Skocz do zawartości

100W żarówki do lamp długich


Slepecci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W wyszukiwarce szukałem i nie znalazłem, moje pytanie brzmi. Czy moge zamontować do lamp długich(drogowych) żarówki o mocy 100Watt?Bo przy kupnie koleś mi powiedział ze musze sie dowiedziec czy moge takie zamontowac, czy to nie zrobi zadnej szkody dla auta. Czekam na wasze opinie. I nie piszcie zeto nielegalne, bo dobrze o tym wiem. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mialem takie zarowki (chyba 90W) w Golfie 1,6TD i nic sie nie dzialo. Jesli chodzi o pobor pradu to normalne ze bedzie wiekszy ale przewody spokojnie to wytrzymaja zwlaszcza ze na "dlugich" jezdzi sie malo. A jesli idzie o jakies skoi napiecia to tez raczej odpada bo w dieslach jest duzy akumulator.

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dłuższą metę zniszczysz lustra. Staną się matowe od znacznie wyższej temperatury i po pewnym czasie będziesz miał gorsze światła niż na standardowych żarówkach. Zdarza się nawet, że ciepło z żarówki wypala dziurę w plastikowym odbłyśniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam inaczej,

kupiłem auto i były 100W i jakoś słabo świeciły i strasznie się kable grzały,przez klosz zauważyłem że odbłyśnik w okolicy żarówki robi się czarny,było już za póżno ,odbłyśnik i mocowanie żarówki do wymiany,

(ponoć klosze przystosowane są do 55/60W ,chyba że masz inaczej, i nie nadążają odprowadzać ciepła więc w środku lampy jak w piekarniku)

zmieniłem na takie jak powinny być i lampy nie grzeją się i lepiej rozprowadzają światło.

 

I piszę o światłach długich i mijania bo w jednych i drugich miałem 100W :doh:

Edytowane przez Boggy e36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajcie uważnie :twisted: (przynajmniej niektórzy)

 

Slepecci pyta o światła drogowe, a nie mijania :!: :naughty:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

I piszę o światłach długich i mijania bo w jednych i drugich miałem 100W :doh:

 

Kto tam wstawil takie zarowki? :naughty: Osobiscie nie spotkalem zarowek H7 o mocy 100W ani H4 ktore by mialy 100W na swiatla mijania. I dobrze bo to juz przegiecie miec 100W zarowki w tych swiatlach...

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówki 100W (lub 90W) są w każdej obudowie. Więc tak, należałoby zacząć od faktu, iż mimo to, że są w sprzedaży, to NIE POSIADAJĄ HOMOLOGACJI... Jak już ktoś to przetrawił, to napiszę, że takie żarówki dają o wiele więcej światła i świecą jaśniej, o wiele jaśniej - wiem. Do świateł drogowych je zakładałem, wymieniłem tylko bezpieczniki na mocniejsze (z 7,5A na 10, potem 15A). Na światłach drogowych jeździ się raczej żadko, jednak się według mnie przydają. W czasie jazdy reflektor jest dość skutecznie chłodzony przez powietrze z każdej strony (E30, E34 i E32), gorzej w E36. Odradzam natomiast takie żarówki w światłach mijania - zgadzam się w pełni z opisanymi wyżej objawami - szkoda dodatkowych wydatków.
Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej !

 

Dodam tylko do powyższych wypowiedzi (jako były elektryk), że podczas używania wyższych mocy żarówek płynie prawie 2x większy prąd przez kable, które są dostosowane (z małym tylko zapasem) do prądu dla typowych żarówek.... Więc jak wynika z różnych elektrycznych praw, kable trochę, lub więcej zaczynają się grzać, przez co zwiększają swoją oporność i skutkiem tego jest efekt odwrotny od zamierzonego, a więc żarówki wcale nie świecą 2x mocniej, tylko biorą 2x więcej prądu, grzejąc nadmiernie lustra i poprawiają temperaturę wnętrza komory silnikowej.... :) a pewnie nie o to chodzi.

Jeśli już ktoś się uprze na taką zmianę to musi pamiętać o zmianie kabli zasilających na kabelki o odpowiedniej średnicy (przekroju)

Prawo Ohma ciągle działa !!

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam od siebie ze w e34 byly stosowane 2 rodzaje lamp, hella - te gorsze - z plastikowym odblysnikiem ktory nie wytrzyma chyba dlugo na 100W zarowkach i BOSH - te lepsze z odblysnikami metalowymi. Sam mam zarowki 100W i nie mam problemu z grzaniem sie przewodow, topieniem czy matowieniem szkla i odblysnika. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze nie mam samochodu ale moj tata w swojej E32 rowniez ma 100W zalozone i nic sie nie dzieje a sa juz ze 2 lata i naprawde nic sie nie dzieje i sa czesto uzywane w miare potrzeby i mozliwosci :D

swieca o wiele lepiej a lampy to hella nie Boscha :D

moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dodam od siebie, ze jesli świeci ciemniej to trzea:

 

sprawdzic napięcia przy zarowce - moze byc duzy spadek

obejrzec/umyć lampy w srodku, obejrzec odblysniki.

 

Nawet w starym, 20letnim maluchu umycie kloszy a przede wszystkim wymiana okablowania na nowe, z małymi oporami własnymi przywracała jasnosc jak w nowym aucie. Do długich ujdzie choc jest to pewnie bardziej łatanie na drut i sznurek niz naprawa

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam E34 i lampy hella. Poprzedni właściciel do drogowych oraz mijania wsadził żarówki 100 W. W światłach mijania skończyło się to wymianą odbłysników, natomiast w "długich" nic się nie stało - więc zostawiłem te żarówki. Długie światła są najczęściej używane przy większych prędkościach, więc lampy są dobrze chłodzone i się nie wypalają.
$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.