Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem ze swoim BMW 116i F20 - otóż po raz drugi pojawił mi się komunikat "Napęd. Niepełna moc silnika. Jedź wolno. Umów się w serwisie" - odczuwalną miałem mniejszą moc na niższych biegach, natomiast jak powróciłem do domu to po ponownym odpaleniu samochodu kontrolka zniknęła - i tak dwa razy. Dodam, że samochód stał na zewnątrz (parkuje go jak jadę do pracy) i dwa razy padało - czy może być taka sytuacja, że np. samochód wpada w kałużę, jakaś kostka się moczy i przez to wychodzi ten błąd, a potem jak jest w garażu i się osusza to już tego błędu nie ma?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może być mnóstwo przyczyn...

Może być uszkodzony któryś z czujników silnika, ale bardziej obstawiałbym, że któryś z wtryskiwaczy "postanowił" być niesprawny.

Przynajmniej w F10 ten komunikat najczęściej związany jest z wtryskami...

Podłączałeś auto pod komputer?

Opublikowano
jeszcze nie, dziś będę dzwonił do ASO i się umawiał...ale czy to możliwe że po 55 tys. km już wtryski nie działały?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mały przebieg... Ale w sumie duże znaczenie ma jakie paliwo było lane.

Myślę, że nie ma co na razie przesądzać - trzeba podpiąć pod komputer.

Równie dobrze może to być jakiś drobiazg (np. zafałszowany sygnał z któregoś, niesprawnego czujnika).

Opublikowano
Oby to była wina jakiegoś czujnika...a paliwo zawsze 98 lane było. Ale tak jak mówisz - komputer trzeba podłączyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że masz 116i 2012 rok - tak samo jak moja żona.

U niej takiego komunikatu jak u Ciebie co prawda nie było, ale w ubiegłym roku zdarzało się, że silnik na biegu jałowym czasem wpadał w delikatne drgania.

ASO przeprogramowało wtryski i problem ustąpił.

 

P.S.

Jak jeszcze nie robiłeś, to prawdopodobnie masz akcję serwisową na pompę paliwa (chodzi o tą pompkę którą z baku zasysa paliwo do układu).

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Miałem kiedyś taki sam problem, błąd pojawiał sie bardzo często, pojechałem do Inchcape Wwa bo u nich kupowany samochód. Nic nie znaleźli, twierdzili ze komputer nie zapisał żadnego błędu. Zresetowali soft, od tego czasu ( 2 lata) względny spokój. Parokrotnie wyskoczył mi ten błąd, niknie po zgaszeniu i odpaleniu silnika. Mam wrazenie ze wiąże sie z zimnym silnikiem, tzn pojawia sie niedługo po odpaleniu i w miesiące zimowe. W lecie nie wyskakuje. Daj znać co wykombinują u Ciebie.
Opublikowano
Na 1 grudnia jestem umówiony, trochę lipnie, że stwierdzą, że nie wiedzą co to jest, a za diagnostykę 500 zł poleci + jeszcze pewnie za przeprogramowanie softu wezmą swoje...ale dam znać
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
odwołałem wizytę, uznałem, że skoro problem znów znikł (a pojawił się przy deszczu przy wjeździe na kałużę), to na razie nic z tym nie będę robił, pewnie jakiś czujnik czy coś...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam ten sam problem zaczeło się 3miesiące temu i wyskakiwało z częstotliwością raz na kilka tygodni. Teraz wyskakije kilka razy dziennie.

Po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy.

Ktoś miał podobnie pls o info i co zrobiliście?

Jakie są mniej więcej koszty usunięcia tego błędu.

Opublikowano
U mnie też było, ale wracalo częściej niż rzadziej i latem. Padła sonda lambda, wymienili na gwarce.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Generalnie ten komunikat pojawia się przy każdym błędzie z silnika, układu napędu itd. Trzeba podłączyć pod kompa i wtedy będzie wiadomo jaki konkretnie błąd. Druga sprawa, że trzeba to zrobić szybko bo po kilku odpaleniach samochodu, jeżeli błąd się nie powtarza to samochód go "zapomina".
Opublikowano

nie prawda, w ISTA się zapisuje wszystko i nawet jak ten sam blad sie nie wiem w ciagu tygodnia powtorzy 100 razy to w ista jest jako jeden blad ale po kliknieciu widac dokladnie kiedy wystapil i jest lista 100 pozycji z predkoscia, temperatura otoczenia obrtoami itd.

 

 

natomiast zadnego praktycznie bledu w bmw nie zczytasz urzadzeniem ELM

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam ten sam problem z 114i wiecie co to jest u mnie po sprawdzeniu samochodu okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy . Mechanik powiedzial ze sie lancuch wyciagna . Wymienilen lancuch i spowrotem to samo macie moze jakis pomysl co to jest??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy
byłem w BOSCH i po podłączeniu komputera powiedzieli to samo, lecz nie zgodziłem się na wymianę (przebieg 60k, więc mało prawdopodobna przyczyna). Pojechałem więc do ASO, gdzie wgrali nowy soft. Powiadomienia i drgania zniknęły. Do wymiany mam VANOS, ale tu powiadomienie jest pokazywane tylko co 100km i nie wiąże się z włączeniem trybu awaryjnego. Także czeka mnie jeszcze wymiana tego zaworu.

Rozmawiając z uprzejmym Panem z ASO, dowiedziałem się, że wiele komputerów w nieautoryzowanych serwisach źle tłumaczą błędy, tym samym mechanicy, idąc tym tropem, wymieniają jeszcze sprawne elementy. :shock: Ciekawe :?

Opublikowano
okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy
byłem w BOSCH i po podłączeniu komputera powiedzieli to samo, lecz nie zgodziłem się na wymianę (przebieg 60k, więc mało prawdopodobna przyczyna). Pojechałem więc do ASO, gdzie wgrali nowy soft. Powiadomienia i drgania zniknęły. Do wymiany mam VANOS, ale tu powiadomienie jest pokazywane tylko co 100km i nie wiąże się z włączeniem trybu awaryjnego. Także czeka mnie jeszcze wymiana tego zaworu.

Rozmawiając z uprzejmym Panem z ASO, dowiedziałem się, że wiele komputerów w nieautoryzowanych serwisach źle tłumaczą błędy, tym samym mechanicy, idąc tym tropem, wymieniają jeszcze sprawne elementy. :shock: Ciekawe :?

Niestety dobry mechanik znający się na BMW to podstawa.

Mechanicy wszystkich marek potrafią naciągać i to na grubo i wymieniają niepotrzebnie wiele części.

Do tego nie mają zazwyczaj takiej wiedzy jak osoba specjalizująca się w danej marce.

A potem opinia że BMW mega drogie w utrzymaniu.

Opublikowano
okazalo sie ze to niby lancuch bo blad to byl uszkodzony czujniki polozenia rozrzadu wylotowy i wlotowy
byłem w BOSCH i po podłączeniu komputera powiedzieli to samo, lecz nie zgodziłem się na wymianę (przebieg 60k, więc mało prawdopodobna przyczyna). Pojechałem więc do ASO, gdzie wgrali nowy soft. Powiadomienia i drgania zniknęły. Do wymiany mam VANOS, ale tu powiadomienie jest pokazywane tylko co 100km i nie wiąże się z włączeniem trybu awaryjnego. Także czeka mnie jeszcze wymiana tego zaworu.

Rozmawiając z uprzejmym Panem z ASO, dowiedziałem się, że wiele komputerów w nieautoryzowanych serwisach źle tłumaczą błędy, tym samym mechanicy, idąc tym tropem, wymieniają jeszcze sprawne elementy. :shock: Ciekawe :?

Niestety dobry mechanik znający się na BMW to podstawa.

Mechanicy wszystkich marek potrafią naciągać i to na grubo i wymieniają niepotrzebnie wiele części.

Do tego nie mają zazwyczaj takiej wiedzy jak osoba specjalizująca się w danej marce.

A potem opinia że BMW mega drogie w utrzymaniu.

 

bm

Dokładnie, wystarczy pooglądać "Bedzie Pan zadowolony" na TVN Turbo... To co się dzieje w warsztatach to jakaś patola... Warto znaleźć kogoś pewnego i ogarnietego w BMW...

Opublikowano
Adam Osiński Q Serwis w Skrzydłowie pod Częstochową. Przerobiłem pare mechaników w życiu i niewielu jest ludzi którzy tak się znają na robocie jak Pan Adam ;) czasem tam nawet jeżdżę ze Śląska specjalnie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie w 118i komunikat dzisiaj pojawił się po raz pierwszy.

Rano auto miało założone nowe świece (BERU - takie jak były wcześniej). Następnie zrobiłem około 100km w trasie + miasto. Prędkości w trasie dochodziły momentami do 150km/h, a w mieście wiadomo - korki. Wyjeżdżając z miasta auto miało odczuwalnie słabszą moc - wg zegarów sportowych nie przekraczało 100KM, ale żaden komunikat się jeszcze nie pojawił. Kiedy wcisnąłem mocno gaz pojawił się komunikat "pełna moc silnika niedostępna. skontaktuj się z serwisem". Rzeczywiście komunikat znika po zgaszeniu silnika, jednak auto nie odzyskuje mocy. Kiedy próbuje przycisnąć, wtedy się pojawia ponownie. Jutro będę w stanie odpowiedzieć czy sytuacja zmieni się kiedy auto ostygnie.

Robiłem już tę trasę chyba po raz 5-ty w podobnych warunkach i nigdy wcześniej problem się nie pojawił. Nie wiem czy może byc to powiązane z wymianą świec.

 

Czy komuś problem pojawił się w podobnych okolicznościach i udało się zdiagnozować przyczynę?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie jest podobnie ale nieco inaczej.

 

Miałem juz 2 razy sytuację, przychodzę do samochodu chce odpalić wciskam start a on mi daje komunikat, że błąd napędu i co gorsza nie chce zapalić. Normalnie kręci, kręci, kręci i nic. Nie odpala. Wyłączam samochód. Próbuję jeszcze raz i wszystko normalnie bez problemów bez błędów.

Loteria. Samochód ma przejechane 19tys. Na gwarancji jeszcze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie przy tym komunikacie w aso stwierdzono że należy wymienić pompę wody oraz wentylator powietrza co tez uczynili.Po wymiennie przez okres ok 2 lat i przejechaniu 40 tys km komunikat sie nie powtórzył

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.