Wojtek2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 WitamSamochód bmw e91 2010r 318d z przebiegiem 250 tys. Po wpięciu komputerem w silnik wyświetla błąd 452A : info - system filtra cząstek stałych diesla - błąd stały. Proszę o pomoc w usunięciu tego problemu. Wczoraj dwukrotnie wymusiłem programem wypalanie dpfa ale nie mam żadnego potwierdzenia że wypalanie zakończyło się powodzeniem a poza tym błąd dalej jest wyświetlany. Miałem spełnione warunki m.in. temperatura cieczy ok 88'C , powyżej 10 litrów w zbiorniku, prędkość ok 60-80 km/h przez 30 minut, temperatura spalin przy dpfie przez ok 10-15min wynosiła ok. 550-650'C, potem ok. 200-300'C. Jeden warunek nie był spełniony - brak błędów dpf w silniku. Jego nie da się skasować podczas jazdy, tylko przy wyłączonym silniku ale przy uruchomieniu silnika błąd znowu wskakuje. Samochód jest jeżdżony głównie w trasie, rzadko w mieście. Ogólnie żadnych objawów zapchanego dpfa nie zauważyłem, na desce nie wyświetla żadnych podejrzanych kontrolek. Jedynie co mu jeszcze dolega to zbyt duże drgania silnika i gałką zmiany biegów ale to chyba nie będzie wina dpfa. Proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Proszę o pomoc w usunięciu błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturl1 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Gdy błąd będzie, to wypalanie się nie odbędzie. U kolegi też się nie chciał wykasować ale spróbowaliśmy w Inpie zrobić diagnozę ogólną w trakcie jazdy i wykasować podczas jazdy wszystkie błędy (był tylko ten od dpf i podgrzewacza filtra paliwa) oraz w czasie jazdy wykasować historię błędów. Udało się. W Inpie są dwie diagnozy ogólne, przynajmniej dla m47 i pamiętam, że jedną się nie dało, a drugą poszło w sposób, jak wyżej opisałem. -------------------Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekCh Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Najlepiej jak by wypowiedzieli się magicy od programowania i chip tuningu, jednak wydaje mi się, że błąd który dostajesz jest jedynie informacją, że auto zbilża się do przebiegu na jaki zakładana jest żywotność dpf. Wynika on z przebiegu, a stan dpf nie ma nic do rzeczy.Musiałbyś zakodować wymianę filtra na nowy, skoro jego parametry pokazują, że działa ok. Zobacz np. tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=214354 Pozdrawiam,Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 W takim razie będę musiał załatwić sobie te programy (inpa, dis) i pokombinować, albo poszukać kogoś kto je ma. Czy za pomocą tych programów można sprawdzić, w jakim stanie jest dpf? W programie którym mam (deplhi 2014) jest tylko możliwość wywołania wypalania dpfa i sprawdzenia temperatury spalin przy dpfie, nie można sprawdzić w jakim on jest stanie. Ktoś napisał:452A - appears as the particle filter most of the mileage has exceeded maximum and serves as information / reference for the filter in a BMW expert workshop to be replaced. Wynika z tego, że BartekCh masz rację. Teraz pytanie, czy można z tym błędem jeździć? Skoro jest błąd to znaczy ze dpf sie nie wypala (nawet mimo jazdy w trasie) tylko ciągle się zapycha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joe_alex Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Dzisiaj byłem u mojego mechanika, podpiął się pod kompa i wyskoczył mi dokładnie ten sam błąd...u mnie przebieg 232tys. Też nie da się skasować, powiedział tylko tyle, że trzeba zrobić wypalanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Jeżeli masz ten sam błąd co ja to możesz powiedzieć mechanikowi, że się myli i nie chodzi tu o wypalanie tylko zakodowanie dpfa. Jeśli jest ktoś w stanie odpowiedzieć na moje pytania z poprzedniego postu będę wdzięczny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Błąd DPF 452a informuje, że filtr przepracował 200.000 km i powinien zostać wymieniony, nie ważne w jakim on jest stanie. Programowo dałem mu informację, że został wymieniony i błąd dał się skasować i już nie wraca. Problem rozwiązany. Dzięki za podpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technik8 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Witam, podepnę się pod temat.Mam ten sam błąd i nie wiem czy to już koniec mojego dpf-a, czy tak jak w Twoim przypadku wystarczy tylko dać samochodowi przez program znać, że ma nowy dpf, później wymusić wypalanie ewentualnie i będzie po krzyku. Zamieszczam też skany z inpy i isty, może ktoś będzie tak uczynny i mi podpowie ocb z moim DPF-em :) http://static.pokazywarka.pl/i/6397933/595200/1a3b9cee-d13f-4a93-8134-7e4eb3a8a4a6.jpg http://static.pokazywarka.pl/i/6397933/570747/193e5233-51ba-4a31-afec-e2ae1f3b44cb.jpg http://static.pokazywarka.pl/i/6397933/638079/023e479a-ffb5-4261-b488-6bd7c73b89f5.jpg Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legioni Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Podłączam się pod temat. Historia nieco inna... Jechałem autostradą zapalił się żyd (sic) Zatankowałem i po jakimś czasie zaczął mi się dławić i nie mogłem jechać. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu problem ustał. Na następny dzień przy podjechaniu pod górkę problem się ponaglił, ale również po chwili minął. Dziś zapaliła mi się kontrola silnika podpiełem się do kompa i następujące błędy:452A - INFO isystem filtra cząstek stałych silnika diesla - stały40E9 - nieznany kod usterki4B82 -nieznany kod usterki3FF0 - przepływomierz powietrza - nieciągły4B81 - nieznany kod usterki4C9F - zawór recyrkulacji gazów wydechowych, wiarygodność - nieciągly4C9E - zawór recyrkulacji gazów wydechowych, wiarygodność - nieciągly Po skasowaniu pozostały tylko 452A i 4B82 Pomóżcie koledzy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bind2 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Panowie przepraszam, że odświeżam, jakim programem przestawić licznik DPF? Czy można to zrobić za poziomu manetek albo interfejsu delphi? Bo też nie mogę wykasować tych błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelgawel Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Rheingold da radę, DIS zapewne też. Możesz też spróbować w tool 32, wybrać swój plik silnika M47/N47...prg, wybrać z listy abgleich_csf_prog, w oknie argument wpisać FILTERTAUSCH i wcisnąć F5. N47/M47 android diagnostyka, regeneracja DPF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się