Skocz do zawartości

Problem z odkreceniem sruby od walu korbowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,moj mechanik ma problem z odkreceniem sruby na wale korobowym z przodu silnika. Bez odkrecenia jej nie mozna zdjac pokrywy lancucha rozrzadu. Che sprawdzic slizgi , bo tez cos mi szumi, a po po przeczytaniu paru postow odnosnie rozrzadu m50 zdecydowalem sie na inspekcje. I teraz pytanie: jak ruszyc ta srube? Jest mozliwosc urwania jej? rozmiar 22. Nagrzac ja? Stukac? Ktos mial podobny przypadek? 2 klucze oczkowe pekly.

Jak by sie zerwala to kaplica. :duh:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano

Porządna nasadka a nie jakieś oczkowe. Gwint jest normalny, a jak będziesz odkręcał to nie urwiesz.

Jakby na hamulcu sprzęgło ślizgało to zablokuj wał wkładając coś w wieniec koła zamachowego. Można zastosować udar, czyli konkretny młotek.

Opublikowano
Dzieki za odp. moj mechanik ma cykora. Zablokowal juz kolo zamachowe, ale boi sie ze urwie ta srube. Mi tez sie wydaje ze oczkowym to sie mozna .......... :duh:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano

Mechanior powinien znać starą metodę mechaniorową na zapieczone / oporne śruby.

 

Zakładasz klucz na oporną nakrętkę, napierasz na klucz z wyczuciem (tak żeby dość mocno naprężyć połączenie gwint - nakrętka, ale nie zerwać gwintu) i pukasz młotkiem w gwint, nakrętkę i ich bezpośrednie sąsiedztwo jednocześnie trzymając klucz stale naprężony. Robisz to w miarę możliwości, dostępu i żeby przy tym czego innego nie nabroić.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A możesz machnąć parę zdjęć z etapów pracy, albo chociaż z samej inspekcji? Szczerze pisząc, to w rozrządzie jeszcze nie grzebałem, ale chyba trzeba będzie, bo dość konkretnie grzechocze :/
Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.