Skocz do zawartości

E90 Doposażenie w PDC przód / tył


kuba369

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Na początek witam wszystkich z forum.

 

Przymierzam się do dołożenia PDC na przód i tył do bmw E91. Mam nawigację Business (mały ekran). Rozglądam się za sterownikiem, wiem że aby obsługiwał przód i tył musi mieć 3 wtyczki, ale oglądając te moduły widać że mają różne numery - czy to ma znaczenie? Rela OEM podaje numer 66209252638, natomiast do kupienia widzę np. 9252636, drugi 6982392. Podejrzewam że były montowane różne moduły w zależności od daty produkcji, ale czy trzeba się dokładnie wstrzelić czy podejdzie np starszy?

 

P.S. Jest tutaj ktoś z okolicy Piły/Poznań kto byłby w stanie dołożyć czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup moduł o numerze, który podaje Ci realoem dla Twojego numeru VIN. Nie musi być najbardziej aktualny numer, chociaż im nowszy tym lepszy, ale ważne, żeby był z serii.

 

http://i65.tinypic.com/fv9wkn.jpg

 

Dla PDC przód i tył masz dwa różne moduły, w zależności czy masz Radio Professional/Navi czy nie. Jak masz to sygnał idzie z modułu przez CAN do radia/navi, w przeciwnym razie sygnał z modułu wychodzi na zewnętrzny buzzer.

 

Kliknij sobie na realoem na numer części w zależności od wersji, którą chcesz i szukaj modułu z danej serii modułów, starszych lub nowszych, ale w obrębie serii.

 

Odradzam kupowanie modułu, który nie pasuje do Twojego auta i realoem nie podaje go dla Twojego VIN, bo później możesz mieć problem i może nie dać się przekodować modułu pod konkretne auto i jego specyfikę: szerokość auta, odstępy pomiędzy czujnikami, wysokość zderzaka itd. To wszystko jest zakodowane w module i moduł musi to obsługiwać. Po kupnie od innego auta koniecznie trzeba przekodować moduł aby skonfigurować go pod konkretny model i wersję nadwozia - mało kto o tym pamięta. W modułach z innych modeli po prostu tych danych nie wkodujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na zdjęcie, które wstawiłem. Navi Professional, Navi Buisness, Radio Professional mają jeden wspołny moduł. Dla drugiego modułu masz wyszczególnione, że pasuje do wersji: Navi Professional No, Navi Buisness No, Radio Professional No - i ten będzie puszczał sygnał na buzzer. Czyli w Twoim przypadku kupujesz moduł z końcówką 638 lub odpowiednik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Cześć. Dzisiaj założyłem pdc tył z wiązka która sam robiłem o autoryzowa instrukcje instalacji pdc. Wszystko poszło ok ale podczas kodowania moduł PDC mam No Response from control unit. Masa jest ok. Napięcia jeszcze nie sprawdziłem. Zastanawiam nie szyna CAN Low oraz High. Bmw każe się wpiąć w wielka wiązkę za bezpiecznikami ale, że jest tam mało miejsca to stwierdziłem ze wezmę can z wtyczki do jbb


Teraz moje pytanie.


Czy CAN Low oraz High mogą wziąć obojętnie skąd np frm czy cas czy kombi? Czy moze z jakiejś głównej wiązki?


Zastanawia mnie czy jak wepnę się w CAN który idzie pomiędzy modułami np. to czy to jest to dobrze czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale z tego korzystałem i właśnie opisałem sytuacje z tego pdf więc moich problemów to nie rozwiąże.


Dryga sprawa w bezpiecznikach pic 8 jest zajęty wię musiałem wejść w pin 7 ale skąd biorę plusa to nie ma znaczenia raczej.



Nadal nie wiem czy kusze brać CAN L i H z przyłącza głównej wiązki czy mogę wziąć z obojętnie jakiej kostki wchodzącej do modulu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz schemat polinkowany ze wszystkim, czyli co gdzie i jaka wtyczka.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/body/signalling-warning-function/park-distance-control-pdc/voltage-supply-pdc-park-distance-control/rEN9G1k

Według mnie nie ma to znaczenia gdzie się wepniesz z tym CAN, abyś się wpiął w zielony i zielony z czerwonym paskiem. Tak wygląda schemat lini K CAN

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/components-connectors/plug-in-comb-type-solder-connectors/connectors-from-x0/x015001-x015001/qyXChVf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wydaje mi się, że nie ma znaczenia gdzie sie wepnę z szyna CAN, dzięki za podpowuedz. Spróbuje dzisiaj się wpiąć w innym miejscu i zmienię przyłącze do masy na inne miejsce.


Do tej pory wpialem się dobrymi kolorami w dobry kolor na bank. W module JBBE były dwie wtyczki. Jedna niebieska jedna czarna i wpialem się w czarna. Przepne w inne miejsce i zobaczymy


Jeszcze jedno ważne pytanie. Jakie VO ma PDC na sam tył? 507 czy 508?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jeden błąd znaleziony. Nie było masy. Masa teraz jest ale 12v na zapłonie nie mam.


Orientuje się ktoś może co zrobić jeżeli według Bmw mam się wpiąć w pin 8 w bezpiecznikach a jest on już zajęty? Natomiast pin 8a jest wolny... dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam tył ma vo 507. Według schematu masz się wpiąć w PIN8 na bezpiecznik F28.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/r45to58

Bezpiecznik F28 obsługuje dwie rzeczy PDC i coś z dachem.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/ooPXhql

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak czyli wpiąłem się w bezpiecznik z PINu 8. Dzialalo. Skręciłem wszystko a na zegarach dyskoteka i choinka. Odpisałem wtyczkę przy module PDC i wszystko działa bez problemów. Podpinam wtyczkę znowu dyskoteka. Ewidentne na jednym bezpieczniku nie mogą być dwie rzeczy.


Ręce mi opadły bo nie mam pomysłów co dalej robić i gdzie próbować podpiąć 12v.



Najdziwniejsze jest to, że autem jeździłem z 5 minut i testowałem działanie pdc i działało bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK przyczyna błędu znaleziona czyli kabel pomarańczowo zielony czyli CAN High. Wszystkie kable sprawdziłem u tylko CAN High zaburza prace całego auta.



Moduł jest zakodowany pod auto. Działał jezdzil. Pytanie co się mogło stać. Do modułu i tak się nie dostanę żeby go zakodować na nowo co raczej problemem nie jest bo vin zmieniłem i przekodowalem całe auto pod wyposażenie nowe z czym jeździło i testowałem działanie czujników



Odłączyłem moduł pdc. Wykodowałem go z VO samochodu. Podłączyłem wtyczkę i znowu to samo. CAN HIGH powoduje błędy i coś nie trybi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest już ok, przynajmniej nie ma żadnych błędow i wszystko dziala. Przyczyną mógł być rozładowany akumulator którego zapomniałem podłączyć pod prostownik na czas kodoeaniani montażu. Po naładowaniu wszystko zniknęło jak ręka odjął
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mam pytanie dość skomplikowane. Otóż mam BMW E90 325d 2007. Posiadam navi business (mały ekran), oraz pdc tył.

Chciałbym dołożyć sobie PDC przód i teraz jeśli zamontuje a następnie będę chciał zmienić navi na professional CIC (duży ekran). To czy wszystko będzie działać. Bo z tego co widziałem PDC dobiera się do navi. Był bym wdzięczny o wypowiedzenie się. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam,

e91 pre lci. duża navi.

mam czujniki z tyłu, chciałbym dołożyć przód (zmieniam zderzak na mpak i mogę kupić od razu wersje z czujnikami).

prośba o informacje co potrzebuje do montażu odc przód i jakie są numery tych częsci.

z góry bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.