Skocz do zawartości

potrzebny chemat elektryki komory silnika


Patryk210

Rekomendowane odpowiedzi

poptrzebuje schemat elektryki komory silnika (powód przekładka silnika m50 na m52 i problem tkwi na pinach) głównie mi chodzi o przyłączenie instalacji komory silnika do reszty instalacji...

 

SILNIK M52 Z 98r VIN: An28815

SILNIK M50 Z 93r VIN: Fc76900

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img75.imageshack.us/img75/3844/91or.jpg

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/f/d/9.png

http://img55.imageshack.us/img55/2407/aaaaaaaaa0da.jpg

 

 

mój mail: patryk210@o2.pl

 

z góry serdecznie dziękuje

Edytowane przez Patryk210
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E36 jest modelem który poczuł smak silnika M50 i M52 - fabrycznie.

Nie sądzę aby były różnice w gniazdach, a zwłaszcza z pinami. Jedynie co może je wyróżniać to fakt że przy modelach z M52 był już fabryczny immobiliser oparty na module EWS i w tej sytuacji uruchomienie tego silnika w samochodzie bez EWS-a, będzie stanowić problem. :D

Napisz z czym masz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem Twój drugi temat odnośnie przekładki silnika i nie wiem czy się nie pośpieszyłeś z tym wszystkim, a silnik widzę po zdjęciu że już wrzucony.

 

W pierwszej kolejności dowiedz się czy auto z którego ten silnik pochodzi miał fabryczny immobiliser, czyli zabezpieczenie o którym wspomniałem wczęśniej - zapewne tak.

Możesz mieć nie lada problem. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnika jeszcze nie przełozyłem narazie oba silniki z obu aut sa wyciągnięte...

auto z silnikiem M52 miało niestety imobilajzer :mad2:

narazie mnie zastanają róznice pomiedzy tymi kostkami z pinami bo w mojej jest jedna a w instalacji z M52 sa juz 2kostki do wpięcia:

 

mój silnik w mojej budzie:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img158.imageshack.us/img158/291/obraz0149cj.jpg

 

silnik który chce włozyc do mojej budy czyli do zdjęcia pierwszego:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img75.imageshack.us/img75/3844/91or.jpg

 

już wiem ze bedzie problem z imobilajzerem i tymi kostkami: moze ktos umiałby pomóc w usunieciu imobilajzera (jak to zrobic i czy elektryk samochodowy sobie poradzi z tym) oraz co z tymi kostkami..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności musiałbyś rozwikłać problem związany z immobilajzerem gdyz zabezpieczenie jest zawarte w sterowniku silnika. Jeżeli moduł silnika nie dostanie informacji od modułu EWS a ten zaś z kluczyka to zapomnij że ten silnik uruchomisz. Istnieje zapewne możliwość usunięcia zabezpieczenia w module, ale to drogi gips i nieoficjalne działanie.

Nie robiłem nigdy prób czy silnik M52 pracowałby na sterowniku z M50 więc się nie wypowiadam w tej kwestii.

Rozwikłaj ten problem, a dopiero później zastanawiaj się nad kostkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos zna kogos kto bawi sie z sterownikami do bmw w okolicach katowic?? bo tez słyszałem tak jak robert pisze istnieje mozliwosc wymazania tego z kompa...

 

wyszukałem w postach (z paru miecięcy) ze pare osób robiło przekładki m50 na m52 z powodzeniem ale nie znalazłem nigdzie informacji jak co i gdzie..

 

prosze przynajmniej o podanie namiarów (od tych którzy to robili czy tez wiedza jak zrobic chocby najmniejsza wskazówka jest dla mnie bardzo pomocna)

 

dzięki :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co musisz zrobic, to dostarczyc 12 v do pin #13 w EWS module. Jesli nie masz EWS, to musisz dostarczyc 12v do # pin 4 i 15 w General Module ZKE umieszczonym za schowkiem po stronie pasazera (biala obudowa), 12v do DME pin 18 . Zobacz na schematach 1210.17 i 6135.0 . Tam masz wszystko pokazane jak mozesz to ominac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zaiskrzył mi nowy pomysł na temat przekładki... pomysłam zeby zostawic całą moją instalacje z m50 kolektor, pokrywe z cewkami i czujniki bo tylko to sie rózni w nowym m52... a reszta czyli dół silnika blok głowica jest identyczna w podłączeniu...

 

tylko jak jest z rozrządem i vanosem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że możesz tak zrobić i chyba tyle Ci narazie pozostaje.

 

Kolega saab9000cse napisał co nie co na temat zasilań, choć nie jestem do tego przekonany.

Po pierwsze w Twoim aucie nie ma nic, co miałoby jakiś związek z fabrycznym zabezpieczeniem, a nie sądzę aby za pomocą zwykłego zasilania podanego na jeden z pinów sterownika silnika można byłoby ominąć ten immobiliser.

Dla typów silników produkowanych w latach 92-97 w modelu E36 z kodem 20 6S 2 system wtrysku Siemens MS40:

Podanie +12V pod pin 18 DME, który jest wyjściem z modułu sygnału o obrotach silnika do takich urządzeń jak licznik, moduł klimatyzacji itp, a także modułu EWS może narobić zakłócenia w pracy tych urządzeń, a może nawet i uszkodzeń.

 

Zgadzałoby się to w silnikach produkowanych w latach 94-99 w modelu E36 z kodem 20 6S 3, gdzie na pin 18 DME przychodzi zasilanie po załączeniu zapłonu i nie bezpośrednio ze stacyjki, lecz własnie poprzez moduł EWS. Nie testowałem nigdy czy ta metoda jest skuteczna, czy też może jest jeszcze coś innego. Tylko tyle co mi wiadomo to konieczność przeprogramowania sterownika silnika w sensie unieaktywnienia funkcji immobilisera i bardziej w ten temat się nie wgłębiałem z braku potrzeby.

 

Jeżeli faktycznie udałoby się w ten sposób ominąć fabryczne zabezpieczenie to w większości modeli BMW jest ono nic nie warte i nie bez powodów złodzieje wysilaliby się z rozpracowaniem kodu kluczyka w sensie kradzieży auta. Wydaje mi się że jest to bardziej zabezpieczone niżeli kwestia tylko jednego zasilania, ale nie będę obstawał przy swoim twierdzeniu, gdyż jak wcześniej pisałem, nigdy tego nie praktykowałem.

 

Zanim więc zaczniesz dokonywać jakichkolwiek podłączeń zasilań pod piny sterownika silnika upewnij się po kodzie silnika, który typ posiadasz.

W pierwszym typie silnika tego uczynić nie możesz, w drugim zaś musisz, ale czy to naprawdę wystarczy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od poczatku. Z tego co wiem, to Patryk kupil silnik z 98 m52 z kompletna instalacja elektryczna silnika i DME. Teraz, zeby to uruchomic bedzie potrzebowal EWS. Moim zdaniem, najprosciej byloby zakupic nowy modul EWS, transmiter i ring/antene przy stacyjce, nowy kluczyk z cylinderkiem, po prostu odbudowac caly system.

Wycofuje wszystki co poprzednio napisale, Robert zmusil mnie do poszukania w starszych materialach i to co napisalem nie bedzie pracowac.

Teraz jak to pracuje: DME (digital motor electonics) ma wlasny kod ISN ktory nie moze byc zmieniony. EWS musi byc zaprogramowany i schynchronizowany do tego ISN kodu. Cyfrowy sygnal jest wysylany z DME do EWS i po rozpoznaniu kluczyka EWS wysyla ten sam kod spowrotem do DME. Poza tym EWS po rozpoznaniu kluczyka sluzy jako przekaznik do rozrusznika, jest polaczony z GM. Po prostu nie przeskoczysz, Patryk masz dwa wyjscia, probowac odbudowac EWS, zamawiajac czesci u dealera lub zostawic instalacje od starego silnika. Masz schematy od obu rocznikow, bedziesz musial sam zdecydowac.

Robert, przyslij mi Twoj email na PW, przysle ci troche ciekawych materialow

Pozdrawiam i przepraszam za bledna informacje

saab9000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIEKI CHłOPAKI

hmmm ale sie narobiło ze az nic z tego nie wiem :mrgreen:

 

20 6S 2 -to mój kod

 

a chyba pozostane przy wersji zostawienia pokrywy z cewkami i kolektora z starego silnika przy podpięciu pod moją stara instalacje ... mysle ze to mnie nie zawiedzie i silnik będzie pracował normalnie... :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich!

Ja mam dylemat podobny a moze taki sam. Kupilem E36 Coupe z 96 z silnikiem M52B28 tylko dla swapa. Okazalo sie ze ktos wypruł stacyjke razem z EWSem. Teraz motoru nie bede mogl odpalic oczywiscie. Wiem ze oprucz znalezienia tego EWSa z mojej E36 jest jeszcze inne rozwiazanie, a mianowicie wlozenie innego komputera DME wraz z EWSem z motoru M52B28 i tu zapewne bedzie pasowal z E38 czy E39, zastanawiam sie czy dalo by rade z E46 M52B28TU ale tam jest DoubleVanos tak wiec inne parametry i sygnaly podaje wiec chyba bedzie trzeba szukac z SingleVanos.

Gdzies kolo lodzi jest kolo ktory wgrywa nowy soft z ominieciem EWSa, ale nie pamietam ile krzyczy za taka usluge...

Prosze o rady, co mam uczynic?

Znacie inne rozwiazania, bo przeciez nie bede kupywal gratow z M50

A Tobie Patryk210 jak to chodzi w ogole? Na jakim moscie jezdzisz? od 2.5? Ja do siebie chce od 318is ze szperą 4.10, ale nie wiem jakie bede mial obroty w trasie, chyba przy wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.