Skocz do zawartości

[e60][530d] Czy to koniec turbo??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej

Od pownego czasu mam problem z nadmiernym zuzyciem oleju przez moje autko ale od poczatku

Jak kupilem samochod to oczywiscie wymienilem olej na polecany przez jednego z forumowiczow FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL. Jezdzilem jakies pol roku po czym wybralem sie w podroz UK-PL. Samochod nie wzial na gram oleju wiec bylem zadowolony. W sumie do momentu kiedy zauwazylem ubytek oleju zrobilem jakies 7000 mil ale tlumaczylem to sobie tym ze podczas powrotu (wracalem sam) dosc ostro cisnelem szczegolnie w DE. Jakies 500 - 600 mil pozniej wymienilem olej ponownie (zawsze wymieniam co ok 10k km) tym razem na takze polecany Valvoline synpower 5w30. I znow pierwszy ubytek zobaczylem po jakich 5000 mil - bardzo dziwne :shock: :shock:. Od tej pory samochod podbiera mi olej w dosc duzych ilosciach tzn ok 0,5l/1000 mil.

Teraz troche info o turbo ktore wraz z kolega zaobserwowalem

Podczas wymiany paska klinowego, pompy wody i rolek napinaczy kolega zaobserwowoal luz (taki gora dol) na wirniku turbiny

Podczas wymiany uszczelek przy intercoolerze wycieklo troche oleju (nie kropla tylko sie wylalo)

Laczenie rury od inter do egr bylo zasyfione olejem

Podczas przyspieszania przy otwartym oknie kiedy obroty sa przed 2000 slychac taki jak by pisk (dosc dziwnie to brzmi) ktory w miare wzrostu obrotow zostaje zagluszony szumem zasysajacego przez turbo powietrza

I wreszcie podczas odpalania samochodu na zimnym silniku wywala z siebie chmure bialego dymu (do tego dodaje filmik)

Dzis widzialem to pierwszy raz gdyz zaniepokojony zuzyciem oleju postanowilem przy pomocy kamerki sprawdzic co sie z wydechu wydostaje

 

Bledow na kompie brak

Odma jest wymieniona wprawdzie nie na orginalna z BMW ale jest juz ta nowa bez wkladu

Doladowanie w normie (no moze minimalnie przeladowywuje) ale ogolnie jest ok

Czy moze ktos potwirdzic ze czas zajac sie turbina?? Czy moze to cos innego

Edytowane przez mavaros
Opublikowano

widzialem te filmiki i strach oblatuje jak sie patrzy na cos takiego

Moj samochod posiada tzw klape gaszaca ktora powinna teoretycznie ugasic taka sytuacje ale to tylko teoria

Dlatego chce zdiagnozowac czy to juz czas a nie wymieniac na pale bo jak pisalem to moc jest w normie (przynajmniej po pierwszsym, drogim bucie bo przy trzecim juz jest troche kupa)

 

PS

Samochod takiego dyma puszcza tylko przy dluzszym postoju i na zimnym silniku

Jak sie rozgrzeje to nie ma bialej chmury - ba wogole nic nie kopci

Opublikowano

to nie chodzi o dym bo w niższych temp takich jak np dzisiaj każdy diesel na zimnym zakopci na biało. O lekkim luzie na turbo tez się nie martw bo luz poprzeczny ok 0,5 mm jest czymś normalnym w nowym turbo... oczywiście luz osiowy jest niedopuszczalny.Tu rozchodzi się o ilość oleju jaką dolewasz co wymianę - jest masakryczna. Jeśli nie ma wycieku to zostaje jedna opcja - turbo-

Co do klapy gaszącej nie byłbym taki pewny, jest sterowana elektronicznie a ciągle lejący olej w niej, prędzej czy później zaleje elektronikę i może okazać się, że w najważniejszej chwili nie zadziała.

A nawet jeśli (może się mylę) wydaje mi się, że przy cisnieniu 2500 przy maks obr opór będzie tak duży ,że klapa nie zadziała tak jak powinna

Opublikowano

a na kopcenie z rana mają może jakiś wpływ świece żarowe w 3.0d ?

 

A czy Twoje kopcenie to tylko na zimnym czy za każdym razem po odpaleniu wylatuje biało niebieski dym?

a jak wygląda sprawa jak mocno przyspieszasz ? jakiś dym wylatuje ?

Opublikowano
to nie chodzi o dym bo w niższych temp takich jak np dzisiaj każdy diesel na zimnym zakopci na biało. O lekkim luzie na turbo tez się nie martw bo luz poprzeczny ok 0,5 mm jest czymś normalnym w nowym turbo... oczywiście luz osiowy jest niedopuszczalny.Tu rozchodzi się o ilość oleju jaką dolewasz co wymianę - jest masakryczna. Jeśli nie ma wycieku to zostaje jedna opcja - turbo-

Jest wyciek z miski olejowej - wydaje mi sie ze uszczelka na laczenu sie skonczyla - ale czy az tyle by tamtedy uciekalo??

Sprawa jest o tyle dziwna ze po powrocie z polski kiedy zauwazylem ubytek oleju akurat zblizal sie czas na wymiane wiec wymienilem na Valvo. Dam sobie reke uciac (bo wymienialem jak mialem na liczniku 70k) ze do 75k ubytek byl znikomy albo go nie bylo wogole. Jakis czas pozniej kiedy zobaczylem ubytek oleju dolalem to co mi zostalo z wymiany czyli 0,5l ktore zniknelo w dosc szybkim tempie bo teraz mam 77k na liczniku i jestem po 2-giej dolewce ktora zrobilem 400 mil temu (takze 0,5l). I teraz najlepsze bo jakies 3h temu podczas wyprawy do sklepu postanowilem sprawdzic poziom oleju i co sie okazalo ze jest taki sam jak po ostatniej dolewce 400 mil temu. Niewiem jaks dziwny ten moj silnik. Juz nie wiem co o tym myslec

 

a na kopcenie z rana mają może jakiś wpływ świece żarowe w 3.0d ?

 

A czy Twoje kopcenie to tylko na zimnym czy za każdym razem po odpaleniu wylatuje biało niebieski dym?

a jak wygląda sprawa jak mocno przyspieszasz ? jakiś dym wylatuje ?

Tak na kopcenie maja wplyw swiece a szczegolnie jak jest zimno - wiem bo robilem i jak mialm blad swiec to wlasnie z rana kopcil na bialo i nierowno pracowal ale to juz mam za soba

odnosnie przyspieszania to jak dluzej pojezdze "na dziadka" to po piewszym i drogim bucie idzie sadza z rury ale pozniej juz jest czysto. Nawet kolege puscilem za mna zeby zobaczyl czy nie dymi na niebiesko podczas przypieszania i powiezial ze jedyne co z rury sie czasem wydobywa to dieslowska sadza

Opublikowano
Gdyby to był wyciek raczej zauważyłbyś plamy oleju w miejscu parkowania bo jednak sporo oleju tracisz .
Opublikowano
Gdyby to był wyciek raczej zauważyłbyś plamy oleju w miejscu parkowania bo jednak sporo oleju tracisz .

powiem szczerze ze jak by nie oslona pod silnikiem to na pewno plamy by byly ale czy az takie??

Opublikowano
Hej

Od pownego czasu mam problem z nadmiernym zuzyciem oleju przez moje autko ale od poczatku

Jak kupilem samochod to oczywiscie wymienilem olej na polecany przez jednego z forumowiczow FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL. Jezdzilem jakies pol roku po czym wybralem sie w podroz UK-PL. Samochod nie wzial na gram oleju wiec bylem zadowolony. W sumie do momentu kiedy zauwazylem ubytek oleju zrobilem jakies 7000 mil ale tlumaczylem to sobie tym ze podczas powrotu (wracalem sam) dosc ostro cisnelem szczegolnie w DE. Jakies 500 - 600 mil pozniej wymienilem olej ponownie (zawsze wymieniam co ok 10k km) tym razem na takze polecany Valvoline synpower 5w30. I znow pierwszy ubytek zobaczylem po jakich 5000 mil - bardzo dziwne :shock: :shock:. Od tej pory samochod podbiera mi olej w dosc duzych ilosciach tzn ok 0,5l/1000 mil.

Teraz troche info o turbo ktore wraz z kolega zaobserwowalem

Podczas wymiany paska klinowego, pompy wody i rolek napinaczy kolega zaobserwowoal luz (taki gora dol) na wirniku turbiny

Podczas wymiany uszczelek przy intercoolerze wycieklo troche oleju (nie kropla tylko sie wylalo)

Laczenie rury od inter do egr bylo zasyfione olejem

Podczas przyspieszania przy otwartym oknie kiedy obroty sa przed 2000 slychac taki jak by pisk (dosc dziwnie to brzmi) ktory w miare wzrostu obrotow zostaje zagluszony szumem zasysajacego przez turbo powietrza

I wreszcie podczas odpalania samochodu na zimnym silniku wywala z siebie chmure bialego dymu (do tego dodaje filmik)

Dzis widzialem to pierwszy raz gdyz zaniepokojony zuzyciem oleju postanowilem przy pomocy kamerki sprawdzic co sie z wydechu wydostaje

 

Bledow na kompie brak

Odma jest wymieniona wprawdzie nie na orginalna z BMW ale jest juz ta nowa bez wkladu

Doladowanie w normie (no moze minimalnie przeladowywuje) ale ogolnie jest ok

Czy moze ktos potwirdzic ze czas zajac sie turbina?? Czy moze to cos innego

Sprawdz jeszcze uszczelniacze zaworowe. Daja bardzo podobne objawy.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

dziwie się osobie która wymieniała tobie olej w aucie.

Przecież spuszczając olej nie mogła przegapić wycieku z misy olejowej, a tak miałbyś już jeden fant wykluczony.

Przypomina mi się historia mojego kolegi któremu zapchana odma wywaliła wszystkie uszczelnienia silnika.

Zostawił auto u mechanika po zrobieniu okazało się, że olej nadal ubywał. Musiał regenerować turbo, które również zapchana odma "uszkodziła"

Na tym nie warto oszczędzać.

Opublikowano

Olej wymieniam sam i widziałem ten wyciek wcześniej ale niestety nie mam kanału żeby to zrobić. Coś mi się wydaje ze tym razem pojadę do kolesi i zlecę im wymianę tej uszczelki przy okazji jak spuszcza olej.

Co do odmy to jak wymieniałem ja to była jeszcze oryginalna z filtrem gabkowym który był dość zasyfiony. Dostałem tez info od kolegi ze własne turbo mogło dostać po d...e przez te odme. Tak że może coś w tym jest

Dziś z rana po uruchomieniu autka nie było żadnej chmury białego dymu wiec juz nie wiem

Opublikowano
To prawda zapowietrzony silnik wywala olej wszystkimi możliwymi drogami również przez uszczelnienia turbiny. Odmę powinno wymieniać się co drugą wymianę oleju silnika czyli co ok 40 tys km wyobraź sobie auto z przebiegiem np 250 tys km. z niewymienianą odmą to tak jakby filtr powietrza wymieniać raz na 100 tys. Dobrze sprawdź tą turbinę ściągnij przewód od turbo i sprawdź czy turbawka jest w oleju. Lepiej wydać na regeneracje 8 stówek niż wymieniać silnik i nie tylko bo w takiej temperaturze, dymie możesz wyobrazić sobie co tam może się dziać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam kolegów,

 

Ja mam pytanie, do Was. Czy nowa turbosprężarka kupiona w ASO Olszowiec Poznań, powinna mieć wybitą na korpusie date produkcji ? Kupiłem nową, teraz się wypierają, że mowili mi,ze turbina nie byla nowa tylko regenerowana przez BMW, i jest "nowa-regenerowana",to jest mozliwe,ze w ASO sprzedawaja regenerowane turbiny? A nawet jesli to i tak po mimo tego powinna być data regeneracji turbiny przez BMW ?? A nie tak jak na załączonym zdjęciu w czerwonym kółeczko data jest zeszlifowana. Skad mam teraz pewność, że oni nie regenerowali ją u pana Kowalskiego, czy faktycznie przez firme BMW w Niemczech ???

Co o tym myślicie?

 

Na turbinie mam przejechane 18tkm i świga olejem ;-/

 

12376214_997731036965276_616754690313591752_n.jpg?oh=d569f7c76c9bfa987d4ec4c87361dd7c&oe=5730650A

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.