Skocz do zawartości

Sonda lambda a paliwo.


Damian0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moje pytanie skierowane jest na temat paliwa a mianowicie po przyprwadzeniu z Niemiec mojej e90 2.0i pojedzilem 2 dni później zatankowałem na jakiejś stacji paliwko 95 i zapalił mi się check silnika po sprawdzeniu błędu wykryto problem z sondą lambda ... Czy w tym silniku można stosować benzynę 95 ? Czy może faktycznie coś z sonda jest nie tak ? Bo aż dziwnie ze w de wszystko było ok do czasu tankowania w pl ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuj na shell lub na lotos pb95.

Jest znacznie lepsza niz ta z orlenu bo pochodzi z gdanskiej rafinerii.

Niestety nie ma w kraju benzyn podobnych do tych z rajchu czy beneluksu.

Taki mamy klimat :)

 

PS.mozesz ja troche sam stuningowac dodatkiem do paliwa lecz ogolnie to mija sie z celem bo tak by trzeba miksowac kazdy jeden zatankowany zbiornik.

auta sie lepiej wkrecaja na obroty i ogolnie jest lepiej tyle ze taki dodatek kosztuje 15zl.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Można stosować 95, masz naklejkę na klapce od wlewu paliwa i informacje jakie paliwa można tam lać. Ja pierwsze tankowanie po kupnie też zrobiłem na Orlenie gdzie nie było 98 tylko 95 i zaraz po tym zapaliła się kontrolka check engine. Pojechałem na komputer i gość powiedział, że kiepskie paliwo było powodem. Niestety nie pamiętam jaki błąd pokazywało mu na kompie. Po skasowaniu i zalaniu 98 na Statoil błąd więcej się nie pokazał. Jeszcze przez jakiś czas lałem 98 a później stwierdziłem że będę lał 95 i taką teraz tankuje cały czas, nie ma problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy warto wymienić filtr paliwa ? Czy nie powinno to mieć wpływu jak zaleje już jakieś lepsze ? I ewentualnie czy z wymianą filtra nie ma problemu i czy sam to zrobię czy trzeba jechać gdzieś do mechaniora ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, błąd sondy diagnostycznej może oznaczać problemy z katalizatorem (ta sonda sprawdza skład spalin za katalizatorem).

Polecam zrobić test dymny, wtedy będzie wiadomo czy to sonda pada czy katalizator.

Katalizator mógł się:

- zatkać - od ciągłej jazdy po mieście albo na krótkich odcinkach

- stopić - gdy auto miało problemy ze spalaniem mieszanki, i np. podczas gubienia zapłonu niespalona benzyna dostawała się do wydechu

 

W tym pierwszym przypadku możesz próbować przegonić auto na wysokich obrotach i liczyć, że się wypali jego zawartość.

W teorii kat nie powinien się zatykać, materiał z jakiego jest zbudowany się nie zużywa.

Niestety w rzeczywistości tak się dzieje, gdy nie są spełnione warunki potrzebne do przeprowadzenia katalizy.

 

W drugim przypadku wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator mógł się:

- zatkać - od ciągłej jazdy po mieście albo na krótkich odcinkach

 

 

No w sumie auto przez miecha stało i tylko wjezdzalo i wyjeżdżało z garażu dlatego może i ten problem ... Dziś przegonilem auto na wyższych obrotach na odcinku 40 km i zobaczymy .

 

I właśnie na czym polega ten test ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się źle wyraziłem z tym "testem dymnym" - chodziło mi po prostu o test spalin :wink:

Temat jest obszerny, ale tak w mega skrócie - katalizator ma za zadanie redukować zawartość HC, CO, NOx.

Analizując ilość poszczególnych związków można stwierdzić czy katalizator pracuje poprawnie.

 

Co do błędu sondy lambda przy niewydolnym katalizatorze.

W spalinach zarówno przed jak i za katalizatorem zawarty jest również tlen.

Sonda druga (zwana diagnostyczną lub monitorującą) sprawdza ile tego tlenu pozostało po reakcjach chemicznych w katalizatorze.

Porównując jej odczyt z odczytem z sondy pierwszej można wnioskować jaka jest efektywność pracy katalizatora.

Jeśli zawartość tlenu "przed" i "za" będzie zbliżona - masz błąd drugiej sondy.

 

Niestety - niesprawna (jeszcze nie martwa) sonda i niesprawny katalizator mogą powodować ten sam błąd. Po analizie spalin masz 100% pewności, która z tych części zawodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://zapodaj.net/f5e74a3e840a4.png.html

http://zapodaj.net/8c14bb769adbb.png.html

http://zapodaj.net/81f970baf1ec6.png.html

 

I tak pierwszy odczyt był przed wyjazdem w drogę po przyjechaniu 40km znów odczytalem i jak wracałem dałem po garach but podłoga 180-210 i po przyjechaniu znów check i ostatni odczyt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.