Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poprawiłem tytuł po raz pierwszy i ostatni.

 

 

WItam, miesiąc temu kupiłem bmw e36 z silnikiem 320i. Po kilku tygodniach intensywnej jazdy na cpnie po wyłaczeniu auta zaczeła mi się lać woda z chłodnicy. Sprawdziłem co i jak woda uciekała z rogu chłodnicy i przez korek zbiorniczka wyrównawczego.

 

Po zaprowadzeniu do mechanika stwierdzono ze uszczelka pod głowicą , poczytałem troszkę na forum i pomyślałem, że okej może to faktycznie to objawy by się zgadzały.

W aucie mechanik wymienił(zrobił)

- Planowanie głowicy

-Uszczelkę pod głowicą

-Sprawdził ciśnienie w cylindrach

-Nowa pompa wody

-Nowy termostat

- Uszczelki do kolektora

 

Po odebraniu auta od mechanika dostałem polecenie by wymienić visco bo nie działa , oczywiście na 2 dzień było już nowe (używane)

 

Po 2 tygodniach od odebrania auta 20 km od miasta wracając do domu poczułem że nagle zaczyna wiać zimnym powietrzem a po chwili wskazówka przekroczyła pion zgasiłem auto otwieram maske a tam to samo woda leci z zbiorniczka wyrównawczego i chyba z chłodnicy dość ciężko było stwierdzić bo lało się ciurkiem...

 

Udało sie dostać do kogoś do domu po 5l wody odpowietrzyłem układ i udało się dojechać do domu..

Na 2 dzień było swięto musiałem sie dostać na cpn po małe zakupy znów to samo , wieczorem znów go odpowietrzyłem wlałem znów mogłem jechać normalnie nie wiem jak daleko bym przejchał ale trzymała się wskazówka w pionie.

Tak jak by sie zapowietrzał albo coś ... nie wiem.

 

Dodam, że wąż górny ( od zbiorniczka do silnika) jest miękki i parzy a wąż od silnika do chłodnicy jest letni ( da się go trzymać) i również jest miękki

 

Dlatego szukam pomocy tutaj gdzie macie większe pojęcie o o samochodach niż ja, dodam też ze nie mam siły ani chęci pakować dalej hajsu w auto a chce żeby jeździło (mechanik skasował mnie na 1970zł za naprawe częsci itp...) wieć no prosze o wyrozumienie :)

Opublikowano

Według mnie za szybko stwierdzono,że to głowica.

Głowicę trzabyło zostawić na koniec najpierw sprawdzić pompę wody, termostat, nieszczelności w układzie.

Wydaje mi się ,że zbyt pochopnie podjąłeś decyzję o remoncie głowicy.Zakładając teraz, że wszystko dobrze złożone szukałbym problemu jak wyżej pisałem pompa,termostat it.p.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
Stwierdziłem że to uszczelka pod głowicą , bo auto po około 1 km wskazówka już przekraczała pion od zimnego silnika, w zbiorniczku śmierdziało spalinami i bardzo szybko uciekająca ciecz z chłodnicy. No ale i tak jestem ciekaw co teraz , dodam że głowica nie była sprawdzana czy nie ma mikropęknięć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze.

Lektura.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Po drugie.

Objawy wskazują na pompę wody. Gotujący się płyn ma swój specyficzny smród.

Po trzecie.

Jak można wymienić uszczelkę pod głowicą nie sprawdzając głowicy i nie planując jej. Taka wymiana zakrawa o nadmiar czasu w domu i...tak z nudów... zmienię sobie dziś uszczelkę pod głowicą.

Po czwarte.

W tych silnikach podczas wymiany uszczelki ZAWSZE daje się nowe śruby głowicy. Śruby mają tendencję do uciągania się.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Śruby są nowe , głowica była planowana , jednak najprawdopodobniej nie była sprawdzana pod względem szczelności.

 

+ Dziekuje za lekturę biore się za czytanie :)

 

Jakieś pomysły macie może ?

Dziś dodam , jechałem do pracy około 3km samochód nagrzał się już po 1 km tęperatura stała w pionie , po powrocie do domu podniosłem maskę, wąż od termostatu do chłodnicy był wprawie że zimny pomimo 90 stopni i przede wszystkim miękkie węże

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.