Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam moje pytanie skierowane jest na temat paliwa a mianowicie po przyprwadzeniu z Niemiec mojej e90 2.0i pojedzilem 2 dni później zatankowałem na jakiejś stacji paliwko 95 i zapalił mi się check silnika po sprawdzeniu błędu wykryto problem z sondą lambda ... Czy w tym silniku można stosować benzynę 95 ? Czy może faktycznie coś z sonda jest nie tak ? Bo aż dziwnie ze w de wszystko było ok do czasu tankowania w pl ....
Opublikowano

Tankuj na shell lub na lotos pb95.

Jest znacznie lepsza niz ta z orlenu bo pochodzi z gdanskiej rafinerii.

Niestety nie ma w kraju benzyn podobnych do tych z rajchu czy beneluksu.

Taki mamy klimat :)

 

PS.mozesz ja troche sam stuningowac dodatkiem do paliwa lecz ogolnie to mija sie z celem bo tak by trzeba miksowac kazdy jeden zatankowany zbiornik.

auta sie lepiej wkrecaja na obroty i ogolnie jest lepiej tyle ze taki dodatek kosztuje 15zl.

MADE IN PRL
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Można stosować 95, masz naklejkę na klapce od wlewu paliwa i informacje jakie paliwa można tam lać. Ja pierwsze tankowanie po kupnie też zrobiłem na Orlenie gdzie nie było 98 tylko 95 i zaraz po tym zapaliła się kontrolka check engine. Pojechałem na komputer i gość powiedział, że kiepskie paliwo było powodem. Niestety nie pamiętam jaki błąd pokazywało mu na kompie. Po skasowaniu i zalaniu 98 na Statoil błąd więcej się nie pokazał. Jeszcze przez jakiś czas lałem 98 a później stwierdziłem że będę lał 95 i taką teraz tankuje cały czas, nie ma problemów.
Opublikowano
A czy warto wymienić filtr paliwa ? Czy nie powinno to mieć wpływu jak zaleje już jakieś lepsze ? I ewentualnie czy z wymianą filtra nie ma problemu i czy sam to zrobię czy trzeba jechać gdzieś do mechaniora ?
Opublikowano
Zalalem 98 zrobiłem z 80 km i znów się zapalilo ... Pewien mechanik powiedział mi że jeżeli to sonda 2 to może być problem z katalizatorem ? Jest jakiś sposób na oczyszczenie kat. ?
Opublikowano

Tak, błąd sondy diagnostycznej może oznaczać problemy z katalizatorem (ta sonda sprawdza skład spalin za katalizatorem).

Polecam zrobić test dymny, wtedy będzie wiadomo czy to sonda pada czy katalizator.

Katalizator mógł się:

- zatkać - od ciągłej jazdy po mieście albo na krótkich odcinkach

- stopić - gdy auto miało problemy ze spalaniem mieszanki, i np. podczas gubienia zapłonu niespalona benzyna dostawała się do wydechu

 

W tym pierwszym przypadku możesz próbować przegonić auto na wysokich obrotach i liczyć, że się wypali jego zawartość.

W teorii kat nie powinien się zatykać, materiał z jakiego jest zbudowany się nie zużywa.

Niestety w rzeczywistości tak się dzieje, gdy nie są spełnione warunki potrzebne do przeprowadzenia katalizy.

 

W drugim przypadku wymiana.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ten test dymny to o co chodzi? Można więcej szczegółów?
Opublikowano

Katalizator mógł się:

- zatkać - od ciągłej jazdy po mieście albo na krótkich odcinkach

 

 

No w sumie auto przez miecha stało i tylko wjezdzalo i wyjeżdżało z garażu dlatego może i ten problem ... Dziś przegonilem auto na wyższych obrotach na odcinku 40 km i zobaczymy .

 

I właśnie na czym polega ten test ?

Opublikowano

Może się źle wyraziłem z tym "testem dymnym" - chodziło mi po prostu o test spalin :wink:

Temat jest obszerny, ale tak w mega skrócie - katalizator ma za zadanie redukować zawartość HC, CO, NOx.

Analizując ilość poszczególnych związków można stwierdzić czy katalizator pracuje poprawnie.

 

Co do błędu sondy lambda przy niewydolnym katalizatorze.

W spalinach zarówno przed jak i za katalizatorem zawarty jest również tlen.

Sonda druga (zwana diagnostyczną lub monitorującą) sprawdza ile tego tlenu pozostało po reakcjach chemicznych w katalizatorze.

Porównując jej odczyt z odczytem z sondy pierwszej można wnioskować jaka jest efektywność pracy katalizatora.

Jeśli zawartość tlenu "przed" i "za" będzie zbliżona - masz błąd drugiej sondy.

 

Niestety - niesprawna (jeszcze nie martwa) sonda i niesprawny katalizator mogą powodować ten sam błąd. Po analizie spalin masz 100% pewności, która z tych części zawodzi.

Opublikowano
Przegoniłem auto 40 km powyżej 3,5 tysiące w górę i 3 dni było ok potem pojezdzilem po miescie i znów check i ten sam błąd :/
Opublikowano
p0139 . Odczytalem błąd przez złącze obd2 w telefonie jak się się znów zapali to zrobię skrina z parametrami jakie tam są pokazane .
Opublikowano

http://zapodaj.net/f5e74a3e840a4.png.html

http://zapodaj.net/8c14bb769adbb.png.html

http://zapodaj.net/81f970baf1ec6.png.html

 

I tak pierwszy odczyt był przed wyjazdem w drogę po przyjechaniu 40km znów odczytalem i jak wracałem dałem po garach but podłoga 180-210 i po przyjechaniu znów check i ostatni odczyt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.