pin 3 masa na iść cały czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na sprawnym sterowniku od webasto i pin3 nie ma przejścia do masy. Sterownik oczywiście odpięty od wszystkiego, na stole. Jeśli wykluczyłeś instalację elektryczną, to zostaje Ci jeszcze podmianka panelu klimatronika na taki sam jaki masz. Ewentualnie sprawdzenie sterownika w innym aucie, czy też wystartuje sam.

 

Nie dziw się, że jak masz ustawiony start analogowy, to piecyk chodzi cały czas, gdy na pinie 3 jest cały czas masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy piec mam cały rozlaczony to też przejścia nie ma pojawia się dopiero po podłączeniu kostki od zasilania..

 

Ale to już mało ważne bo udało mi się w końcu ustawić wszystko tak ze webasto działa jako dogrzewacz tak ze normalnie załącza się jak jest poniżej 7 stopni. Pokodawalem moduły jeszcze raz od nowa najpierw pustym plikiem .man a pozniej od nowa zmieniłem na k-bus ihk i zhz i teraz załącza. Tylko że rozlaczą się w czasie grzania wyskakuje fan interuption i włącza sie przewietrzanie a w inpie pokazuje po wyłączeniu wentylatora Break down interlock webasto się jakby blokuje i odpala dopiero jak sciagnie się mu kostkę od zasilania i podlaczy od nowa. Jak odpale je testem w inpie to jest to samo. I pojawia się błąd 14 k-bus breckdown. I dzieje się to w różnych momentach raz zanim wgl zacznie pompowac paliwo raz w momencie przejścia świecy w tryb czujnika płomienia raz wgl gdzieś w środku cyklu jak płyn ma już 50 stopni a wczoraj wieczorem nawet udało mu się przejść cały cykl i zagrzal silnik do tych 70 paru stopni i się wyłączy sam ale błąd k-bus i tak złapał ale rano normalnie piec odpalił tylko ze już się rozlaczyl w trakcie pracy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na to, że sterownik działa na start cyfrowy, to nasłuchuje parametrów auta po linii komunikacyjnej K-line. Skoro zapisał błąd, to albo z jakiegoś powodu nie otrzymywał danych z panelu klimatronika, albo ma problem z komunikacją, przez uszkodzony sterownik. Najlepiej byłoby ten sterownik sprawdzić w innym aucie i byłoby jasne, czy wina sterownika, czy winy trzeba szukać w aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś jest nie tak z ta linia k-bus jak robię test inpa to najpierw wyskakuje błąd w inpie że stracił polaczenie że sterownikiem i musze odświeżyć program żeby połączył od nowa i wtedy pojawia się błąd k-bus breckdown i za parę sekund rozlacza piec, chmura z tłumika i przewietrzanie i na tym koniec..

Dodatkowo odlaczylem pin 3 od webasto i wtedy piec z inpy też startuje ale robi się tak samo błąd k-bus i rozlacza

Pozniej przekodowalem sterownik na analogowy, dałem masę na pin3 włączyłem podgląd w inpie i piec przeszedł caly cykl zagrzal płyn do 76 stopni zmniejszył moc jak temperatura spadła do 66 stopni to piec rozpalil się od nowa i znowu do 76 stopni rozpalil bez problemu..

Czyli albo coś że sterownikiem albo z modułem klimatronika.. A może jest możliwość że gdzieś jeszcze jest coś zle zakodowane w sterowniku albo klimatroniku albo może trzeba je jakos "sparowac" ? A jak nie no to coś jest gdzieś w którymś sterowniku coś nie tak ale w takim przypadku to już chyba nie będę szukał przyczyny tylko przerobie na analog doloze czujnik temperatury a w przyszłości może pilot albo moduł gsm tak jak sash mi podpowiedzial i będę miał spokój..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.