Skocz do zawartości

[320d] Łomotanie na jedynce + szarpnięcie przy gaśnięciu


DeviousM

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! To w sumie mój pierwszy post, a ja już z problemem.

Moja bunia to 320d z 2001 roku z 5 biegami.

 

Kwestia jest taka - na 99% mam usterkę, ale nie wiem co to konkretnie jest. Po przeczytaniu parudziesięciu wątków na forum jestem już delikatnie skonfundowany. Ogólnie obstawiałem zużycie sprzęgła albo koła dwumasowego, ale teraz doczytałem jeszcze, że to może być EGR i ewentualnie poduszka od silnika.

Ogólnie sytuacja jest taka, że objawy występują najczęściej najsilniej po trasie powyżej 200 km, albo po staniu w korku. Przy ruszaniu, na jedynce na niskich obrotach przy delikatnym popuszczaniu sprzęgła bez użycia gazu, albo z małym gazem czasem jest tak, że samochód wpada w straszne wibracje i słychać aż takie łomotanie, jakby mi cały silnik latał na boki. Po dłużej trasie czuć ten sam typ łomotania nawet na dwójce, ale z dużo mniejszym natężeniem.

Przy gaszeniu silnika jest też to charakterystyczne szarpnięcie (takie "łub-dub-dub-dub"), które podobno zwiastuje zużycie dwumasy.

 

Macie jakiś pomysł co może być konkretnym powodem?

Z góry dzięki za pomysły!

Edytowane przez DeviousM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze dopisz 320d do tytułu, bo temat będzie zamknięty.

Wszystko wskazuję na dwumasę, jak wygląda sytuacja przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła na wolnych obrotach? Nie chrobocze? Możesz spróbować od wymiany poduszek, bo pewnie i tak mają dość, jak w większości kopciuchów. Rzuca autem przy gaszeniu/odpalaniu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wciskaniu sprzęgła generalnie nic się złego nie dzieje. Chrobotać nic nie chrobocze. Przy puszczaniu też, ale czasem przy tych niskich obrotach zaczyna nim rzucać. Przy odpalaniu jest raczej spokojnie, ale przy gaszeniu występuje właśnie to charakterystyczne łubudu.

Sprawdzę w takim razie tę poduszkę i jeśli coś, to odezwę się jak już ją wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poduszki silnik są dwie (sprawdzanie niewiele da, bo przeważnie dopiero po wyjęciu widać jak siadły), od razu wypada wymienić poduszki skrzyni biegów, bo to mały koszt.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki silnik są dwie (sprawdzanie niewiele da, bo przeważnie dopiero po wyjęciu widać jak siadły), od razu wypada wymienić poduszki skrzyni biegów, bo to mały koszt.

 

Czy mógłbyś jakoś nakierować gdzie owe poduszki skrzyni biegów się znajdują? Rozglądałem się trochę wokół skrzyni, ale nie mogę ich znaleźć :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niewiele tu widać, ale trudno ich nie zauważyć :wink:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR-02-2003-E46-BMW-320d&diagId=22_0084

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
Sprawdź stan koła pasowego które pełni rolę tłumika drgań i często jest przyczyną rzucania silnika przy gaszeniu, jeśli masz oryginał to pewnie jest już bardzo zmęczony a co do szarpania przy ruszaniu to bardzo częsty przypadek w bmw, najczęściej winien jest łącznik elastyczny wału, pasowało by też sprawdzić czy podpora wału nie ma luzow i to tyle.

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koło pasowe wymienialem gdzies okolo 2 lata temu bo stare mi najzwyczajniej peklo. Jesli chodzi o podpore jest dobra, rowniez wymieniana, jesli chodzi o wal to mam uszkodzony krzyzak na wale i poduszke w moscie, ale to swoja droga bo to puka przy zmianie biegu :| Nie rozumiem tylko gdzie sie znajduje ten elastyczny lacznik walu i jak on wyglada? :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Podepnę się pod temat, bo problem mam podobny.

U mnie sporadycznie, tylko i wyłącznie przy delikatnym ruszaniu, np. w korku, w jakiejś kombinacji położenia pedałów gazu (gdy jest go mniej) i sprzęgła nieraz pojawia się mocny łomot i gdzieś z tyłu zza fotela. Na innych biegach nic się nie dzieje, nic nie szarpie, nie wyje. Nie szarpie też jakoś szczególnie przy gaśnięciu. Na kanale nic się w oczy nie rzuca za bardzo. Kolega sugerował podporę wału. Czy to możliwe i jeśli tak to która?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.