Skocz do zawartości

rozkalibrowany

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330Ci 2005

Osiągnięcia rozkalibrowany

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Sory za słabą jakość, ale w mam tylko takie zdjęcie: Dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał dziś mieszankę i sprawdzę czy po kasowaniu błędów na benzynie problem występuję. Mam jeszcze jeden błąd, 122, czyli uwalony czujnik temperatury oleju. W parmetrach analogowych pokazuje -48C. Czy wiedząc o uszkodzonym czujniku temperatury komputer może w jakiś sposób korygować pracę silnika?
  2. Robiłem test przed i po wymianie odmy. Przed wymianą odkręcenie korka wlewu oleju i wyciągnięcie bagnetu nie powodowało żadnych zmian w pracy silnika, aczkolwiek podciśnienie występowało (silnik zasysał powietrze). Po wymianie odmy i po wykonaniu powyższych czynności silnik zaczyna się krztusić i zmienia się praca silnika, co sugeruję że skrzynia korbowa była nieodpowietrzona, a odma zapchana. Borykam się jeszcze z 2 błędami odczytanymi w inpie : 227 (lamdareglerabweichung Bank 1 ) i 228 ( amdareglerabweichung Bank 2 ). Czy to padnięta sonda (ale chyba mała szansa, że dwie naraz?) , czy muszę dostroić mieszankę? Auto jest w LPG, po wymianie odmy dodatkowo kasowałem wszystkie adaptacje.
  3. Odświeżam info. Odma wymieniona (ze wszystkimi rurkami - oryginał z aso). Czy problem nadmiernego brania oleju się rozwiązał to się okaże, bo zrobiłem dopiero 200km po wymianie. Na pewno nie kopci na biało tak bardzo jak wcześniej. Problem braku mocy po części się rozwiązał - beemka zaczęła iść od 3 tys obrotów (przy przyspieszaniu czuć nawet ten moment "załączenia"), na dole do 3 tys obrotów jednak dalej mulasto.
  4. Kontynuując temat, byłem na diagnostyce w klinice bmw w Tomaszowie Maz. Przepływka okazała się sprawna, natomiast u mnie problem związany jest prawdopodobnie z nieodpowietrzoną skrzynią korbową. Mam przelatane już 200tys na odmie i będę ją w przyszłym tygodniu wymieniał wraz z wszystkimi przewodami. Problem brania oleju i dymienia na biało powinien się rozwiązać, natomiast dalej zastanawia mnie brak mocy. Dam znać w przyszłym tygodniu o efektac.
  5. Samochód był sprawdzany na komputerze (mechanik korzystał chyba z INPY) i powiedział tak: - zawór DISa OK - pompa paliwa OK (trzyma ciśnienie, 3.5bara) - vanosy zestrojone ze soba (mają jakieś matryce do tego), więc ta opcja odpada - adaptacje modułów zrobione od nowa. Co do masy powietrza to czekam na interfejs ze sklepu, bo na razie nie mam jak się podłaczyć. Mechanik proponował jeszcze sprawdzić przepływomierz, ale nie mam zamiennika, a nie chce w ciemno kupować za 3-4 stówy, bo może okazać się, że nie w tym problem.
  6. Postanowiłem wziąć się sam za rozwiązanie problemu i dojść po małych kroczkach. Najpierw wziąłem pod lupę przepływomierz. Odłączyłem go i pojeździłem trochę. Nie było różnicy w przyspieszaniu (wpięty / wypięty). Jedyne różnice to szarpanie przy puszczaniu gazu. Czy to norma, czy jednak wygląda to tak, jakby bmw było non stop w trybie awaryjnym i ograniczało moc?
  7. Trochę długo mnie tu nie było, ale kontynuuje temat, bo problem dalej wystepuje. Dużo się działo ostatnio z beemka, mianowicie założyłem gaz od LPG-Tech. Pełen zdziwienia, po założeniu gazu beemka chodziła normalnie (z nominalną mocą) przez 3 dni, a potem znowu ją zmuliło. Myślałem, że to przez wymianę świec, ale to mało prawdopodobne. Zaprowadziłem ją do "speca" od beemek w celu zlokalizowania problemu (przypominam: beemka od dołu ciągnie słabo, wyraźnie brakuje jej mocy do 3-4 tys obr , wykres z hamowni na 1. stronie wątku). Przy okazji naprawa objęła wymianę 2 amortyzatorów z przodu, klocków, termostat (rozwalony, gubił płyn), no i wyszedł objaw uczucia spalonego oleju (uszkodzona uszczelka pod zaworem - olej ściekał na katalizator). Wracając do tematu mocy: mechanik sprawdził sondę disa (parametry OK), a nastepnie sprawdził vanosy (coś tam nie trzymało parametrów i powymieniał jakieś elementy). Dalej nic to nie dało, beemce nadal wyraźnie brakuje mocy, na komputerze żadnych błędów, nie mam już pojęcia co może być nie tak. Any ideas?
  8. Odwiedziłem mechanika, podpiął się pod komputer i żadnych znaczących błędów nie wyświetliło (wyświetliło się 1 ostrzeżenie związane z termostatem). To chyba przede mną sprawdzanie wszystkiego od początku poczynając od odmy..
  9. Badanie robiłem pod Lublinem u takiego gostka, który ma pod domem warsztat i hamownie (AmeTuning się nazywa). Koszt takiego badania to 100zł. Dla porównania pytałem też o cenę w Fabryce Mocy w Lublinie i chcieli za to samo 300zł. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pojutrze jadę na diagnostykę, bo do tej pory zupełnie nie miałem czasu i napiszę co wykazało.
  10. Dziękuje za sugestię. Przy najbliższej okazji wymienię świecę zapłonowe (nie wymieniałem od kupna) i polecę przyjrzeć się fachmanowi odmie. Dzisiaj sprawdziłem klapkę w tłumiku (powinna być zamknięta i otwierać się w miarę obrotów) i zauważyłem, że jest w pozycji otwartej i nie rusza się w miarę dodawania gazu.
  11. O rzesz w mordę. No to masz przyczynę. Nagar ze spalonego oleju osadza się w katalizatorze i skutecznie ogranicza przepływ spalin. Założe się, że kompresję masz dobra. Swoją drogą bardzo ładny nie poszarpany wykres z hamowni. Ostatnio ktoś się "pieklił", że wykres dla M54 musi być poszarpany bo na zagranicznych forach mówią, że tak ma być. A przebieg jaki? Ale gdzieś na forach czytałem, że dla tego silnika zużycie oleju w tej dawce (czyli ok 1 litr / 3tys km) to nic wielkiego. W starszych modelach podobno był problem z odmą, ale to jest e46 z 2005r, więc tego problemu już nie powinno być. Ale zasugeruję fachmanowi, żeby również i to sprawdził. Sprowadziłem go ze stanem na liczniku 166 tys km. Teraz mam 177tys km. Przebieg na 90% prawdziwy, bo widać to nawet było po idealnym stanie wnętrza.
  12. Przejechałem 11tys km i dolałem w tym czasie ok. 4 litry. Jeżdżę na castrolu 10w60
  13. A tak wszyscy polecali 3 litrową benzynę ;p Na tygodniu podjadę sprawdzić na komputerze - zobaczymy co wykażę.
  14. Witam serdecznie. W dniu dziesiejszym odwiedziłem hamownię, by sprawdzić moc i moment mojego bmw. Zrobiłem to, gdyż przesiadając się z 740i nie czułem w tym samochodzie mocy (osiągi powinien mieć lekko lepsze 330ci). Okazało się, że gdzieś umknęło 17KM i 23Nm momentu. Samochód został sprowadzony z Niemiec na początku roku, od razu po przyjeździe wymienione wszystkie filtry itp itd. Jestem drugim właścicielem. Od nowości beemką jeździła młoda niemka. Silnik pracuje równo i cicho. Czy ktoś ma jakąś sugestię? http://images76.fotosik.pl/111/6b466bd0a28fbe42med.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.