Skocz do zawartości

braku mocy w BMW e46320 d 136km


kola2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem braku mocy w BMW e46, prawdopodobna przyczyna to stały sygnał z komputera na zawór sterujący turbiną. Sygnał wynosi 7,46v. Nie reaguje wogóle na położenie pedała gazu.

Czy ktoś miał tego typu problem? Czy wymiana komputera rozwiąże ten problem?

Proszę o podpowiedź co można z tym zrobić. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiełem komputer błąd 72 control,timing device,101 charge-air-pressure sensor,6 exhaust gas recirculation control deviation.Mam słaby komp nie mogę ich skasować .Mam pytanko jakie powinno być napięcie na elektrozaworze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 12V. Twój problem to najpewniej uszkodzona pompa wtryskowa VP44. Dlatego silnik pracuje w trybie awaryjnym i sygnał wypełnienia elektrozaworu turbo jest tak niski (lub niskie napięcie na nim). Jaką wartość daje czujnik doładowania?? 0 czy 1024hPa?? Odepnij zawór EGR i sprawdź czy nie jest zawieszony w otwartej pozycji. Pompę VP44 sprawdzisz statycznie i dynamicznie z pomocą DISa na osiąganie tzw "set pointów". Generalnie auto do odratowania, ale jest trochę do zrobienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Rano odpalam jest ok!tylko przejadę 5-6 km pedał w podłogę i nic .Na początku jak daję gazu to strzałka ekonomizera dolatuję do 20 a jak traci moc to powyżej 10 nie chce iść. Czasami go przebudza jak obroty dochodzą do 2700-3000.Naprawdę nie wiem co to chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne objawy. raz szedl jak wariat a po jakims czasie jakbym mial 1.0 pod maska, ogolnie po kupnie to dopiero sie wkrecal przy prawie 3 tys obr. Winowajcą był przepływomierz, chociaz zero bledow. Auto odzyskalo moc ale jeszcze cos mi nie pasowalo, wyczyscilem EGR, kolektory, intercooler, tak samo, pomoglo na "chwile" nastepnie poszly oba zawory podcisnieniowe (EGR i turbo) oczywiscie pierburg i wezyki, efekty widoczne od razu, ale jeszcze cos mi nie pasowalo, i tak rok czasu prawie jezdzilem, problem byl od dolu, po 2 tys obr wpada sie w fotel, pozniej miedzy 2.600-3.000 dziura, im wyzszy bieg tym bardziej odczuwalne. Po 3 tys ponownie moc wraca, i po 3.500 podobnie. Chociaz czasami mialem odczucie jakby od dolu i dalej szedl rownomiernie i wszystko bylo ok. Az nagle jade a tu umarl i odpalal i gasl. okazalo sie ze padla wlasnie slynna pompa vp44. Jaki masz przebieg? one jakos padaja po 250tys km (zalezy od użytkowania) ja mam prawie 270tys. Wedlug bledow mi sie wydaje ze masz problemy z podcisnieniem.

Zacznij od prostych rzeczy które nie wiele beda Cie kosztowac, a mozna samemu spokojnie zrobic przy odrobinie znajomosci, i kilkoma kluczami:

1. Sprawdz sobie schemat połączenia węzykow podcisnienia (m.in. te bledy co pokazuja sie wskazuja na to) byc moze jest gdzies nieszczelnosc. Najlepiej wymienic na nowe, bo one parcieja i wystarczy chwila i pekaja. Moze byc tez wina odłączonego/zaślepionego EGR, bo taki blad wyskakuje dosc czesto po jakims czasie od zaslepienia

2. Wyczysc EGR, kolektory i intercooler (na pewno nie zaszkodzi) gdzies w moich postach robilem zdjecia przy tych operacjach.

3. Dalej na pewno NIE naprawi usterki, ale mozna tez wymienic separator oleju (odma) dalej filtr paliwa i powietrza (jak nie byly wymieniane oczywiscie) to podstawowe rzeczy w tych dieslach (jak dbasz tak masz) :)

3. Mozesz sie podjąć za rozebranie zaworkow EGR i turbo, ale to troszke trudniejsze, mozna jedynie uszkodzic, ja to robilem i pomoglo troszke, pozniej sie zdenerwowalem i kupilem nowe. Ewentualnie zamien ich miejscami, zobacz czy bedzie roznica. Jak bedzie to znaczy ze któryś jest zapchany lub po prostu uszkodzony.

 

Ekonomizer powinien sie zamykac, na wyzszych biegach z tego co sie orientuje to prawie do 20 powinien spokojnie dochodzic (czestym winowajca jest przeplywka) bledow brak a jednak miesza w aucie, znajdz kogos kto moglby ci pożyczyć na sprawdzenie.

 

Tak czy inaczej bledy moga takze wskazywac na najgorsza z opcji w tych modelach, czyli pompa wtryskowa (zaciety tloczek lub uszkodzony sterownik) sterownik pół biedy, gorzej jak pompa. Jezeli nie pomoga te 3 punkty to aby patrzec i zgasnie, no i dalej juz nie pojedziesz. Sprobuj wykonac te punkty, bo na pewno nie zaszkodzi, silnik odetchnie troszeczke.

pzdr ;) i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze raz podłączałem komputer. Przy odpalonym silniku mam takie wyniki.Doładowanie rzeczywiste 773,doładowanie kontrolne 975,rzeczywista masa powietrza 517,1mg/st,kontrolna masa powietrza 222,2mg/st,pompa wtryskowa daje 426rpm.Kiedy zaczynam jechać pedał w podłogę doładowanie rzeczywiste 784-861,doładowanie kontrolne 1200-2400,rzeczywista masa powietrza 551-546,kontrolna masa powietrza 630-1000,pompa wtryskowa daje 959.Dopiero niedawno zaczynam mechanizować dla własnych potrzeb czy prawidłowo rozumiem z tego wynika niema prawidłowego doładowania co wymaga ecu.Korzystam z komputera salus automedics scan10.Mam pytanko co odpowiada za doładowania w samochodzie,jak to rozwiązać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli dobrze odbieram to co napisałeś to przepływomierz albo turbo (jego sterowanie). Zamień przetworniki ciśnienia od turbo i egr, wymień przewody podciśnienia, zobacz czy będzie różnica. Jeśli nie spróbuj przejechać się z odpiętym przepływomierzem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobra podpowiedz :) zacznij po kolei (wężyki podciśnienia, zamiana zaworów, odpięcie przepływki) a co odpowiada za doładowanie? w tym silniku? wszystko... Naprawde, jest to troszke ciezki silnik do pojecia :)

Co do wskazan na kompie o przepływce to nie mierzy sie na postoju, tylko pod obciążeniem. Najlepiej 3ci bieg, pod nie wielka górkę, zejsc do niskich obrotów, ok. 1000 i wtedy pedał w podłoge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to masz winowajce problemu. Po wypięciu kostki komputer zczytuje wszystkie pomiary z zastepczych źródeł, można tak jechać, a raczej jak cos "zjechac" do miejsca garazowania :) bo zaraz uklad sie nagarem zasyfia, wieksze spalanie i na dluzsza mete nie polecam.

Mialem duzo przygod z tym silnikiem (do tej pory mam) przeplywke wymienialem kilka razy:

1. orginal używany 2 razy kupowalem (3-4 mce padały) nigdy nie wiesz jak trafisz

2. zamiennik z ebay (tani, i pobył w aucie 5min) wyrzuciłem go od razu do śmieci, auto jeszcze gorzej sie zachowywało wiec nie polecam, strata pieniedzy

3. no i nadszedl czas na orginał po numerze vin 560zl ale problem znikl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem przepływomierz i jest różnica samochód lepiej idzie i nabiera prędkości :) To znaczy do wymiany?

Tak, do wymiany. Możesz spróbować wyjąć go z obudowy i wykąpać w benzynie (płukanie, bez żadnych mechanicznych czyszczeń). Jeżeli to nic nie da, to zrobić dziurkę w ściance, dla zwiększenia przepływu przez niego. Jeśli dalej nie będzie poprawy, to wymiana przepływki na model BOSCH z końcówką 527 + ewentualna aktualizacja softu sterownika ECU za pomocą DIS do wersji D5. W ogóle jaki masz nr softu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko skoro pojawił sie blad 72 to i tak śmiem twierdzić, ze juz jest po pompie. Tloczek sie zaciera.

 

Co do tego ile wytrzymują te pompy 250tys dla tej pompy to nic . Mi padla przy 360 tys . Tylko ze realnie to ja mam pod 500 tys. Na co wskazuje mnóstwo rzeczy...

 

Tylko ze na allegro wszystkie maja po 200 tys , stać pozniej zdziwienie ze pompa pada przy 250 tys. Na zagranicznych forach piszą o wytrzymałości tej pompy rzędu 600 tys , choć wątpię ze te silniki dojeżdżają do tego przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.