Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od miesiaca moze dwoch borykam sie z wysokim spalaniem w moim e36, przy jezdzie nawet eko wynosi ok 15-16l, na poczatku sugerowalem sie w wiekszosci komputerem podkladowym, sadzilem ze moze zawyza mi spalanie wiec pojechalem na stacje, zatankowalem i po 100 lub 200km wynik spalania jest bardzo zblozony do tego na komputerze :duh: pojechalem na komputer i sadzilem ze winowajca bedzie sonda lambda, po podpieciu komputer nie wykazal bledow w sterowniku silnika w sondy na livedata pracowaly poprawnie(grzalki dzialaja, sondy zmieniaja swoje wartosci) niestety nie popatrzalem na komputerze jakie wortosci wskazuje np przeplywomierz ale diagnosta mowil ze wszystko jest ok :| zrobil mi adaptacje sond i przeplywki bo je odlaczalem zeby sprawdzic sam czy sa sprawne. Po tym zabiegu spalanie zaczelo troche spadac, potem znowu troche wzroslo :cry: przeciez to chyba niemozliwe zeby na rozgrzanym silniku przy delikatnym traktowaniu pedalu gazu, hamowaniem silnikiem i ogolnie eko jazdy spalanie wynosilo 15l :duh: przedwczoraj kupilem srodek do czyszczenia przeplywki i zdrowo wypsikalem ten element pomiarowy, gdy wszystko wyschnelo podlaczylem i odpalilem auto - pierwsze wrazenie - po odpaleniu obroty wskoczyly jakos na 1500(tak jak zawsze) i po obadnieciu ponizej 1000 momentalnie zeszly chyba na 700(wczesniej auto mialo takie punkty np ulamek sekundy przytrzymal na 900 potem 800 i zszedl na 700 a teraz odrazu tak zszedl) a na biegu jalowym jakby minimalnie mocniej trzeslo buda, obroty nie faluja, zreszta nigdy nie falowaly ale od momentu czyszczenia 2 razy mi sie przytrafilo ze jak cofalem i nacisnalem sprzego to zaczely lekko falowac miedzy 400-600 a jak dodalem gazu to momentalnie to zniklo :shock: auto przyspiesza normalnie tylko te spalanie jest tragiczne, zanim pojechalem na kompa to jak na wlaczonym silniku odlaczylem przeplywke to slychac i widac bylo ze silnik minimalnie zmienil charakterystyke pracy(czyli przeplywka dziala), niechcialbym kupowac przeplywki w ciemno zeby zobaczyc czy to moja przeklamuje, wiec mam pytanie czy jest ktos moze z Zabrza albo okolic i uzyczylby swojej przeplywki na podmianke zeby zoabczyc czy tu jest problem? :cool2: moje auto to e36 m52 95r osprzet siemensa, przeplywka 4 pinowa :)
Opublikowano
moze zacznij sprawdzic czy nie masz gdzieś wycieku paliwa bo może gdzieś się poci i to paliwo ucieka... kolejna sprawa jak wygląda twój filtr powietrza jest czysty wymieniany był? Wykręć swiece ocen jaki mają kolor czy są mokre czy nie
Opublikowano
WItam, paliwa wokol auta nie czuc, pod maska takze i nic sie nie leje ale sprawdze to. Filtr powietrza wymianiany byl 2 lata temu na filtrona, dzis wymienilem na nowy z meyle. Swiece sprawdzalem zaraz po kupnie auta 2 lata temu(NGK BKR6EK dwuelektrodowa) stan ich byl bardzo dobry(byly lekko brazowe i delikatnie wilgotne), dlatego je zostawilem, ostatnio je sprawdzalem pol roku temu i nie bylo z nimi zle. Juz zamowilem nowe swiece ngk i na dniach bedzie i tak wymiana :). Kompresji nigdy nie mierzylem, a jaki to ma wplyw na spalanie? Samochod czy to na zimnym czy cieplym odpala od strzala, zero problemow, plynnie sie wkreca na obroty moc ma itp. Jedyny mankament jaki z nim mam to gdy dluzej postoi np cala noc to pod odpaleniu kontrolka cisnienia oleju swieci 1,5-2sek i czasem podczas swiecenia tej kontrolki klekotnie :cry: gdy nastepne odpalenie nie trwa zbyt dlugo np godzina to kontrolka gasnie odrazu - podejrzewalem uszkodzony zaworek zwrotny w podstawie filtra oleju no i w mojej faktycznie byl zaciety to kupilem podstawe z m50 z idealnym zaworkiem zwrotnym i dalej to samo :| gdyby pompa oleju kulala to chyba za kazdym odpaleniem by nie dawala na poczatku takiego cisnienia a tu jak auto nie stoi zbyt dlugo to kontrolka gasnie odrazu :cry:
Opublikowano
Problem rozwiązany! Winowajca okazał się uszkodzony przeplywomierz który niby działa normalnie(auto jeździło ok) a zalewal silnik benzyna, po wymianie spalanie zaczęło spadać :D
Opublikowano
A na zimnym silniku zalewalo ci silnik? Pytam się bo mam podobny problem... Na zimnym zalewa, strzeli z wydechu i spalanie ogromne, a na cieplym silniku chodzi normalnie choć spalanie dalej wysokie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.