Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak to jest naprawdę z jazdą tylnonapędowym samochodem w zimie?

 

Chciałbym kupić BMW E46 318i lub 320D.

 

Ale...

 

 

Jestem strażakiem ochotnikiem w OSP KSRG ponad 100wyjazdów rocznie.

Potrzebuje bardzo szybko dostac sie do remizy w każdych warunkach. Bardzo często trudnych.

Jazda do remizy podyktowana stanem wyższej konieczności jest szybsza i mniej bezpieczna

 

 

Jak to jest z jazdą po śniegu i w zakrętach w czasie opadów deszczu?

Czy BMW da rade?

To prawda ze do bagażników na zimę trzeba pakować pustaki lub worki z paskiem?

 

4x4 odpada.

 

W innym przypadku mogę isć w przednionapędowe Passerati lub A3/A4

Opublikowano
Kolego poszukaj. Tych tematów o jeździe w zimie jest kilka :cool2: Swoją drogą to nie wiem czemu ludzie wychodzą założenia ze jak RWD to od razu nie wiadomo jakie historie sie bedą działy. Dobra opona, sprawny zawias i chyba najważniejsze - olej w głowie. A jak już wpadniesz w poślizg to z RWD poradzisz sobie lepiej niż FWD. Sam tego ostatnio przy okazji " ataku zimy " w Śląskiem doświadczyłem. Przy 90 z wyłączonym DSC i bez panikowania wyprowadzasz auto na prostą. W sumie ktoś tu kiedyś powiedział ze BMW samo cie wyprowadzi i coś w tym jest :)
Opublikowano

Sowa80 rok temu kupiłem pierwsze auto z napędem na tył i nigdy bym się już nie zamienił na przednionapędowe...

Wszystko co kolega PawelRybnikE39 napisał potwierdzam i dodam że z napędem na tył auto lepiej trzyma się drogi niż z napędem na przód. Obejrzyj sobie odcinek top gear gdzie tylnonapędowe BMW lepiej sobie radzi w zakrętach przy umiejętnej jeździe jak audi quattro...

Opublikowano

Jedna, generalna zasada: przod kieruje, tyl napedza.

 

Wpadnij w uslizg w przednionapedowce, jak nie zlapiesz przyczepnosci na prostych kolach, to zycze powodzenia...

 

4x4 to slizga sie wszystko, dobre na bloto..., albo na szybkie starty na prostej.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Sowa, jako fan RWD w twoim przypadku polecę Ci FWD a najlepiej AWD, np. A4.

 

RWD jest bezpiecznie w trudnych warunkach dla ludzi świadomych, że jadą RWD. Ludzie nieświadomi albo nie mający czasu na taką świadomość (np. takie wezwanie do pożaru) mogą się szybko zabić w RWD.

 

Skoro OSP, to podejrzewam że tereny wiejskie, słabe drogi, szczególnie zimą, nieodśnieżone.

 

Kup dobre A4 Quattro i będziesz zadowolony.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam jak to jest naprawdę z jazdą tylnonapędowym samochodem w zimie?

 

Chciałbym kupić BMW E46 318i lub 320D.

 

Ale...

 

 

Jestem strażakiem ochotnikiem w OSP KSRG ponad 100wyjazdów rocznie.

Potrzebuje bardzo szybko dostac sie do remizy w każdych warunkach. Bardzo często trudnych.

Jazda do remizy podyktowana stanem wyższej konieczności jest szybsza i mniej bezpieczna

 

 

Jak to jest z jazdą po śniegu i w zakrętach w czasie opadów deszczu?

Czy BMW da rade?

To prawda ze do bagażników na zimę trzeba pakować pustaki lub worki z paskiem?

 

4x4 odpada.

 

W innym przypadku mogę isć w przednionapędowe Passerati lub A3/A4

 

Normalnie się jeździ. Podstawa to dobre opony i tyle. E46 posiada kontrolę trakcji więc krzywdy sobie nie zrobisz jeżeli nie założysz zimówek z profilem 2mm. :)

Opublikowano
Przy szybkiej jeździe w złych warunkach nawet dobre opony mogą nie pomóc. W każdych warunkach trzeba szczególnie uważać, bo nie ma takiego samochodu, który nie wpadnie w poślizg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Markowe, nowe opony (polecam conti ts850) i auto jak przyklejone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisaliśmy o tylnym napędzie i potencjalnych problemach z nim związanych zimą, a tu już zaczynają się filozofie na temat rozsądku za kierownicą oraz poradnik oponiarski. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano
Sowa, jako fan RWD w twoim przypadku polecę Ci FWD a najlepiej AWD, np. A4.

 

RWD jest bezpiecznie w trudnych warunkach dla ludzi świadomych, że jadą RWD. Ludzie nieświadomi albo nie mający czasu na taką świadomość (np. takie wezwanie do pożaru) mogą się szybko zabić w RWD.

 

Skoro OSP, to podejrzewam że tereny wiejskie, słabe drogi, szczególnie zimą, nieodśnieżone.

 

Kup dobre A4 Quattro i będziesz zadowolony.

A x drive według mnie niczym nie ustępuje quattro a nawet w niektórych modelach napęd x drive ośmiesza quattro https://www.youtube.com/watch?v=YGquRCM674Q

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak chłopak chce kupić E46 318i lub 320d to w tej cenie ciężko będzie znależć coś z xDrive. Jak masz ciężkie warunki to przede wszystkim się powinno jechać wolno. Osobiście 2 niebezpieczne sytuacje w zimie (jedyne) miałem w AWD. Bo myślałem, że jak mam AWD to mogę więcej. Jeżeli nie będziesz wciskał gazu w podłogę przy skręconych kołach to się nie zabijesz:) A dociążanie tyłu nie zaszkodzi, szczególnie przy gorszych oponach.
Opublikowano
Filmiki to zawsze mozna zrobic pod to co ma byc "dobre"

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Jasne że można i tu kierowca x jedyneczki dał za ostro gazu 2 nie wiemy jakie opony miało audi a jakie x :wink:

Opublikowano
Jak chłopak chce kupić E46 318i lub 320d to w tej cenie ciężko będzie znależć coś z xDrive. Jak masz ciężkie warunki to przede wszystkim się powinno jechać wolno. Osobiście 2 niebezpieczne sytuacje w zimie (jedyne) miałem w AWD. Bo myślałem, że jak mam AWD to mogę więcej. Jeżeli nie będziesz wciskał gazu w podłogę przy skręconych kołach to się nie zabijesz:) A dociążanie tyłu nie zaszkodzi, szczególnie przy gorszych oponach.

PS kończąc temat z mojej strony użytkuję tylnionapędowce spod znaku smigła od 99 r zimy były bardziej ostre niż teraz a mam parę niezłych górek u siebie i zawsze pomagały dobre opony, dociążenie tyłu, i nie dawanie za dużo gazu kiedy nie trzeba.X użytkuję od niespełna roku powiem tak super sprawa ale nie bój sie tylnioapędówek bo dają dużo frajdy dodatkowo :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie ma żadnej ściemy. W Audi Q5 napęd 4x4 działa poprzez układ Torsen. Jest to bardzo fajny patent, bo bez pomocy elektroniki potrafi przekazać odpowiedni moment obrotowy na drugą oś, gdy pierwsza jest w stanie przekazać go mniej. Niestety jego wadą jest to, że przy zerowej przyczepności jednej osi, Torsen nie potrafi przekazać jakiegokolwiek momentu obrotowego na drugą. Sytuacja taka w życiu codziennym zdarza się bardzo rzadko, ale wadę tę wykorzystało BMW w promocji swojego napędu, bo Audi poległo, a X3 w tej ekstremalnej sytuacji zachował się idealnie, bo w x-drive to elektronika decyduje i gdy jedna oś ma zero przyczepności, to na drugą idzie 100%. Na przykład w Audi A3 Quattro jest już systemem opartym o Haldex i taki problem się nie zdarzy. :)
Opublikowano

Pomijajac juz zachowanie podczas jazdy ale samo ruszanie czy manewry w rwd to ciezki temat w fwd wiele wybacza , kola wpadna w poslizg i tyle natowiast w rwd juz krecimy baczka co jest dosc niebezpieczne.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.