Skocz do zawartości

dogrzewacz płynu chłodzącego 3.0d


ciufcia

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze pytanie:

 

Czy błąd 19 IHKA: Auxiliary water pump - short circuit to negative dotyczy części nr 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PD91-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_30d&diagId=64_1404 ??

Czy może tej części co jest pod podgrzewaczem - czarnej skrzyneczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze raz, żeby się upewnić:

- czy chodzi o numer 5 na tym schemacie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PD91-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_30d&diagId=64_1404

- czy może o numer 1 na tym schemacie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PD91-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_30d&diagId=64_1405

 

Z opisów na realoem wynika, że jest to jednak ten drugi schemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mial ktos podobne obiawy dodatkowo mam problem nie moge wejsc w sterownik ikze albo go niewykrywa albo info ze brak owego sterownika. Czytalem ostatnio ze ktos mial problem ze sterownikiem silnika i przyczynya byl jeden z czujnikow . Panowie pomoże ktos zima idzie a ja nie potrafię dogrzac silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na krótko pompkę czy chodzi. Albo wymus disem i nasłuchuj czy chodzi. Jak działa to idź do podgrzewacza, sprawdź czy wszystkie kable sa ok. Powinien iść jeden gruby chyba bezpośrednio do alternatora i od sterowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Regeneruje sie jakoś te dogrzewacze czy trzeba wymieniać całość?

 

wyglada na to ze mozna regenerowac :D

 

 

BMW E46, E39, E52, E83 & Z3 Heater Control Valve Repair Kit 64 11 8 369 805 & 64 11 8 369 807 - No Longer Available

 

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2074406-BMW-E46-E39-E52-E83-amp-Z3-Heater-Control-Valve-Repair-Kit-64-11-8-369-805-amp-64-11-8-369-807-No-Longer-Available

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie dogrzewacza. Z boku gdzie znajduje sie pompa cyrkulacji cewka jest gorąca ze nie można dotknąć a pompa , podgrzewacz oraz przewody gumowe zimne. Po rozgrzaniu silnika do temp ok 70 stopni przewody nadal zimne.

 

 

Ten zestaw to pompa i elektrozawór - i obsługuje- wg.mnie -tylko obwód nagrzewnicy.

Jak u mnie padł elektrozawór to w lato - mimo włączonej klimy - z nawiewów na szybę i nogi leciało ciepłe powietrze.

 

Podejrzewam że pompka lub jej zasilanie jest u Ciebie uszkodzone. Jakbyś potrzebował to sprawną pomkę posiadam na zbyciu.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten zestaw naprawczy ale pisze ze juz jest niedostępny. Chyba ze ktoś inny to jeszcze robi. Nie widziałem tam szczotek a jeżeli to jest silniczek elektryczny to podstawa przy regeneracji:)

 

Ktoś wogole zaglądał do środka? Bo nie wiem czy zawracać sobie głowę próba naprawy czy odrazu kupić sprawna cześć?

Edytowane przez Lustek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Ktoś wogole zaglądał do środka?

 

 

@Lustek - tutaj masz filmik ( prawdopodobnie masz inny podgrzewacz ale konstrukcja jest taka sama ) :

 

How to disassemble an E36 BMW Heater Valve by Howstuffinmycarworks

 

 

Fajny ten zestaw naprawczy ale pisze ze juz jest niedostępny. Chyba ze ktoś inny to jeszcze robi

 

Rebuilding Heater Valve in my E34 525

 

 

 

Heater Control Valve Repair Kits

 

http://www.ferrullimotorworks.com/#!heater-control-valve-repair-kits/c1q03

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że można taki zestaw jeszcze gdzieś kupić. Tylko że u mnie jest raczej problem z prądem a ten zestaw naprawia ewentualne wycieki, niedogrzewania itp itd. Myślę że bardziej powinien się nim zainteresować założyciel tematu bo on błędu nie ma a narzeka na ogrzewanie.

Poza tym, wydaje mi się że zestaw ten służy do regeneracji elektrozaworu (a wiej tego mniejszego walca bliżej kabiny) a nie samej pompki. W pompce muszą być jakieś szczotki:)

 

EDIT: ok...nie musi być szczotek bo są silniczki bezszczotkowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższej przerwie. Na zakonczenie tematu dodam że wszystko wrociło do normy. :D samochod grzeje znalezione napięcie na pompkę i wszystko jest jak należy. Problem była pompka -nie chciala zastartować-można ją rozebrać ale bardzo ciężko i opornie to idzie. Dogrzewacz dziala jak należy. Gdy włączy się xogrzewacz obciążenie alternatora siega 90% jego mocy wiec obroty troche falują. Ale mi to nie przeszkadza, najważniejsze że jest ciepełko. :lol:

pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dogrzewacz wyłącza się po osiągnięciu temperatury roboczej silnika czy po przekroczeniu niebieskiego pola?

Ostatnio test nr.9 pokazał u mnie, że dopóki temperatury nie przekroczy niebieskiego pola napięcia lata sobie od min.14 do max 14,4.

Po przekroczeniu niebieskiego pola staje w miejscu i ładuje 14,3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.