Skocz do zawartości

BMW 330Ci 2005r - Spadek mocy, wykres z hamowni


rozkalibrowany

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem wziąć się sam za rozwiązanie problemu i dojść po małych kroczkach. Najpierw wziąłem pod lupę przepływomierz. Odłączyłem go i pojeździłem trochę. Nie było różnicy w przyspieszaniu (wpięty / wypięty). Jedyne różnice to szarpanie przy puszczaniu gazu. Czy to norma, czy jednak wygląda to tak, jakby bmw było non stop w trybie awaryjnym i ograniczało moc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ta metoda ma zastosowanie jak wszystko w aucie jest sprawne i padnie przepływomierz, wtedy po odpięciu go będzie różnica na plus, w Twoim przypadku to raczej nie on. Komputer i do tego test podczas jazdy, sprawdzenie masy powietrza przy max bucie na 3 biegu, później na wolnych obrotach i jak pracują vanosy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był sprawdzany na komputerze (mechanik korzystał chyba z INPY) i powiedział tak:

- zawór DISa OK

- pompa paliwa OK (trzyma ciśnienie, 3.5bara)

- vanosy zestrojone ze soba (mają jakieś matryce do tego), więc ta opcja odpada

- adaptacje modułów zrobione od nowa.

 

Co do masy powietrza to czekam na interfejs ze sklepu, bo na razie nie mam jak się podłaczyć.

 

Mechanik proponował jeszcze sprawdzić przepływomierz, ale nie mam zamiennika, a nie chce w ciemno kupować za 3-4 stówy, bo może okazać się, że nie w tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kontynuując temat, byłem na diagnostyce w klinice bmw w Tomaszowie Maz.

Przepływka okazała się sprawna, natomiast u mnie problem związany jest prawdopodobnie z nieodpowietrzoną skrzynią korbową.

Mam przelatane już 200tys na odmie i będę ją w przyszłym tygodniu wymieniał wraz z wszystkimi przewodami. Problem brania oleju i dymienia na biało powinien się rozwiązać, natomiast dalej zastanawia mnie brak mocy.

Dam znać w przyszłym tygodniu o efektac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 2 lata temu Ci pisałem, ze musisz wymienić oringi tłoczków vanosa. Przy takim przebiegu one nie trzymają ciśnienia oleju dlatego nie ma mocy poniżej 3000obr (zazwyczaj bledów w kompie to nie powoduje). Poczytaj sobie.

http://www.beisansystems.com/

 

Co do spalania oleju to byłem w błędzie odnośnie spasowania silnika. Po prostu w silnikach M54 BMW dawało kiepskie pierścienie olejowe niż np w M52TU:

maxresdefault.jpg

 

i tu widac dlaczego spala olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odświeżam info. Odma wymieniona (ze wszystkimi rurkami - oryginał z aso). Czy problem nadmiernego brania oleju się rozwiązał to się okaże, bo zrobiłem dopiero 200km po wymianie. Na pewno nie kopci na biało tak bardzo jak wcześniej. Problem braku mocy po części się rozwiązał - beemka zaczęła iść od 3 tys obrotów (przy przyspieszaniu czuć nawet ten moment "załączenia"), na dole do 3 tys obrotów jednak dalej mulasto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem test przed i po wymianie odmy. Przed wymianą odkręcenie korka wlewu oleju i wyciągnięcie bagnetu nie powodowało żadnych zmian w pracy silnika, aczkolwiek podciśnienie występowało (silnik zasysał powietrze). Po wymianie odmy i po wykonaniu powyższych czynności silnik zaczyna się krztusić i zmienia się praca silnika, co sugeruję że skrzynia korbowa była nieodpowietrzona, a odma zapchana.

 

Borykam się jeszcze z 2 błędami odczytanymi w inpie : 227 (lamdareglerabweichung Bank 1 ) i 228 ( amdareglerabweichung Bank 2 ). Czy to padnięta sonda (ale chyba mała szansa, że dwie naraz?) , czy muszę dostroić mieszankę? Auto jest w LPG, po wymianie odmy dodatkowo kasowałem wszystkie adaptacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędy 227 i 228 nie mają żadnego związku z sondami. Oznaczają zły skład mieszanki, pytanie jaki jest dopisek? Mieszanka zbyt bogata czy zbyt uboga? Najczęściej przyczyną jest lewe powietrze lub pompa paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy 227 i 228 nie mają żadnego związku z sondami. Oznaczają zły skład mieszanki, pytanie jaki jest dopisek? Mieszanka zbyt bogata czy zbyt uboga? Najczęściej przyczyną jest lewe powietrze lub pompa paliwa.

Sory za słabą jakość, ale w mam tylko takie zdjęcie:

dTIak9z.jpg

 

Dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał dziś mieszankę i sprawdzę czy po kasowaniu błędów na benzynie problem występuję.

 

Mam jeszcze jeden błąd, 122, czyli uwalony czujnik temperatury oleju. W parmetrach analogowych pokazuje -48C. Czy wiedząc o uszkodzonym czujniku temperatury komputer może w jakiś sposób korygować pracę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie znam odpowiedzi na ostatnie pytanie, ale oczywiście proponuję nie zwlekać z wymianą czujnika. Jeżeli chodzi o błąd składu mieszanki, to szukaj nieszczelności, najpewniejsza jest próba dymowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.