Skocz do zawartości

E46 320Ci Cosmosschwarz


lapa044

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem koledzy!

Przedstawiam wam swoje e46, które zakupiłem rok temu.

 

Więc od początku:

-kupione od pierwszego właściciela w niemczech z przebiegiem 136000 km

 

Type code: BM11

Model: 320CI (EUR)

E-F-R series: E46 2

Series: 3

Type: COUPE

Steering: LL

Doors: 2

Engine: M52/TU

Displacement: 2.00

Power: 110 (149 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 303 - COSMOSSCHWARZ METALLIC

Upholstery code: Q9LT - LEDER MOSAIK/WAL

Prod.date: 1999-07-22

S226 Sports suspension settings

S255 Sports leather steering wheel

S305 Remote control for central locking

S320 Deleted, model lettering

S428 Warning triangle and first aid kit

S438 Fine wood trim

S494 Seat heating driver/passenger

S520 Fog lights

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S550 On-board computer

S660 Radio BMW Reverse (C42)

S775 Headlining anthracite

L801 National version Germany/Austria

S832 Battery in luggage compartment

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S915 Omission of outer-skin preservation

 

Wprowadzone modyfikacje (opiszę stopniowo w kolejnych postach):

-polerka lakieru

-lotka

-retrolift led

-nowe radio CD z polifta 2005r.

-zakodowanie dziennych

-nowa kierownica M z multifunkcją

-podłokietnik

-obszycie kierownicy i podłokietnika

-dołożenie roletki do tunelu środkowego

-nowe felgi (jednak tylko ''przejściowe'')

 

W planach:

-shadow line (już kupiony)

-Bi-xenon

-AUX

-dodatkowe 'gniazda zapalniczek/usb' dla CB, ładowania telefonu, lodówki aby nie używać głównego

-felgi (brak ostatecznej koncepcji)

 

Tak wygląda dziś:

 

http://i.imgur.com/8fhsGaW.jpg

http://i.imgur.com/15PS0hS.jpg

http://i.imgur.com/g7qR8Zh.jpg

 

a tak wyglądała podczas "Pierwszej drogi do domu"

 

http://fotoo.pl//out.php?i=1045387_09.07.2014.jpg

 

lampy w klapie już ze zmienionym wyglądem

http://i.imgur.com/uOjvT8H.jpg

 

http://i.imgur.com/VxFHOdO.jpg

 

http://i.imgur.com/uol7Z09.jpg

 

zdjęcia środka będą gdy zrobie ;)

Edytowane przez lapa044
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

Auto znane i lubiane :twisted:

 

Na fotkach tego nie widać tak bardzo ale to chyba najlepiej utrzymane przedliftowe e46 jakie widziałem :!: Koniecznie wrzuć fotki wnętrza bo jest świetne :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładne autko :)

 

Auto znane i lubiane :twisted:

 

Na fotkach tego nie widać tak bardzo ale to chyba najlepiej utrzymane przedliftowe e46 jakie widziałem :!: Koniecznie wrzuć fotki wnętrza bo jest świetne :cool2:

 

a to nie widziałeś mojego poprzedniego e46 :) hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą zabawę postanowiłem zacząć od wymiany tego co musiałem, powinno się, chciałem, wymienić. ( miałem pominąć tą kwestię ale skoro wszyscy piszą to ja też napisze żeby nie było!! ) Czyli wpadły:

-nowe tarcze P+T

- klocki P+T ( przód niepylące ATE, faktycznie nie pylą, przy normalnej jeździe dają rade, jednak szybko nagrzewają tarcze)

- przewody hamulcowe,

- reperaturki do zacisków,

- 2 metalowe osłony tarcz

- płukanka silnika Liquy molly

- olej- MOTUL 5W30

- a także wymieniłem olej w skrzyni i dyfrze :)

- filtry oleju, kabinowy, powietrza

- nowe amortyzatory przód Sachs z odbojami i innymi pierdołami

- nowe drążki kierownicze, a także wszystkie końcówki które też potrzebowały wymiany

- nowe sprężyny tył

- pompka spryskiwacza

- kompletny nowy ręczny... który znowu nie trzyma jak powinien..,

a także wieeele innych drobnostek o których w tym momencie nie pamiętam. a potrzebowały wymiany lub ich stan mnie nie zadowalał. Zależało mi aby doprowadzić autko do stanu technicznego w miare równego nowemu samochodowi a nie dobrze utrzymanemu nasto-latkowi. :idea:

 

- wyczyściłem skóre preparatmi colourlock, i wypędzelkowałem całe wnętrze

 

najbardziej cieszy mnie fakt ze moje beemwu ma podwozie idealnie suche, nie ma tam ani kropelki/ mililitra wycieku jakiegokolwiek płynu.

co do hamulców- tarcze potrzebowały wymiany, a ja jestem bardzo nadgorliwy w tej kwestii.

 

Myślę że orginalna kierownica zdecydowanie przemawia za przebiegiem:

 

http://images76.fotosik.pl/11/574aa6c09bcc1097.jpg

http://images76.fotosik.pl/11/df87e0b62334c85e.jpg

 

ale znajomy miał taką, zużyta wizualnie, ale technicznie nic jej nie dolegało. Pomimo stanu dopiero z tą kierownicą zacząłem odczuwać prawdziwą radość z prowadzenia BMW.

 

http://images78.fotosik.pl/11/4ca7f9ccf7afe9aa.jpg

 

podłączyłem tempomat- radość nie do opisania, i zająłem się jej wyglądem wizualnym. ( prawdziwa alcantara, żadna skóra zamszowa! i nitki w kolorze skóry :twisted: )

 

http://images75.fotosik.pl/11/fe2d836f3e2f7635.jpg

http://images76.fotosik.pl/11/5fe9289a635485d5.jpg

 

następnie wpadło

- radio CD z 2005 roku- w porównaniu z reverse gra o niebo lepiej

- podłokietnik

 

i wisienka na torcie:

(nudy w oczekiwaniu na ostateczny montaż po polerce)

 

http://images75.fotosik.pl/11/3d4b848a9438399f.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/11/eebd15f18acb5608.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/11/a79beb728787a87e.jpg

 

nie widziałem jeszcze żeby ktoś dołożył orginalne ledy i to z pomarańczowym kierunkiem. Pomarańczki zostają, bo jest to jeden z moich tak zwanych 'smaczków' tego auta.

 

http://images78.fotosik.pl/11/9fd2ec9e75ab737c.jpg

http://images77.fotosik.pl/11/2219f8646bda8d13.jpg

 

ledy + przejściówki z ASO + moduł świateł z polifta = brak kodowania a wszystko działa jak należy

 

wpadła lotka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wrzucam pare zdjęć z obecnym wyglądem mojego wozu :)

 

Zrobione:

-polerka

-korekta

-lotka

-pomalowane zaciski hamulcowe na złoty

-założone ledy

-lampy w klape polift

-zakodowane dzienne

-wymienione nadkola krótkie (gumowe części pod zderzakiem muszą być przecież równe :D )

-nowe felgi na lato

 

 

http://i.imgur.com/fQEAlKr.jpg

 

http://i.imgur.com/rEO7ShM.jpg

 

http://i.imgur.com/hRKoPmr.jpg

 

http://i.imgur.com/hl49QJN.jpg

 

http://i.imgur.com/bGwvCYl.jpg

 

http://i.imgur.com/Nt9GeRn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co położyłeś na lakier po polerce, wosk czy coś 'trwalszego'?

 

Po polerce, wosk o słabej trwałości ale super efekcie ''wet look''

 

- Chemical Guys Butter Wet Wax

 

nakładałem przez lato co ok. 3-4 tygodnie

+

po każdym myciu ręcznym czy bezdotykowym ale ze swoją pianą aktywną, a nie z myjni Qucik detailer:

 

-MOTHERS California Gold Showtime Instant Detailer (mój ostatni post zdj. 1,2,3)

-Duragloss Fast Clean and Shine (mój ostatni post zdj. 4,5,6)

 

teraz planuje założyć coś bardzo trwałego na zime :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie położyłem prawie 2 miesiące temu collinite 476, a do tego jeszcze od krótkiego czasu używam QD P40 od chemical guys i póki co woda i brud schodzi tak samo jak kilka dni po woskowaniu, więc mogę polecić taki zestaw :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

coś się dzieje,

Wrócił styling 46 z zimowymi oponami,

Z modów: założyłem shadow line, - niby piszą 3h roboty, a przy dużym wsparciu kolegi z ładnego auta poniżej namęczyłem się strasznie i zajęło to o wiele więcej czasu.

oraz było większe mycie, którego efekty chciałem udokumentować fotkami, ale światło bardzo nie sprzyjało robieniu zdjęć telefonem. Bananowa skóra wyszła we wszystkich kolorach poza swoim orginalnym :duh:

 

http://i.imgur.com/X6nPD0S.jpg

http://i.imgur.com/scNKAhN.jpg

 

http://i.imgur.com/GZ6YG34.jpg

 

http://i.imgur.com/yJLQOxa.jpg

 

http://i.imgur.com/GwfFG1z.jpg

 

http://i.imgur.com/qpWczfl.jpg

 

http://i.imgur.com/6Kf0uto.jpg

 

http://i.imgur.com/gk2LrEk.jpg

 

W końcu zrobiłem fotki wnętrza :idea:

 

http://i.imgur.com/25C4wzl.jpg

 

http://i.imgur.com/3PoVDnU.jpg

 

http://i.imgur.com/hduWyzM.jpg

 

http://i.imgur.com/JfAd05o.jpg

 

http://i.imgur.com/wWouQB3.jpg

 

http://i.imgur.com/t4Et409.jpg

Edytowane przez lapa044
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shadow na plus :cool2:

 

zimowy felunek trąci myszką :roll: mozna za małą kase ładniejsze ori wzory załatwić ale zimowy setup z reguły nie jest piękny....

odnosnie srodka

+ za ładne czyste wnętrzne :cool2:

+ za ori dywaniki gumowe, co prawda są za płytkie ale wygladają fajnie

+ za czarny sufit, niby szczegół ale jest to dla mnie pozycja obowiązkowa

+ za czysty i zadbany podłokietnik, niektórzy mają mega zjechane a jeszcze na jasnej skorze to wygląda okropnie...

kolor skóry robi robote, minut za brak SS, jednak kubły to jest to :norty: szkoda, do kiery m pakietowej jak znalazł ;)

 

pod choinkę proponuje zakup nowej ori gałeczki m pakietowej ;) aż sie prosi

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie pomieszanie z poplątaniem ... mKierat - do tego obszyty bardzo wizjoniersko + drewno i płaskie jasne stołki ... eee

Albo albo.

Nie wiem jak było przedtem ale w złym kierunku do zmierza.

Moim zdaniem sport kierat z wstawką z drewna i będzie dobrze - poliftowy jak znalazł.

Chyba, że chcesz wywalić drewno, fotele i pójść w SS i inne listwy.

 

Ori dywany są udane moim zdaniem - bylem zdziwiony jak dobrze trzymają. Pewnie to zaleta mieszanki gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sport kierat z wstawką z drewna i będzie dobrze - poliftowy jak znalazł.

 

Kierownicę trzymamy cały czas a do tego jest praktycznie na wprost naszej głowy, dlatego wychodzę z założenia że musi być zaje***** i z wyglądu i w trzymaniu :D

to czy pasuje czy nie, to już każdy ocenia wg swoich kryteriów, mojej używam tylko ja i jest stosunkowo indywidualna w porównaniu do innych e46 i to też mi się podoba. Te poliftowe to niestety dalej wielkie i wąskie koła jak w fiacie, tylko środek inny hehe dlatego odpadają.

:arrow: Jasna skóra będzie gościć w tym aucie zawsze, nawet gdy już znajdę bananowe sporty to listwy drewniane w myśl (jasna skóra i drewno ) planuję zostawić :)

 

Wydaje mi się że obecność 1 czy 2 mpakowych elementów nie czyni z auta od razu wieśniackiej podróby Mpaka?? Tym bardziej gdy są to elementy użytkowe a nie stylistyczne.

 

ori gumy to placki i są praktycznie na wylocie, na tą zimę planuje zaopatrzyć się w rynienkowe,

a podłokietnik

 

+ za czarny sufit, niby szczegół ale jest to dla mnie pozycja obowiązkowa

+ za czysty i zadbany podłokietnik, niektórzy mają mega zjechane a jeszcze na jasnej skorze to wygląda okropnie...

pod choinkę proponuje zakup nowej ori gałeczki m pakietowej ;) aż sie prosi

 

podłokietnik jest dokładany i świeżo obszyty ale fakt że szybko się brudzi i często go czyszę :cool2: z sufitem podzielam Twoje zdanie, myśle że byśmy się dogadali :P

 

ps. i nie wiem teraz co z tą mpak gałką :lol: 1-tak, 1-nie hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że wiejskie podróby mPaka.

Założyłeś temat, licz się z różnymi opiniami - nie zawsze każdy musi podzielać twój entuzjazm co do tego co nawywijasz w środku lub na zewnątrz.

 

Pomijając wizję obszycia kierownicy ... albo M albo drewno i płasko.

Pisałem o sportowej polifotwej bo fajnie zgrałaby się z drewnianymi listwami, gałą i choć płaską to kremową skórą - tak to brakuje moim zdaniem akcentu do dopełnienia całości.

A jak kierat M, to jeszcze gała niska M podstopnica itd - ale wtedy listwy się gryzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, tak myślę że obecna kiera + drewno + m pak gałka + bananowe sporty byłyby całkiem fajnym i neutralnym rozwiązaniem, powiedzmy 1:1 :idea:

Ale to wszystko musi poczekać bo teraz Bixenony są na pierwszym planie.

 

Jeśli planujesz je założyć jak należy z całością to czeka cię trochę roboty albo $ na czyjąś robotę.

Co mogę podpowiedzieć - zanim założysz zainteresuj się odbłyśnikami, wyczyść soczewki ( przedlift też ma chyba soczewki ) i pomyśl nad kloszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak:

 

kupienie około 14 letnich używanch ori xenonów

albo

https://hidretrofit.pl/

 

Oryginały oryginałami ale chyba jednak w tym przypadku wolę BrandNew zestaw z Bixenonem :!:

wszystko jeszcze do ponownego przemyślenia.

Obecnie jak mam kupić przepalony odbłyśnik, brudną soczewkę, stary żarnik i przetwornice i to reanimować żeby otrzymać zwykły xenon

to wolę zainwestować w nowe części i cieszyć się Bixenonem.

 

Biję się z myślami na temat ringów, z założenia miało ich nie być w moim e46, ale może jednak przy xenonie nie byłyby takie złe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zakładaj w ogóle.

Soczewkę się czyści a odbłyśnik wymienia na regenerowany, swój oddając.

Oczywiście jeszcze reszta jak samopoziomowanie, spryskiwacze itd

Poza tym, żarnik jak żarnik - wymienia się - a że dobry kosztuje to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.